Ως συνήθως σε αυτή τη χώρα η πολιτεία αποδεικνύεται υπερβολικά αυστηρή εκεί που δε χρειάζεται, ενώ κατά τα άλλα παραμένει αυτή που όλοι ξέρουμε και αγαπήσαμε. Είδα έκπληκτος σήμερα στα ‘Νέα’ τις ‘Δέκα Εντολές για τον καλό ποδηλάτη’ στο μετρό, μια και στο εξής θα επιτρέπονται τα ποδήλατα – προσοχή όμως: ΜΟΝΟ κάθε Τετάρτη μετά τις 18.00 και κάθε Κυριακή μετά τις 12.00 το μεσημέρι, αλλιώς θα κινδύνευε η εθνική μας ακεραιότητα από την επιδρομή των ποδηλάτων στις μετροσήραγγες. Και επειδή οι ποδηλάτες είναι οι πιο πολιτισμένοι άνθρωποι που έχω συναντήσει σε αυτή την απολίτιστη πόλη και όλο αυτό μου φαίνεται εξωφρενικό, παρακάτω βλέπετε τον δεκάλογο του ‘κακού’ ποδηλάτη όπως θα έπρεπε να τον δούμε σε μια χώρα που σέβεται τους λίγους πολιτισμένους κατοίκους της αντί να εξαντλεί επάνω τους την αυστηρότητά της. Βλέπετε τι θα πρέπει να κάνει ο ‘καλός’ ποδηλάτης και ακριβώς από κάτω πώς νομίζω θα έπρεπε να έχουν τα πράγματα (δηλαδή τον ‘κακό’ ποδηλάτη):
1. Επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο ποδηλάτου ανά επιβάτη.
Γονείς και λοιπές αόρατες κατηγορίες πληθυσμού μπορείτε να κουβαλάτε όσα ποδηλατάκια των παιδιών σας θέλετε, το ίδιο και όλοι όσοι φορτωθήκατε το ποδήλατο κάποιου φίλου ή της κοπέλας σας.
2. Ο μέγιστος αριθμός ποδηλάτων ανά συρμό είναι δύο.
Δηλαδή μετά τα δυο ποδήλατα θα συμβεί κάτι τραγικά ανεπανόρθωτο; Επιτρέπονται όσα ποδήλατα θέλετε ανά συρμό, αφήστε που θα πρότεινα να έχουμε και ποδηλατοσυρμούς, ΜΟΝΟ για τη μεταφορά ποδηλάτων, μπας και αφήσουν επιτέλους κάποιοι τα ΙΧ στο σπίτι.
3. Όταν μετακινούμαστε μέσα στο σταθμό χρησιμοποιούμε τους ανελκυστήρες ή τις σταθερές σκάλες. Δεν χρησιμοποιούμε τις κυλιόμενες κλίμακες. Εάν επιλέξουμε τις σκάλες κουβαλάμε το ποδήλατο στον ώμο μας. Δεν το κυλάμε διότι είναι εύκολο να χαθεί ο έλεγχος εξαιτίας της απότομης κλίσης.
ΟΚ παιδιά οι κυκλιόμενες κλίμακες πράγματι δε λένε αλλά όχι και το ποδήλατο σώνει και καλά στον ώμο. Αν δηλαδή το σηκώσουμε λιγάκι, όσο χρειάζεται για να κατέβουμε, αντί να το πάρουμε στον ώμο κάναμε κάποιο έγκλημα;
4. Δεν επιτρέπεται να κάνουμε ποδήλατο εντός του συρμού, στις αποβάθρες και τους λοιπούς χώρους του σταθμού.
Επιτρέπεται και μάλιστα ενθαρρύνεται το ποδήλατο σε αποβάθρες και λοιπούς χώρους των σταθμών για να τους δώσει λίγο χρώμα, μπας και γελάσει λίγο το χειλάκι μας.
5. Χρησιμοποιούμε μόνο το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Στεκόμαστε με τέτοιο τρόπο, ώστε το ποδήλατο να μην εμποδίζει την κίνηση των επιβατών. Μπαίνουμε στο βαγόνι από την τελευταία πόρτα, αφού πρώτα εξέλθουν οι επιβάτες από αυτό.
