31 Μαΐ 2010

Mέτρων συνέχεια...

‘Μαχαίρι’ κόβεται από τον Σεπτέμβριο το τσιγάρο σε όλους τους κλειστούς δημόσιους χώρους, χωρίς εξαιρέσεις και στραβοπατήματα. Μακάρι. Έχω όμως τις επιφυλάξεις μου για την επερχόμενη καθολική απαγόρευση: πρώτον, τι εννοούμε όταν λέμε ‘κλειστούς δημόσιους χώρους’; Δεν ξέρω αν έχετε προσέξει, αλλά φέτος το χειμώνα πλείστα όσα καφέ, ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια χρησιμοποιούσαν διάφανα πλαστικά καλύμματα στους εξωτερικούς τους χώρους κλείνοντάς τους ώστε να μπορούν οι καπνιστές να κάθονται εκεί προφυλαγμένοι από τις καιρικές συνθήκες αλλά εξακολουθώντας να τους θεωρούν, αυτούς τους χώρους, ‘ανοιχτούς’. Η ελληνική κουτοπονηριά, δηλαδή, σε όλο της το μεγαλείο, στην υπηρεσία της εθνικής μας τσιγαροκουλτούρας: και ‘ανοιχτός’ ο χώρος για να μπορούμε να καπνίζουμε και ουσιαστικά κλειστός για να φουμάρουμε στα ζεστά. Δεύτερον, βλέποντας ότι οι σχετικοί έλεγχοι - έλεγχοι οι οποίοι η ηγεσία του υπουργείου Υγείας ‘δεσμεύτηκε πως θα είναι αυστηροί’ - θα διεξάγονται ‘από την δημοτική αστυνομία και επικουρικά από το Λιμενικό Σώμα’ αρχίζω να έχω κάποιες μικροαμφιβολιούλες ως προς την αυστηρότητά τους. Αν με το ‘δημοτική αστυνομία’ εννοούμε τους αξύριστους, βαριεστημένους τύπους που βλέπω σε δρόμους και πεζοδρόμια να χαζεύουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα επιτρέψτε μου να έχω κάποιες μικροεπιφυλάξεις για την αυστηρότητά τους και μάλιστα απέναντι σε ανάλογα βαριεστημένους, ραχατλήδες καπνιστές. Όσο για το Λιμενικό Σώμα, μου φαίνεται ολίγον τι άσχετο με τη δουλειά αυτή: για την ακρίβεια απορώ ποιος στο υπουργείο Υγείας είχε τη φαεινή ιδέα να επιστρατευτούν... λιμενικοί για αντικαπνιστικούς ελέγχους. Εν πάση περιπτώσει, ας μην γίνομαι υπερβολικά (;) κακοπροαίρετος, Εδώ (δυστυχώς) θα είμαστε τον Σεπτέμβριο για να δούμε την επιβολή της καθολικής απαγόρευσης του καπνίσματος…

Δεν υπάρχουν σχόλια: