Αριστερά στην Ελλάδα για πολλούς σημαίνει Παπαρήγα και Τσίπρας. Σημαίνει λέμε όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ξεχνώντας ότι πολλές από τις ιατρικές ανακαλύψεις που μας χαρίζουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής, θαυμαστά επιστημονικά επιτεύγματα για τα οποία μαθαίνουμε μέσω των εφημερίδων ή του internet και στη χώρα μας και μεγάλο μέρος επιστημονικής έρευνας αιχμής, προέρχονται παγκοσμίως από πανεπιστήμια που στην Ελλάδα θα λέγαμε «ιδιωτικά». Δηλαδή πανεπιστήμια απελευθερωμένα από τον καθηλωτικό κρατικό εναγκαλισμό, από ΔΟΑΤΑΠ, διαφθορά και αναξιοκρατία. Και στηρίζοντας φοιτητές που διαδηλώνουν υπέρ της διαιώνισης μιας κρατικοδίαιτης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αποκλειστικό γνώμονα τα προσωπικά τους συμφέροντα. Γυρίζοντας έτσι τις πλάτες τους στο μέλλον. Μάλλον και κάποιοι κύριοι της «αριστεράς» ασύστολα επιθυμούν να μένει στάσιμη η επιστημονική έρευνα και να παραμένουν ανεξέλικτες οι νέες τεχνολογίες στην Ελλάδα, προκειμένου να κάνουν αυτοί τα βηματάκια τους «μπροστά», σε εκλογικά ποσοστά. Κερδίζοντας ψήφους ανθρώπων που κρατούνται στο σκοτάδι μέσα από τη συνεχή, καθημερινή επανάληψη των ίδιων, αναχρονιστικών ιδεολογημάτων από τηλεοράσεις και εφημερίδες. Και μάλιστα από διαρκώς νεότερους εκπροσώπους της αγοραίας και μιντιακής αυτής ρητορικής, όπως ο νεοεκλεγείς πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει επίσης άκρατο αντιαμερικανισμό. Όχι ότι οι Αμερικανοί είναι αγγελούδια. Αλλά ας μη χρησιμοποιούμε επιλεκτικά τα βέλη μας. Ας κοιτάξουμε και ανατολικά. Η Ρωσία θεωρείται, λόγω ορθοδοξίας, «παραδοσιακή» σύμμαχος της Ελλάδας και φίλη χώρα. Και μέσα στον άκρατο αντιαμερικανισμό, τα όσα συμβαίνουν εκεί περνάνε απαρατήρητα στην Ελλάδα. Πράγματα όπως η βάναυση παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η τραγική έλλειψη ελευθερίας έκφρασης, οι φυλακίσεις, οι δολοφονίες δημοσιογράφων, η απουσία δημοκρατίας και η εκλογή διαδόχων στο θρόνο του προέδρου χωρίς αληθινές εκλογές, η αδίστακτη εμπλοκή στα εσωτερικά γειτονικών χωρών και η στυγνή καταπίεση μειονοτήτων παραμένουν απαρατήρητα και ασχολίαστα στην Ελλάδα, διότι προτιμάμε να ασχοληθούμε με το Γκουαντάναμο. Αλλά και διότι τα «αριστερά» μας κόμματα δυσκολεύονται ακόμα να απογαλακτιστούν από τη μητέρα Ρωσία. Ξεχνάμε έτσι ότι υπάρχουν χώρες για τα Γκουαντάναμο των οποίων δεν μαθαίνουμε, διότι δεν είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού. Αλλά ακόμα κι αν ήταν - όπως είναι για άλλους - στην Ελλάδα αλληθωρίζουμε.
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει υποστηρίζουμε εμμέσως πλην σαφώς τους κουκουλοφόρους και εναντιωνόμαστε στην κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Ξεχνώντας ότι το πανεπιστημιακό άσυλο συνιστά κατάλοιπο περασμένων εποχών, χωροφυλάκων και δικτατοριών. Και ότι πλέον κάποιοι το καταχρώνται προκειμένου να εκτονωθούν όπως και όπου νομίζουν. Ας απομακρυνόμαστε έτσι από ανθρώπους, που μπορούν να εκφράσουν με επιχειρήματα και όχι με λοστούς, με προβληματισμούς και όχι με βρισιές την αντίθεσή τους σε όσα τους δυσαρεστούν. Δημιουργικά, όχι καταστρεπτικά. Άραγε, τυχαία είναι αυτή η συμπαράσταση στους κουκουλοφόρους; Μήπως και η ίδια η «αριστερά» αδυνατεί να διατυπώσει συγκροτημένο πολιτικό λόγο; Μπορούν τα κόμματα της «αριστεράς» να διατυπώσουν θετικές προτάσεις και πειστικά επιχειρήματα; Διαθέτουν οραματική σκέψη; Μήπως έχουν περιοριστεί στο να παίζουν, με τη σειρά τους, το ρόλο των κουκουλοφόρων του κατεστημένου πολιτικού μας γίγνεσθαι, με τα άλλα κόμματα στο ρόλο των χωροφυλάκων; Κι εμάς τους υπόλοιπους απαθείς κομπάρσους;
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει δεν μιλάμε και δεν οργανώνουμε διαδηλώσεις ενάντια στο νέφος ή στις βιομηχανίες που μολύνουν. Ενάντια στη διαφθορά, την αναξιοκρατία και την ανεργία. Ενάντια στο πολιτιστικό μας έλλειμμα, στο ότι μουσεία και βιβλιοπωλεία φυτοζωούν ενώ ανθούν σουβλατζίδικα και κομμωτήρια. Ενάντια στην ερήμωση και την εγκατάλειψη της ελληνικής υπαίθρου. Ενάντια στην άθλια κατάσταση των δρόμων, που κοστίζει τόσες ανθρώπινες ζωές σε δυστυχήματα και στα ξεχαρβαλωμένα πεζοδρόμια, στα οποία ακόμα κι όταν δεν έχουν καταληφθεί από αυτοκίνητα, βαδίζουμε με δυσκολία. Ενάντια στην επέλαση της ακροδεξιάς, της ξενοφοβίας και του άκρατου εθνικισμού και την καθημερινή σκανδαλώδη προβολή τους από τηλεπαράθυρα που στάζουν μισαλλοδοξία και φανατισμό. Ενάντια σε μεσημεριανές εκπομπές, τηλεπαιχνίδια και σκανδαλοθηρικά έντυπα που αποχαυνώνουν ανελέητα τους νεοέλληνες. Ενάντια στο ναρκωτικό της ξέφρενης, μαζικής κατανάλωσης στο οποίο εθιστήκαμε, έχοντας σχεδόν μετατραπεί σε αυτοματοποιημένα ανθρωποειδή που καταναλώνουν νευρωτικά, αποκοιμούνται εμπρός στην τηλεόραση, αγχώνονται μήπως και τσαλακώσουν το καινούργιο τους αυτοκίνητο καβαλώντας πεζοδρόμια και «σερφάρουν» σε πορνοσελίδες του internet. Αλλά και ενάντια στους εμπόρους αυτού του ναρκωτικού που κατ’ ευφημισμό τους λέμε τράπεζες, οι οποίοι με διαρκώς «ευκολότερα» καταναλωτικά δάνεια και πιο «συμφέρουσες» πιστωτικές κάρτες φροντίζουν ώστε να μην ξεφύγουμε ποτέ από την εξάρτησή μας. Ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των ανθρώπων, που βρίσκουν καταφύγιο απ' όλα αυτά στα μαξιλάρια και τους καναπέδες τους. Ενάντια στην κατάντια της ελληνικής οικονομίας που παραμένει αγροτική και της επιστημονικής έρευνας, της διανόησης και της επιχειρηματικότητας που παραμένουν στάσιμες. Ενάντια στο ότι σήμερα μόλις το 6% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ελλάδα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Δεν μιλάμε γι’ αυτά διότι τα θεωρούμε ίσως «μικροπροβλήματα» της καθημερινότητας. Αλλά και διότι μας απασχολούν άλλα, «μεγάλα» ζητήματα, όπως ο αντιαμερικανισμός μας και η συμπαράσταση στους κουκουλοφόρους και στους νέους με γερασμένες απόψεις, όπως οι φοιτητές που κοιτούν τα κατεστημένα τους συμφέροντα.
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει ότι αν τολμήσει κανείς να εκφραστεί επικριτικά για τους «αδερφούς» μας Σέρβους ή τους «φίλους» Ρώσους, είναι φιλοαμερικανός. (Κι αν επιμένει, μάλλον θα ’ναι πράκτορας των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών.) Διότι δεν είμαστε μόνο «αριστεροί», αλλά και Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει ότι αν δεν είμαστε ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, είμαστε «δεξιοί» και υπέρ της πλουτοκρατίας. Ότι αν ενοχλούμαστε από τους κουκουλοφόρους και την καταστρεπτική κατάχρηση του πανεπιστημιακού ασύλου, είμαστε «συντηρητικοί». Ότι αν αντιμιλήσουμε στους φοιτητές που κοιτούν τη βολή τους, είμαστε όλα τα προαναφερθέντα. Ότι αν δεν είσαι μ’ εμάς, είσαι με τους άλλους. Να σας χαίρονται οι ψηφοφόροι σας, κυρίες και κύριοι της «αριστεράς».
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει επίσης άκρατο αντιαμερικανισμό. Όχι ότι οι Αμερικανοί είναι αγγελούδια. Αλλά ας μη χρησιμοποιούμε επιλεκτικά τα βέλη μας. Ας κοιτάξουμε και ανατολικά. Η Ρωσία θεωρείται, λόγω ορθοδοξίας, «παραδοσιακή» σύμμαχος της Ελλάδας και φίλη χώρα. Και μέσα στον άκρατο αντιαμερικανισμό, τα όσα συμβαίνουν εκεί περνάνε απαρατήρητα στην Ελλάδα. Πράγματα όπως η βάναυση παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η τραγική έλλειψη ελευθερίας έκφρασης, οι φυλακίσεις, οι δολοφονίες δημοσιογράφων, η απουσία δημοκρατίας και η εκλογή διαδόχων στο θρόνο του προέδρου χωρίς αληθινές εκλογές, η αδίστακτη εμπλοκή στα εσωτερικά γειτονικών χωρών και η στυγνή καταπίεση μειονοτήτων παραμένουν απαρατήρητα και ασχολίαστα στην Ελλάδα, διότι προτιμάμε να ασχοληθούμε με το Γκουαντάναμο. Αλλά και διότι τα «αριστερά» μας κόμματα δυσκολεύονται ακόμα να απογαλακτιστούν από τη μητέρα Ρωσία. Ξεχνάμε έτσι ότι υπάρχουν χώρες για τα Γκουαντάναμο των οποίων δεν μαθαίνουμε, διότι δεν είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού. Αλλά ακόμα κι αν ήταν - όπως είναι για άλλους - στην Ελλάδα αλληθωρίζουμε.
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει υποστηρίζουμε εμμέσως πλην σαφώς τους κουκουλοφόρους και εναντιωνόμαστε στην κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Ξεχνώντας ότι το πανεπιστημιακό άσυλο συνιστά κατάλοιπο περασμένων εποχών, χωροφυλάκων και δικτατοριών. Και ότι πλέον κάποιοι το καταχρώνται προκειμένου να εκτονωθούν όπως και όπου νομίζουν. Ας απομακρυνόμαστε έτσι από ανθρώπους, που μπορούν να εκφράσουν με επιχειρήματα και όχι με λοστούς, με προβληματισμούς και όχι με βρισιές την αντίθεσή τους σε όσα τους δυσαρεστούν. Δημιουργικά, όχι καταστρεπτικά. Άραγε, τυχαία είναι αυτή η συμπαράσταση στους κουκουλοφόρους; Μήπως και η ίδια η «αριστερά» αδυνατεί να διατυπώσει συγκροτημένο πολιτικό λόγο; Μπορούν τα κόμματα της «αριστεράς» να διατυπώσουν θετικές προτάσεις και πειστικά επιχειρήματα; Διαθέτουν οραματική σκέψη; Μήπως έχουν περιοριστεί στο να παίζουν, με τη σειρά τους, το ρόλο των κουκουλοφόρων του κατεστημένου πολιτικού μας γίγνεσθαι, με τα άλλα κόμματα στο ρόλο των χωροφυλάκων; Κι εμάς τους υπόλοιπους απαθείς κομπάρσους;
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει δεν μιλάμε και δεν οργανώνουμε διαδηλώσεις ενάντια στο νέφος ή στις βιομηχανίες που μολύνουν. Ενάντια στη διαφθορά, την αναξιοκρατία και την ανεργία. Ενάντια στο πολιτιστικό μας έλλειμμα, στο ότι μουσεία και βιβλιοπωλεία φυτοζωούν ενώ ανθούν σουβλατζίδικα και κομμωτήρια. Ενάντια στην ερήμωση και την εγκατάλειψη της ελληνικής υπαίθρου. Ενάντια στην άθλια κατάσταση των δρόμων, που κοστίζει τόσες ανθρώπινες ζωές σε δυστυχήματα και στα ξεχαρβαλωμένα πεζοδρόμια, στα οποία ακόμα κι όταν δεν έχουν καταληφθεί από αυτοκίνητα, βαδίζουμε με δυσκολία. Ενάντια στην επέλαση της ακροδεξιάς, της ξενοφοβίας και του άκρατου εθνικισμού και την καθημερινή σκανδαλώδη προβολή τους από τηλεπαράθυρα που στάζουν μισαλλοδοξία και φανατισμό. Ενάντια σε μεσημεριανές εκπομπές, τηλεπαιχνίδια και σκανδαλοθηρικά έντυπα που αποχαυνώνουν ανελέητα τους νεοέλληνες. Ενάντια στο ναρκωτικό της ξέφρενης, μαζικής κατανάλωσης στο οποίο εθιστήκαμε, έχοντας σχεδόν μετατραπεί σε αυτοματοποιημένα ανθρωποειδή που καταναλώνουν νευρωτικά, αποκοιμούνται εμπρός στην τηλεόραση, αγχώνονται μήπως και τσαλακώσουν το καινούργιο τους αυτοκίνητο καβαλώντας πεζοδρόμια και «σερφάρουν» σε πορνοσελίδες του internet. Αλλά και ενάντια στους εμπόρους αυτού του ναρκωτικού που κατ’ ευφημισμό τους λέμε τράπεζες, οι οποίοι με διαρκώς «ευκολότερα» καταναλωτικά δάνεια και πιο «συμφέρουσες» πιστωτικές κάρτες φροντίζουν ώστε να μην ξεφύγουμε ποτέ από την εξάρτησή μας. Ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των ανθρώπων, που βρίσκουν καταφύγιο απ' όλα αυτά στα μαξιλάρια και τους καναπέδες τους. Ενάντια στην κατάντια της ελληνικής οικονομίας που παραμένει αγροτική και της επιστημονικής έρευνας, της διανόησης και της επιχειρηματικότητας που παραμένουν στάσιμες. Ενάντια στο ότι σήμερα μόλις το 6% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ελλάδα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Δεν μιλάμε γι’ αυτά διότι τα θεωρούμε ίσως «μικροπροβλήματα» της καθημερινότητας. Αλλά και διότι μας απασχολούν άλλα, «μεγάλα» ζητήματα, όπως ο αντιαμερικανισμός μας και η συμπαράσταση στους κουκουλοφόρους και στους νέους με γερασμένες απόψεις, όπως οι φοιτητές που κοιτούν τα κατεστημένα τους συμφέροντα.
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει ότι αν τολμήσει κανείς να εκφραστεί επικριτικά για τους «αδερφούς» μας Σέρβους ή τους «φίλους» Ρώσους, είναι φιλοαμερικανός. (Κι αν επιμένει, μάλλον θα ’ναι πράκτορας των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών.) Διότι δεν είμαστε μόνο «αριστεροί», αλλά και Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει ότι αν δεν είμαστε ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, είμαστε «δεξιοί» και υπέρ της πλουτοκρατίας. Ότι αν ενοχλούμαστε από τους κουκουλοφόρους και την καταστρεπτική κατάχρηση του πανεπιστημιακού ασύλου, είμαστε «συντηρητικοί». Ότι αν αντιμιλήσουμε στους φοιτητές που κοιτούν τη βολή τους, είμαστε όλα τα προαναφερθέντα. Ότι αν δεν είσαι μ’ εμάς, είσαι με τους άλλους. Να σας χαίρονται οι ψηφοφόροι σας, κυρίες και κύριοι της «αριστεράς».
45 σχόλια:
Πέσ' τα χρυσόστομε.
Πρέπει να πούμε και τι σημαίνει Δεξιά βέβαια, αλλά άλλο θέμα αυτό.
Υπάρχει μεγάλη σύγχυση στο Ελλαδιστάν.
Ελληνάρες, Δωδεκάθεοι, Χριστιάνοι, Βυζαντινομάχοι, Εκσυγχρονιστές και όλοι μαζί κατά των Εβραίων.
Να μην αρχίσω...
Γεράσιμε μου στα περισσότερα απ’ όσα αναφέρεις συμφωνώ και επαυξάνω. Συμφωνώ ότι σήμερα η αριστερά στην Ελλάδα θεωρεί τον εαυτό της υποχρεωμένο να εναντιώνεται στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στον έλεγχο του πανεπιστημιακού ασύλου (ποιόν εξυπηρετεί άραγε σήμερα το άσυλο αυτό, παρά μόνο μερικούς κουκουλοφόρους που σπάζουν και καταστρέφουν ή ακόμα και έμπορους ναρκωτικών που κάνουν στις Πανεπιστημιουπόλεις ανενόχλητοι τις αγοραπωλησίες τους;), να μην απορρίπτει χωρίς όρους τους διάφορους κουκουλοφόρους , παρά μόνο αυτούς που ισχυρίζεται ότι προέρχονται από την Αστυνομία, χωρίς βέβαια να το αποκλείω ότι γίνεται και αυτό (βλ. τους κουκουλοφόρους που κτύπησαν τον Κύπριο φοιτητή στη Θεσσαλονίκη) κλπ κλπ.
Μου κάνει άσχημη εντύπωση η μη ύπαρξη θετικής πρότασης για διάφορα θέματα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία (περιβάλλον, ασφαλιστικό κλπ). Συνήθως η αριστερά προβάλλει μόνο άρνηση, άρνηση, άρνηση. Η άρνηση και οι καταλήψεις (κοινώς μπουκάρισμα σε διάφορες υπηρεσίες) μπορεί να ήταν μια επαναστατική πράξη τον καιρό της δικτατορίας ή έστω λίγο μετά από αυτήν, αλλά νομίζω ότι είναι καιρός να αντικατασταθεί από το διάλογο και τη θετική πρόταση.
Όσο για τον αντιαμερικανισμό τον καταλαβαίνω μέχρι ενός σημείου, αλλά, όπως εύστοχα επισημαίνεις, υπάρχουν καθεστώτα πιο ανελεύθερα που μένουν στο απυρόβλητο από τους «αριστερούς» (πχ Κίνα, Ρωσία, Κούβα κλπ).
Διαφωνώ όμως στο εξής που αναφέρεις ότι η αριστερά δεν διοργανώνει διαδηλώσεις ενάντια στο νέφος ή στις βιομηχανίες που μολύνουν ή στη διαφθορά, την αναξιοκρατία και την ανεργία. Μπορεί να μην το κάνει συχνά, αλλά νομίζω ότι το έχει κάνει μερικές φορές. Όπως και εναντίον της ξενοφοβίας και του ρατσισμού.
Καλό σου απόγευμα Γεράσιμε μου
βάσκες νομίζω ότι τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα της 'αριστεράς' δεν ανταποκρίνονται πλέον στις προσδοκίες και τους ποβληματισμούς μεγάλης μερίδας ανθρώπων. Έχουν προ πολλού ξεπεραστεί από την εποχή τους.
meropi δεν έχω δει, οργανωμένη από την επίσημη 'αριστερά' ούτε μια διαδήλωση ενάντια στο νέφος και στη μόλυσνη. Μόνο σποραδικές διαμαρτυρίες από ΜΚΟ (Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις), όπως η Greenpeace. Τα ίδια και όσον αφορά στη διαφθορά ή την αναξιοκρατία. Η μόνη συλλογική αντίδραση πολιτών ενάντια στη διαφθορά που γνωρίζω προσωπικά, είναι το blog με τις 'προτάσεις ενάντια στη διαφθορά'. Όσον αφορά στην ξενοφοβία και στο ρατσισμό, δε μπορώ να θυμηθώ μια μεγάλη ή και μικρότερη διαδήλωση οργανωμένη από τα κόμματα της 'αριστεράς'. Μάλιστα αν δεν κάνω λάθος, οι περισσότερες διαδηλώσεις στις οποίες αυτά τα κόμματα συμμετέχουν παραμένουν, στις διεκδικήσεις τους, στενά οικονομικού χαρακτήρα. Πέραν αυτών, όχι πολλά πράγματα. Αλλά ας μη μένουμε μόνο στις διαδηλώσεις. Δεν έχω δει σε δημόσιες συζητήσεις, σε τηλεπαράθυρα, εκπροσώπους της 'αριστεράς' να θίγουν κάποιο από τα ζητήματα του ποστ. Όπως την ιδιωτικοποίηση των ανθρώπων, το πολιτιστικό μας έλλειμμα, τον άκρατο καταναλωτισμό (ένα ναρκωτικό στο οποίο εθιζόμαστε διαρκώς περισσότερο), την αποβλάκωσή μας από την τηλεόραση, την κατάντια της επιστμονικής έρευνας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη μετανάστευση νέων επιστημόνων σε χώρες του εξωτερικού -αυτή τη στιγμή 65.000 Έλληνες σπουδάζουν στο εξωτερικό, μάλιστα στη Μ. Βρετανία είναι περισσότεροι κι απ' τους... Κινέζους -, τον ενεργειακό μας Μεσαίωνα και διάφορα άλλα.
πολύ ωραίο το μπλογκ σου,ωραία τα γράφεις, να σαι καλά!
Εννοείται πως είμαι ο πλέον ακατάληλος άνθρωπος για να μιλήσω για την αριστερά, είτε στην Ελλάδα είτε οπουδήποτε αλλού.. Πλην όμως, πειράζει που εμένα ο Τσίπρας μου φαίνεται μια χαρά? Και όχι σαν γκομενάκι, για να μην παρξεηγηθώ, αλλά σαν ένας άλλου είδους λογος στην πολιτική σκηνή...Είμαι πολύ άρρωστη γιατρέ μου?
celsius33 να 'σαι καλά.
fevis μου εγώ είμαι πιο ωραίος απ' τον Τσίπρα. :P Όσο για το λόγο του, αν κρίνω απ' τις κορώνες εναντίον των ιδιωτικών παν/μίων και τη σιγή του για τα φλέγοντα ζητήματα που προανέφερα, μια απ' τα ίδια.
Πόσο σωστά τα λες Γεράσιμε. Νομίζω και εγώ ότι η αριστερά έχει πάψει εδώ και καιρό να έχει αληθινό λόγο και ρόλο στις εξελίξεις του πολιτικού σκηνικού! Μόνο στείρα αντιπαράθεση και άρνηση των πάντων! Πολεμάμε το σύστημα θα σου πουν και όχι μεμονωμένες περιπτώσεις διαφθοράς, περιβάλλοντος κλπ. Πιστεύουν ότι όλα οφείλονται στο σύστημα το πολιτικό και ότι αν το αλλάξουν θ΄ αλλάξουν όλα διά μαγείας!! Δεν σκέφτονται οι ανόητοι ότι το σύστημα είναι άρρηκτα συνδεμένο και πατάει πάνω σ΄ αυτά τα προβλήματα και ότι για να αλλάξει πρέπει να χτυπήσουμε ένα-ένα τα θεμέλιά του! Τι να πω, ότι όλοι αυτοί που είναι εναντίον των ιδιωτικών πανεπιστημίων, σπούδασαν οι ίδιοι αλλά και τα παιδιά τους σήμερα σε ιδιωτικά σχολεία του εσωτερικού και του εξωτερικού; Ο ΣΥΝ μόνιμος υπερασπιστής των κουκουλοφόρων! Έχω πλέον αρχίσει ν΄ αμφιβάλλω και για τις καθαρές προθέσεις όλων αυτών των "δήθεν" αριστερών που κάποιες φορές αποδεικνύονται πιο αντιδημοκρατικοί και από τους φασίστες! Σαν πράκτορες του ίδιου του συστήματος μου μοιάζουν, που υπάρχουν για να εκτονώνεται η λαϊκή αγανάκτηση και να σπάει το κύμα, προς όφελος του συστήματος βέβαια! Πλήρης απογοήτευση!!
Καλό Σ/Κ καλέ μου Γεράσιμε. Τα λες τόσο όμορφα και αληθινά!
Το κείμενό σας είναι τόσο προκλητικά προπαγανδιστικό που μειώνει και το επίπεδο των συστηματικών "υποστηρικτών" σας. Λυπάμαι δεν αξίζει καμία απάντηση, και το λέει ένας άνθρωπος πουχει μάθει στη κοινωνία που ζεί να τιμά και τα δυό του...χέρια ξέρετε πως.Στη φαγούρα να ξυνομαι.
Αγαπητέ μου @@ Διόνυσε,
επειδή θεωρώ ότι αναφέρεσαι και σε μένα στο σχόλιο σου (υποστηρικτές) θα θελα να σου απαντήσω. Αν δεν συμφωνείς με το Γεράσιμο γράψε τα σημεία της διαφωνίας σου, χωρίς να χρησιμοποιείς βαριές εκφράσεις (προκλητικά προπαγανδιστικό..). Μέσα από το διάλογο προχωρά η δημοκρατία. Κι εγώ δεν συμφωνώ με όλα όσα υποστηρίζει κατά καιρούς ο Γεράσιμος, ούτε αυτός με όλα όσα εγώ υποστηρίζω φυσικά, αλλά τα αντικρούουμε με διαλογική μέθοδο. Τι σε σταματά εσένα να το κάνεις;;;
marianaonice ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Κι εσύ ωραία τα λες. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αριστερή ιδεολογία, ούτε πραγματικά κριτική σκέψη στην 'αριστερά'. Παρά μόνο χάιδεμα αυτιών, ψηφοθηρία και, εν τέλει, σύμπλευση με τα κυρίαρχα ρεύματα.
dionysos η κριτική μου προέρχεται από τ' αριστερά της 'αριστεράς'. Προσωπικά παραμένω, από τη στιγμή που γεννήθηκα, άνθρωπος ανένταχτος. Αν σας φαίνεται 'προπαγανδιστική' η κριτική μου, μάλλον κάτι άλλο θα είχατε υπόψη σας. Ή αποτύχατε να αντιληφθείτε το νόημα της ανάρτησης. Όπως και να 'χει, θα σας παρακαλούσα να μη χρησιμοποιείτε χαρακτηρισμούς. Αλλά, αν μπορείτε, να διατυπώνετε τις όποιες απόψεις σας με επιχειρήματα. Όπως και όσοι συζητάμε σ' αυτό το blog. Θα σας παρακαλούσα επίσης, ασχέτως με ό, τι σας ενοχλεί μ' εμένα, να μη χρησιμοποιείτε μειωτικούς χαρακτηρισμούς για τους σχολιαστές των αναρτήσεων, όπως 'υποστηρικτές'. Ευχαριστώ.
Καλή μου Μερόπη
Περσινά Ξυνά σταφύλια, όλη η περσινή πολυσχιδής κουβέντα για το άρθρο 16 και την ιδιωτική παιδεία ήταν για να αναβαθμιστεί το ΙΕΚ ΑΚΜΗ της Ροδοπούλαινας και να πάρει ο Ιδρυμα Λαμπράκης κανά κοινοτικό κονδύλι, τσάμπα έργα, πριν σερβίρουμε το φρούτο στο τραπέζι πρέπει να φροντίσουμε για το κύριο πιάτο και τη σαλάτα. Σιγά μη σου φέρει το κρατικα επιδοτούμενο Harvard Ο Στυλιανίδης στη Θεσσαλονίκη, ξεφτίλισμα των δικό μας πτυχίων επιχειρείται αν μπορούσαν οι Μπόμπολες θα φέρναν μηχανικούς από το Καράτσι όπως τιμωνάρουν τα κρουαζερόπλοια της αναμελιάς μας συμπαθείς φτηνοί τιμονιέριδες από Σρι Λάνκα.
@@ Διόνυσε μου,
μπορεί εγώ προσωπικά να μην επέλεγα ιδιωτικό πανεπιστήμιο για να σπουδάσω, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μην επιτραπούν ποτέ τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Ίσα ίσα που νομίζω ότι αυτό θα σταθεί αιτία να αναβαθμιστούν και τα δημόσια πανεπιστήμια, τα οποία, μην εθελοτυφλούμε, βρίσκονται στα χάλια τους τα μαύρα. Εξάλλου νομίζω ότι αν επιτραπεί η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων αφενός μεν θα ελέγχονται καλύτερα, αφού υποτίθεται ότι θα θεσπιστούν αυστηρότερες προϋποθέσεις από ότι ισχύουν σήμερα για τα κάθε είδους "Παραρτήματα" που λειτουργούν ανέλεγκτα και αφετέρου θα σταματήσει αυτή η ανεξέλεγχτη διαρροή σπουδαστών στο εξωτερικό. Όταν σε μια διαδήλωση ενάντια στην ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση είδα να πρωτοστατεί ένας γνωστός μου νεαρός κυριολεκτικά "αιώνιος φοιτητής" (10 χρόνια στη Νομική) έμεινα αποσβολωμένη. Και μη μου πεις ότι εργάζεται, γιατί δεν συμβαίνει αυτό.
meropi έχοντας περάσει 5 χρόνια για μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορική έρευνα σε ένα παν/μιο που στην Ελλάδα θα λέγαμε 'ιδιωτικό', το παν/μιο του Warwick στην Αγγλία, είδα κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στα ελληνικά ΑΕΙ, δημόσια και μη. Όπως οι RAE. Αντιγράφω κάποιες σχετικές πληροφορίες (η έμφαση δική μου): 'The main purpose of the Research Assessment Exercise (RAE) is to enable the higher education funding bodies to distribute public funds for research selectively on the basis of quality. Institutions conducting the best research receive a larger proportion of the available grant so that the infrastructure for the top level of research in the UK is protected and developed. The RAE assesses the quality of research in universities and colleges in the UK. It takes place every four to five years. The RAE provides quality ratings for research across all disciplines. Panels use a standard scale to award a rating for each submission. Ratings range from 1 to 5*, according to how much of the work is judged to reach national or international levels of excellence. Higher education institutions (HEIs) which take part receive grants from one of the four higher education funding bodies in England, Scotland, Wales and Northern Ireland.
Outcomes are published and so provide public information on the quality of research in universities and colleges throughout the UK. This information clearly has a much wider value than its immediate purpose. For example, it can be helpful in guiding funding decisions in industry and commerce, charities and other organisations that sponsor research. It also gives an indication of the relative quality and standing of UK academic research. Furthermore, the RAE provides benchmarks which are used by institutions in developing and managing their research strategies. Across the UK as a whole, research quality as measured by the RAE has improved dramatically...'
Γεράσιμε δεν καταλαβαίνω όταν μιλάω για τα δυό μας χέρια ένα δεξιο και ένα αριστερό που σας μειώνω. Επιπόλαιους σας λέω στην αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού προβλήματος, υπαρκτού και διαστρεβλωμένου από απύθμενη νεοφιλελευθερη προπαγάνδα για αλλοίωση συνειδήσεων ώς τα τώρα. Είμαι επώνυμος και από τους ελάχιστους στο διαδίκτυο που γράφω τι ψηφίζω κάθε φορά και γιατί. Αν είσαι ανένταχτος είμαστε μαζί Εθνική Ελλάδος. ΤΗ Μερόπη τη παρέπεμψα σε καμιά 40 άρθρα όλων των απόψεων που ξεχώρησα πέρσυ για το ιδιωτικό πανεπιστήμιο τα ξεπέταξε εντός 1 ώρας,εκπλήσσομαι, για να της θυμίσω ότι ο όποιος "έλεγχος ΙΕΚ "γίνεται από το Υπουργείο Εμπορίου, νυν ανάπτυξης.Τρίχες κατσαρές θέλουν ημιμάθεια τυλιγμένη σε πτυχίο,τα περι ανταγωνισμού είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.
Αχ οι πηγές χρηματοδότησης και οι πόροι έρευνας και καινοτομίας Γεράσιμε ψάχνεις ψίλους στα άχυρα της ελληνικής πραγματικότητας, παρέα με τον Dralion ίσως, είναι κάτι της καθημερινής μου προσμονής σαν εθνικός μπεταζτής και εθνικός μικρο νταβατζής συγχρόνως.
Αν παρακολουθούσες τα τρέχοντα στους εδώ πανεπιστημιακούς χώρους θα έβλεπες μετ΄ εκπλήξεως ότι η αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ για πρώτη φορά βάζει ζητήματα αξιολόγησης πανεπιστημιακών εδώ ,όπως και η Γιαννάκου από άλλη σκοπιά και χροιά τότε και καλά κάνει και σπάει καρύδια. Απλά σου ζητάω να μην είσαι εμπαθής με ένα από τα δυό σου χέρια, γιατί αλλιώς ξέρεις τι λέμε εμείς τα καθηκια οι γιατροί. Ημιπληγία. Και άμα μείνει λειψό το αριστερό χέρι ξέρεις τι πάσχει ,το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου.
dionysos ήδη σε παρακάλεσα να μη χρησιμοποιείς χαρακτηρισμούς, αλλά συνεχίζεις: 'επιπόλαιους', 'εμπαθής'. Αν τα καταφέρεις ν' απαλλαγείς από την ανάγκη σου να εκφράζεσαι μέσω χαρακτηρισμών, θα χαρώ ειλικρινά πολύ για σένα. Θα έχεις κάνει ένα σημαντικό βήμα, νομίζω. Όσο για την επωνυμία κι εγώ επώνυμα εκφράζομαι. Τόσο μέσα από βιβλία κι επιστημονικές δημοσιεύσεις, όσο και σ' αυτό το blog.
http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=45&time_id=518&cat_id=45, φίλε Γεράσιμε εδώ θα βρεις ένα πρόσφατο άρθρο του Νίκου Δήμου στην Lifo. Πέρα απο πολύ ενδιαφέρον κείμενο, είναι οτι πιο κοντά στις δικές μου απόψεις.
fpboy ασφαλώς η αριστερά συνιστά στάση ζωής. Kαι μάλιστα, θα έλεγα μια στάση με σημείο αναφοράς τον άνθρωπο, άρα κατ' εξοχήν ανθρωπιστική. Που κρατά το βλέμμα της σταθερά προσηλωμένο στο παρόν και στην εποχή της και κοιτά μπροστά, ούτως ώστε να συναντήσει το βλέμμα του σύγχρονου ανθρώπου και τους προβληματισμούς του. Δυστυχώς, όμως, στην Ελλάδα πολλές έννοιες, έτσι κι αυτή κάποιοι που έπιασαν τα πιο περιζήτητα στασίδια του δημόσιου βίου, τις περνάνε μέσα από παραμορφωτικά φίλτρα και
σερβίρονται αλλοιωμένες στους νεοέλληνες. Από ανθρωπιστική αντιπρόταση στις απάνθρωπες υπερβολές του καπιταλιστικού φαντασιακού, η αριστερά κατέληξε στην Ελλάδα να μετατραπεί σε αναχρονιστική αερολογία. Κρίμα.
Γενικώτερα ολόκληρος ο κόσμος βρίσκεται σήμερα σε μιά ευρύτερη ιδεολογική σύγχιση και χρειάζεται από ότι πιστεύω ένας επανακαθορισμός των εννοιών δεξιά και αριστερά πέρα από τα κλασσικά στερεότυπα.