Γιατί τα άλλα βαγόνια είναι ρεζερβέ; Χρησιμοποιούμε όποιο βαγόνι και πόρτα θέλουμε, αρκεί να προσέχουμε τους άλλους και να μας προσέχουν κι αυτοί (αυτονόητα πράγματα παιδιά).
6. Εντός του συρμού δεν τοποθετούμε το ποδήλατο σε σημεία που εμποδίζουν την κίνηση των επιβατών, όπως στους διαδρόμους ή τις πόρτες. Αν ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι κοντά στην πόρτα, αυτό σημαίνει ότι το βαγόνι είναι γεμάτο και καλύτερα να περιμένουμε τον επόμενο συρμό.
Παιδιά είπαμε λέμε αυτονόητα πράγματα, πάμε παρακάτω.
7. Στεκόμαστε δίπλα στο ποδήλατό μας και βεβαιωνόμαστε ότι δεν εξέχουν αιχμηρές ή βρόμικες άκρες που μπορεί να τραυματίσουν ή να λερώσουν τους υπόλοιπους επιβάτες.
Λίγο δύσκολο να στεκόμασταν πουθενά αλλού (δε νομίζω να υπάρχουν πολλοί που να τους αρέσει να ξαπλώνουν κάτω από το ποδήλατό τους ή να το αφήνουν κάπου και να το ατενίζουν από μακριά όσο ταξιδεύουν).
8. Οι επιβάτες με ποδήλατα είμαστε οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των ποδηλάτων μας και τα αντικείμενα πάνω σε αυτά. Το Μετρό της Αθήνας δεν είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά ή απώλεια ποδηλάτου και δεν μπορεί να δεχτεί οποιαδήποτε είδους υπαιτιότητα για οποιαδήποτε ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τη μεταφορά του ποδηλάτου σε τρίτα μέρη.
Εννοείται, δεν περιμέναμε, δυστυχώς, τίποτα καλύτερο.
9. Η πρόσβαση των ποδηλάτων στο μετρό μπορεί να απαγορευτεί κατά την κρίση των υπευθύνων του σταθμού για λόγους όπως: μεγάλη κίνηση επιβατικού κοινού, διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος ή άλλα περιστατικά που μπορεί να κριθεί ότι ίσως θέτουν σε κίνδυνο το επιβατικό κοινό.
Καλά μην αγχώνεστε.
10. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα υποχρεωτικής εκκένωσης του συρμού εντός της σήραγγας, ο επιβάτης που ταξιδεύει με ποδήλατο, υποχρεούται να το εγκαταλείψει στο βαγόνι, να αποχωρήσει πεζός και να ακολουθήσει τις οδηγίες του προσωπικού.
Σύμφωνοι, αλλά θα το ξαναβρεί;
1. Επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο ποδηλάτου ανά επιβάτη.
Γονείς και λοιπές αόρατες κατηγορίες πληθυσμού μπορείτε να κουβαλάτε όσα ποδηλατάκια των παιδιών σας θέλετε, το ίδιο και όλοι όσοι φορτωθήκατε το ποδήλατο κάποιου φίλου ή της κοπέλας σας.
2. Ο μέγιστος αριθμός ποδηλάτων ανά συρμό είναι δύο.
Δηλαδή μετά τα δυο ποδήλατα θα συμβεί κάτι τραγικά ανεπανόρθωτο; Επιτρέπονται όσα ποδήλατα θέλετε ανά συρμό, αφήστε που θα πρότεινα να έχουμε και ποδηλατοσυρμούς, ΜΟΝΟ για τη μεταφορά ποδηλάτων, μπας και αφήσουν επιτέλους κάποιοι τα ΙΧ στο σπίτι.
3. Όταν μετακινούμαστε μέσα στο σταθμό χρησιμοποιούμε τους ανελκυστήρες ή τις σταθερές σκάλες. Δεν χρησιμοποιούμε τις κυλιόμενες κλίμακες. Εάν επιλέξουμε τις σκάλες κουβαλάμε το ποδήλατο στον ώμο μας. Δεν το κυλάμε διότι είναι εύκολο να χαθεί ο έλεγχος εξαιτίας της απότομης κλίσης.
ΟΚ παιδιά οι κυκλιόμενες κλίμακες πράγματι δε λένε αλλά όχι και το ποδήλατο σώνει και καλά στον ώμο. Αν δηλαδή το σηκώσουμε λιγάκι, όσο χρειάζεται για να κατέβουμε, αντί να το πάρουμε στον ώμο κάναμε κάποιο έγκλημα;
4. Δεν επιτρέπεται να κάνουμε ποδήλατο εντός του συρμού, στις αποβάθρες και τους λοιπούς χώρους του σταθμού.
Επιτρέπεται και μάλιστα ενθαρρύνεται το ποδήλατο σε αποβάθρες και λοιπούς χώρους των σταθμών για να τους δώσει λίγο χρώμα, μπας και γελάσει λίγο το χειλάκι μας.
5. Χρησιμοποιούμε μόνο το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Στεκόμαστε με τέτοιο τρόπο, ώστε το ποδήλατο να μην εμποδίζει την κίνηση των επιβατών. Μπαίνουμε στο βαγόνι από την τελευταία πόρτα, αφού πρώτα εξέλθουν οι επιβάτες από αυτό.
Γιατί τα άλλα βαγόνια είναι ρεζερβέ; Χρησιμοποιούμε όποιο βαγόνι και πόρτα θέλουμε, αρκεί να προσέχουμε τους άλλους και να μας προσέχουν κι αυτοί (αυτονόητα πράγματα παιδιά).
6. Εντός του συρμού δεν τοποθετούμε το ποδήλατο σε σημεία που εμποδίζουν την κίνηση των επιβατών, όπως στους διαδρόμους ή τις πόρτες. Αν ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι κοντά στην πόρτα, αυτό σημαίνει ότι το βαγόνι είναι γεμάτο και καλύτερα να περιμένουμε τον επόμενο συρμό.
Παιδιά είπαμε λέμε αυτονόητα πράγματα, πάμε παρακάτω.
7. Στεκόμαστε δίπλα στο ποδήλατό μας και βεβαιωνόμαστε ότι δεν εξέχουν αιχμηρές ή βρόμικες άκρες που μπορεί να τραυματίσουν ή να λερώσουν τους υπόλοιπους επιβάτες.
Λίγο δύσκολο να στεκόμασταν πουθενά αλλού (δε νομίζω να υπάρχουν πολλοί που να τους αρέσει να ξαπλώνουν κάτω από το ποδήλατό τους ή να το αφήνουν κάπου και να το ατενίζουν από μακριά όσο ταξιδεύουν).
8. Οι επιβάτες με ποδήλατα είμαστε οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των ποδηλάτων μας και τα αντικείμενα πάνω σε αυτά. Το Μετρό της Αθήνας δεν είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά ή απώλεια ποδηλάτου και δεν μπορεί να δεχτεί οποιαδήποτε είδους υπαιτιότητα για οποιαδήποτε ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τη μεταφορά του ποδηλάτου σε τρίτα μέρη.
Εννοείται, δεν περιμέναμε, δυστυχώς, τίποτα καλύτερο.
9. Η πρόσβαση των ποδηλάτων στο μετρό μπορεί να απαγορευτεί κατά την κρίση των υπευθύνων του σταθμού για λόγους όπως: μεγάλη κίνηση επιβατικού κοινού, διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος ή άλλα περιστατικά που μπορεί να κριθεί ότι ίσως θέτουν σε κίνδυνο το επιβατικό κοινό.
Καλά μην αγχώνεστε.
10. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα υποχρεωτικής εκκένωσης του συρμού εντός της σήραγγας, ο επιβάτης που ταξιδεύει με ποδήλατο, υποχρεούται να το εγκαταλείψει στο βαγόνι, να αποχωρήσει πεζός και να ακολουθήσει τις οδηγίες του προσωπικού.
Σύμφωνοι, αλλά θα το ξαναβρεί;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου