27 Ιαν 2011
Ακυβερνησία
Δεν ξέρω αν αυτό θα γινόταν πουθενά αλλού επί της γης. Από την Κυριακή που οι γνωστοί σε όλους μας πλέον μετανάστες βρέθηκαν μέσα στη Νομική και για τρεις μέρες παρακολουθούμε μια ακατάσχετη και ατελείωτη φλυαρία από υπουργούς, υφυπουργούς, πανεπιστημιακούς, δημοσιογράφους, πολιτικούς, δικηγόρους, φοιτητές και όποιον άλλο έχει όρεξη να μπει στο χορό: αντεγκλήσεις, διαπραγματεύσεις, διαξιφισμοί, αλληλοκατηγορίες, φωνές, αναλύσεις, κόντρα αναλύσεις, γνώμες, απόψεις, κόντρα γνώμες, κόντρα απόψεις. Οι της κυβέρνησης κατηγορούν τις πρυτανικές αρχές για απραξία καθότι το ζήτημα είναι καθαρά της ακαδημαϊκής κοινότητας. Οι πρυτάνεις υποστηρίζουν ότι οι 250 μετανάστες που την έχουν αράξει στη Νομική αποτελούν ζήτημα μεταναστευτικής πολιτικής και ως εκ τούτου η κυβέρνηση οφείλει να αναλάβει δράση. Διάφοροι άλλοι λένε το μακρύ τους και το κοντό τους σε ζωντανές συνδέσεις μπροστά σε μικρόφωνα ή σε τηλεπαράθυρα. Και, για άλλη μια φορά, αποδεικνύεται ότι ακόμα και τα απλά πράγματα στην Ελλάδα πρέπει να γίνονται δύσκολα. Και κάτι χειρότερο: ότι τα απλά πράγματα δεν ήταν ποτέ απλά. Αντί για το αυτονόητο, δηλαδή να τους βγάλει σηκωτούς από το κτίριο της Νομικής τη Δευτέρα το πρωί η αστυνομία – καθότι κανείς, μετανάστης ή μη, δεν έχει δικαίωμα και για κανέναν λόγο να στρογγυλοκάθεται ετσιθελικά σε οποιονδήποτε δημόσιο χώρο, ιδίως αν αυτός ο δημόσιος χώρος είναι χώρος παραγωγής και μετάδοσης γνώσης όπως το πανεπιστήμιο – καθόμαστε και παρακολουθούμε επί τρεις μέρες ένα σίριαλ επίρριψης ευθυνών από τους μεν στους δε, από τους δε σε οποιονδήποτε βρεθεί μπροστά τους και πάλι απ’ την αρχή. Σύνοδοι πρυτάνεων, τηλεπαράθυρα, πρωινές εκπομπές και απογευματινά δελτία ειδήσεων ασχολούνται με το μέγα αυτό ζήτημα για το οποίο όλοι έχουν άποψη αλλά κανείς δεν τολμά να κάνει το παραμικρό. Σήμερα λέει όλοι οι παραπάνω περιμένουν να αποφασίσει το συντονιστικό των μεταναστών αν θα δεχτεί την πρόταση μεταφοράς σε άλλο χώρο. Και μαζί τους περιμένει ολόκληρη η Ελλάδα να δει αν, πότε και πώς θα τελειώσει αυτή η επίδειξη ανικανότητας, ατολμίας, αναποφασιστικότητας, εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας και των θεσμών της. Κάνοντάς με να αναρωτιέμαι: αν, λέμε αν, συνέβαινε κάποια στιγμή κάτι πραγματικά σοβαρό, τι θα έπρεπε να περιμένουμε να κάνει η ελληνική πολιτεία όταν τη βλέπουμε να παραλύει μπροστά σε κάτι τόσο συγκριτικά ασήμαντο;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
10 σχόλια:
θέατρο παραλόγου.
Βοήθειά μας.Φοβάται η κυβέρνηση μην τις αποδόσουν ευθήνες σε περίπτωση επεισοδίων, και έτσι κάθονται σαν χάνοι και περιμένουν την απόφαση απο τους λαθρομετανάστες.Παράγεται σοβαρή σκέψη αυτή την στιγμή, μέσα στο πανεπιστήμιο. Σσσσσ!!!
καλό απόγευμα Γεράσιμε
"Το αυτονόητο, να τους βγάλει σηκωτούς από το κτίριο της Νομικής η αστυνομία"
Το "αυτονόητο", οταν ο Σαρκοζύ ως υπουργός Εσωτερικών αποφάσιζε την επέμβαση της αστυνομίας στα περίχωρα του Παρισιού ..με τα γνωστά αποτελέσματα που έφεραν την Γαλλία στα πρόθυρα επέμβασης του στρατού.
Το αυτονόητο δεν είναι πάντα αυτονόητο.
Το μεταναστευτικό δεν είναι απλό ούτε αυτονόητο στην επίλυση του.
Η "επιβολή της τάξης" ουτε αυτή είναι απλό θέμα.
Οι μετανάστες στη χώρα μας είναι μια σκληρή πραγματικότητα , πρώτα για τους ίδιους και ύστερα για εμάς τους υπόλοιπους.
Αυτό μόλις τώρα γίνεται αντιληπτό στη χώρα μας.
Πρέπει να βρεθούν απαντήσεις,
"στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα".
Οχι στη βία..ή καλύτερα, οχι άλλη βία.
Χορτάσαμε βία, ας επικρατήσουν οι νηφάλιες σκέψεις.
Είμαι κατά της κατάληψης,
καιρός είναι όμως να αναλάβουν όλοι ευθύνες και οχι να καταφύγουν στην εύκολη λύση της βίας.
Ολοι φταίμε,και αυτοί που τους βάλανε μέσα και οι πρυτανικές αρχές και η κυβέρνηση και εμείς που παρακολουθούμε τα τηλεπαράθυρα...όλοι.
αυτοί που φταίνε λιγότερο είναι οι μετανάστες , νέοι στην πλειονότητα τους που βρίσκονται εδω για μια "άλλη" ζωή...
Βασιλική αφού ο κος Αλαβάνος είπε σήμερα ότι όποιος επιθυμεί την κατάργηση του ασύλου δεν είναι Έλληνας, έχω την καλύτερη δικαιολογία, ως μη Έλληνας πλέον, να φύγω απ' αυτήν την σε ελεύθερη πτώση χώρα μια ώρα αρχύτερα.
Τάκη καμία σχέση δεν έχει η Γαλλία και το Παρίσι με το ελληνικό πανεπιστημιακό άσυλο και τα προβλήματα που δημιουργεί. Το παράδειγμα που έφερες θα μπορούσε να συγκριθεί με τον Δεκέμβρη του '08 στην Αθήνα, όπου τα ίδια με το Παρίσι θα γίνονταν αν επενέβαινε η αστυνομία. Τελικά δεν επενέβη και, 'απλώς', κάηκε η Αθήνα. Σε οποιαδήποτε ευνομούμενη πολιτεία που σέβεται τους πολίτες της τα πανεπιστήμια θεωρούνται χώροι παραγωγής και μετάδοσης γνώσης και ως τέτοια προστατεύονται. Στην Ελλάδα την πρωτοκαθεδρία έχει πάρει η 'χρήση' τους ως ορμητηρίων για πάσης φύσεως πικραμένο, από 'παραταξάκηδες' φοιτητές μέχρι μετανάστες. Και μια και μίλησες για βία, το να μπουκάρει και να θρονιάζεται κάποιος σε έναν πανεπιστημιακό χώρο επειδή ένας αναχρονιστικός θεσμός του εξασφαλίζει ότι δεν θα τον βγάλει εύκολα από εκεί η αστυνομία, ανεξάρτητα από το ποιος είναι αυτός ο κάποιος (μετανάστης, 'αναρχικός', τοξικομανής ή όποιος άλλος) αποτελεί ήδη μια πράξη βίας και προσβολής του χώρου αυτού που υποτίθεται υπηρετεί τη γνώση.
Γεράσιμε, όλα αυτά νομίζω ότι είναι απόσταγμα της ανομίας που ενσταλάζεται στην ελληνική κοινωνία εδώ και δεκαετίες. Όταν ο Έλληνας γαλουχείται με καταλήψεις σχολείων, δρόμων, δημόσιων κτηρίων κλπ ανενόχλητα, τι περιμένουμε; Το θέμα είναι ότι αυτοί που επενδύουν στην ανομία δεν καταλαβαίνουν ότι θα τους πάρει και αυτούς η μπάλα. Ναι, μπορεί η ανομία, η ατιμωρησία να αρχίζει από τους πολιτικούς αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταφύγουμε στην ασυδοσία και τη ζούγκλα του όχλου. Ενώ είναι μεγάλη ευκαιρία για την αριστερά να βγει με ολοκληρωμένη πολιτική πρόταση εναλλακτικής διακυβέρνησης, αυτή επενδύει στη θεωρία του χάους.
Πάνο αυτή η βρύση της ανομίας άνοιξε νομίζω κάπου στις αρχές της δεκαετίας του '80, με την έλευση του Μεσσία κάποιων εύκολα παρασυρόμενων λαϊκών μαζών Αντρέα, και το άνοιγμα μιας εποχής ευκολίας, ατιμωρησίας, αρπαχτής, τσιφτετελιού. Έκτοτε η βρύση αυτή δε σταμάτησε να στάζει, σταγόνα σταγόνα, ποτίζοντας γενιές ολόκληρες με νοοτροπίες, απόψεις, πεποιθήσεις που μας οδήγησαν στην Ελλάδα του σήμερα. Γυρισμός απ' αυτό δεν υπάρχει. Υπάρχει μόνο μια σιωπηλή μειοψηφία, στην οποία θέλω να πιστεύω ότι ανήκω, ανθρώπων που πασχίζουν, μέσα σε όλη αυτή τη σουρεαλιστική φαρσοκωμωδία του ασύλου, των ευθυνόφοβων πολιτικών, των 'στρατευμένων' φοιτητών, των Άνθιμων, να διασώσουν μια νησίδα αξιοπρέπειας στην οποία να προσπαθήσουν να ζήσουν.
Συμφωνώ απόλυτα. Σε διαβάζω πάντα και ο τρόπος που βλέπεις τα πράγματα συμπίπτει με το δικό μου. Ίσως γι' αυτό δεν μπαίνω στο κόπο να σχολιάσω.
Γεράσιμε,
το αντανακλαστικό συναίσθημα των περισσότερων (κι ας μην το παραδέχονται ανοιχτά γιατί η ηχηρή μειοψηφία των τσιπροαλαβάνων θα τους αποκαλέσει 'φασίστες" και "ρατσιστές")είναι αυτό που λες:"βγάλτε τους σηκωτούς"!
Το πράγμα όμως είναι πολύ πιο σύνθετο.Αυτοί που τους καθοδήγησαν έπαιξαν με την φωτιά μπλέκοντας το Μεταναστευτικό με το χρονίζον θέμα του Ασύλου,αλλά και "σπιλώνοντας" έναν εμβληματικό για τη συνείδηση του μέσου ελληνα χώρο.
Δεν θα υπήρχε η ίδια αντίδραση πχ.αν οι μετανάστες είχαν βολευτεί στα γραφεία της Κουμουνδούρου!
Υπάρχουν εγκληματικές ευθύνες γιατί μια μικρή μεοψηφία άναψε μπουρλότο που μπορούσε να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις μια κοινωνία που ήδη ακροβατεί στα όρια της.
squarelogic αν αρχίσει κανείς να χάνεται σε έναν λαβύρινθο συμβολισμών δύσκολα βρίσκει άκρη. Η ακυβερνησία που βιώσαμε επί τρεις και πλέον μέρες ήταν αποτέλεσμα αυτού ακριβώς, του ότι η συμβολική σημασία του κτιρίου της Νομικής και εν γένει του ελληνικού παν/μίου υπερίσχυσε της πραγματικής του σκοπιμότητας. Με αποτέλεσμα κανείς να μην ξέρει που ακριβώς σταματά το συμβολικό και αρχίζει η πραγματικότητα, και το ανάποδο. Σε αυτά τα πλαίσια, ο κάθε πολιτικός, προκειμένου να μην πάρει αχρείαστα 'ρίσκα', προτιμά να μένει περισσότερο στον συμβολισμό παρά στην πραγματικότητα...
Γεράσιμε συμφωνώ μαζί σου...
Δημοσίευση σχολίου