Ένα τέτοιο προβληματισμό είχε θέσει τον Οκτ 2007 με το ποστ ΠΟΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ; http://atheofobos.blogspot.com/2007/10/blog-post.html
Αγαπητέ Γεράσιμε
Καλή η ανάλυση σου αλλά δεν καταλαβαίνω τι χρειάζονται τα σχόλια σε τέτοιες αναλύσεις.
Οι απόψεις των σχολιαστών ή θα συμφωνούν ή θα διαφωνούν.
Από επιχειρήματα όλοι κάτι θα έχουν να αναφέρουν.
Αυτό που δεν είδα Γεράσιμε μέχρι τώρα στην ζωή μου είναι λύσεις ….και μόνο λύσεις.
Βαρέθηκα τις αναλύσεις πλέον. Δεν με νοιάζει τι είναι αριστερός τι δεξιός τι κεντρώος και τι οτιδήποτε άλλο.
Θέλω τα λίγα όσα χρόνια μου απομένουν ακόμα να μπορέσω να δω κάτι μα κάτι λίγο να αλλάζει.
Κουράστηκα πλέον σαν επιτηδευματίας να με ξεβρακώνουν.. να με καταληστεύουν όλοι και να τα τρώνε μόνοι τους.
Δεν θέλω καμιά ετικέτα κανενός πρόοδο θέλω μόνο και αυτή να είσαι σίγουρος ότι δεν πρόκειται να στην δώσει κανένας από τους εκάστοτε κυβερνώντες ή αντιπολιτευόμενους. Όλοι μαζί ίσως κάτι να κατάφερναν αλλά αυτό είναι τόσο απίθανο να συμβεί.
Σου εύχομαι Υγεία
Αριστερά στην Ελλάδα σημαίνει συντήρηση και οπισθοδρόμηση. Σημαίνει διατηρώ τα κεκτημένα, αυξάνω τον συνδικαλισμό, μειώνω τις ώρες εργασίας και απαιτώ, απαιτώ, χωρίς να είμαι ο ίδιος ανταποδοτικός.
Στη ζωή μου πάντα διακατεχόμουν από μια αριστερή ιδεολογία, τουλάχιστον ως προς τα ανθρώπινα δικαιώματα και ως προς τις ίσες ευκαιρίες και τον περιορισμό των ανισοτήτων. Στην Ελλάδα όμως τίποτα απ όλα αυτά δεν αποτελεί αιχμή του δόρατος για την αριστερά. Κι είναι κρίμα γιατί μου ανατρέπει τη δομή της ....δομημένης σκέψης μου. Μου στερεί το φτερουγισμα που χρειάζομαι να αισθάνομαι στο στήθος για να πορεύομαι με σχετικά ήσυχο το είναι μου. Κρίμα, γιατί παντού στην Ευρώπη, η αριστερά διαμορφώνει έναν πολυ πιο περιεκτικό λόγο, ασχετα αν δεν εχει απήχηση στον κόσμο.
Αν και προσωπικά θα το έγραφα κάπως διαφορετικά, συμφωνώ στην ουσία. Εγω θα πρόσθετα επίσης επιγραμματικά αλλα και απαξιωτικά χωρίς να θέλω να προσβάλλω κανεναν, οτι η Αριστερά στην Ελλάδα έχει κακώς/καλώς, ταυτιστεί με το "Οχι σε... " δηλ. Οχι στο ΝΑΤΟ, Οχι στην ΕΕ, Οχι στο ενα, Οχι στο άλλο κλπ κλπ.
Επίσης αντλεί ψήφους απο δυσαρεστημένους άλλων κομμάτων και αυτό ειναι κάτι που δεν της ανήκει.
Αριστερά σημαίνει "οχι Δεξιά" αλλα υπάρχει έντονη η τάση "αριστερών" στην Ελλάδα να΄γίνουν εξουσία μαζι με Δεξιά !
Μιά αντίφαση παράλογη.
Απο την άλλη, όσοι δεν αισθάνονται δεξιοί, δεν μπορεί αυτόματα να είναι αριστεροί.
Εδω μπαίνει στο παιχνίδι αυτο που αποκαλούν "Κέντρο", άλλο θέμα αυτό.
Σημαντικό γνώρισμα της συμπεριφοράς "αριστερών" στην Ελλάδα σήμερα ειναι μια οπαδοποίηση και ολίγον ποδοσφαιροποίηση του τύπου " αν δεν συμφωνείς, τότε είσαι με τους άλλους"
Μου θυμίζει όσους φίλους του Ολυμπιακού σε θεωρούν Πράσινο αν δεν εισαι γάβρος.
Οτιδήποτε ποδοσφαιροποιείται δεν ειναι υγιές.
αθεόφοβος λές στο δικό σου ποστ: 'ΒΑΣΙΚΉ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΛΕΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ'. Φοβάμαι όμως ότι στο βωμό της ψηφοθηρίας θυσιάστηκε, μεταξύ άλλων και το θάρρος, με συνέπεια να κυριαρχεί η δειλία στους πολιτικούς της αριστεράς και όχι μόνο. Δεν τολμούν να καλέσουν τους νεοέλληνες να κάνουν την αυτοκριτική τους ούτε να τους πουν πράγματα δυσάρεστα, από φόβο μη γίνουν κι οι ίδιοι δυσάρεστοι και χάσουν ψήφους. Δειλοί πολιτικοί, που χαϊδεύουν αυτία και ακολουθούν άκριτα, τυφλά, σαν σκυλάκια τα όποια λαϊκά ρεύματα, όπως τους φοιτητές εναντίον της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
gnik αν δεν απαλλαγούμε πρώτα από παραπλανητικά ιδεολογήματα και αναχρονιστικές αντιλήψεις - που καθημερινά επιτίθενται στη νοημοσύνη μας από τηλεοράσεις και εφημερίδες - δεν θα βρεθούν και οι λύσεις.
ritsmas στην Ελλάδα η αριστερά ως ανθρωπιστική στάση έχει δυστυχώς καταντήσει πόζα και επιλογή life-style. Αλλά έχει χρησιμεύσει και ως συνειδησιακό καταφύγιο για διάφορους ανθρώπους που απλώς αναζητούσαν μια καραμέλα που να δικαιολογεί την επιλογή τους να παραμένουν ανεξέλικτοι.
tzonakos στην Eλλάδα έχει... πολιτικοποιηθεί το ποδόσφαιρο κι έχει ποδοσφαιροποιηθεί η πολιτική. Δηλαδή οι άνθρωποι ασχολούνται με περισσή αφοσίωση, συνέπεια και ζέση με το ποδόσφαιρο, αντί να κάνουν το ίδιο με τα κοινά.
Eυχαριστώ εκ μέρους όλων για τη συμβολή σου. Είσαι στη λίστα!
gay super hero ασφαλώς τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ισοπολιτεία και η ίση μεταχείριση δεν έχουν φύλο, χρώμα ή σεξουαλική προτίμηση. :-)
Βέβαια, βλέπω ότι δυστυχώς τα 'παραδοσιακά' ΜΜΕ και συγκεκριμένα η τηλεόραση κρατούν τους συνανθρώπους μας σε μεσαιωνικά σκοτάδια. Έβλεπα τις προάλλες στην τηλεόραση μια σχετική συζήτηση, με τέσσερις καλεσμένους. Δυο δημοσιογράφους που έπαιζαν το ρόλο των 'ισορροπιστών' - τα παιδιά της διπλανής πόρτας ας πούμε - έναν κάποιον Βίρλα (ή καλύτερα μίρλα) που δεν έχω αντιληφθεί με ποια ιδιότητα συμμετέχει σε πάσης φύσεως συζητήσεις κι έναν ιερέα που μιλούσε για ανώμαλους που αν τους πλέναμε λίγο θα έβγαιναν οι λεκέδες που εκπροσωπεί η προτίμησή τους σε ανθρώπους του ίδιου φύλου. Μου φάνηκε αν μη τι άλλο θλιβερό, η δημόσια συζήτηση για ένα τόσο ενδιαφέρον ζήτημα να ξεκινά και να κρατιέται ΤΟΣΟ χαμηλά.
ΓΕΝΙΚΕΥΕΙΣ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑΝΟΥ ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ.Π.Χ. ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΝΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕς ΤΗΝ ΒΟΛΗ ΤΟΥΣ...
ειμαι 1000% μαζι σου.
ας ξε-αγκυλωθουμε επιτελους!
Γερασιμε κοιτα και το αρθρο στο g700.blogspot.com περι απουσιας μεταρρυθμισεων στην ελλαδα...
οταν η ανικανοτητα των κυβερνωντων κι ο τυφλος αρνητισμος των "αριστερων" κανουν το εκρηκτικο μειγμα της νεολληνικης πραγματικοτητας...
stain δεν είπε κανείς ότι ανεξαιρέτως οι φοιτητές κοιτούν τη βολή τους. Mεγάλη μερίδα όμως το κάνουν.
identitycafe εύκολα το λέμε, δύσκολα γίνεται. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο στους g700. Οι Έλληνες 'μπαγαπόντηδες' της ΕΕ: άλλος ένας τίτλος στη... 'συλλογή' μας.
Γειά σου Γεράσιμε, συμφωνώ ότι η αριστερά δεν είναι αριστερά στην ελλάδα όυτε και πουθενά αλλού, στην ευρώπη τουλάχιστον. Για τη λατινική αμερική ίσως. Και τούτο γιατί δεν έχειούτε θεωρία ούτε προτάσεις ούτε ιδεολογικό έρμα. Και γιαυτό αντιδρά σπασμωδικά και αντιδρά στα κεκτημένα, τα σαθρά και πέστα όπως θέλεις.
Τώρα σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια επίτρεψέ μου να διαφωνήσω. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εκχώρηση δημόσιων εγαθών στη εκμετάλλευση από επιχειρηαμτικά συμφέροντα. Θεωρώ ότι Υγεία Παιδεία άμυνα κ.λ.π πρέπει να είναι κοινωνικοποιημένα.
Πάντως σήμερα ανέβασα ένα παρόμοια άρθρο για την ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση στη Τουρκία με αφορμή ένα άρθρο της Καθημερινής της Κυριακής.
Καλή σου μέρα.
cynical αν μιλάμε για μη κερδοσκοπικά ιδιωτικά πανεπιστήμια, δε βλέπω καμία εκμετάλλευση. Όσο για τα δίδακτρα, μέσα από ένα αδιάβλητο σύστημα υποτροφιών μπορεί να διασφαλιστεί και η εισαγωγή σε αυτά οικονομικά ασθενέστερων, αλλά άξιων νέων. Καλημέρες.
Ενώ επί της ουσίας συμφωνώ (και μάλιστα μετά λύπης μου), να επισημάνω ότι λείπει από το κείμενό σου το δια ταύτα. Δλδ το τι σημαίνει πραγματικά αριστερά. :^)
Α, και στο γκάλοπ πάνω δεξιά: σε τι διαδήλωση θα συμμετέχατε ή σε τι διαδήλωση έχετε συμμετάσχει; Βρίσκω την δεύτερη ερώτηση πιο ενδιαφέρουσα και ενδεχομένως οδηγεί και σε ειλικρινέστερες απαντήσεις...
Την καλημέρα μου!
Συμφωνώ με το ποστ και είχα ανοίξει ένα σχετικό (ισοφαρίζω σε ... αυτοπαραπομπές!!!) ποστ σε πιο ιδεολογικό πλαίσιο:
http://dimitrisdoctor.blogspot.com/2008/02/goodbye-lenin.html
Αγαπητέ Γεράσιμε φοβάμαι ότι το ποστ σου φλερτάρει με το ίδιο πολυσερβιρισμένο (κυρίως τηλεοπτικώς) προφιτερόλ. Η αριστερά (στον όρο τσουβαλιάζουμε κατά βούληση) που έχει απογοητεύσει τον πάσα πικραμένο για ενάμισυ εκατομμύριο διαφορετικούς λόγους. Δεν θα προσφέρει κάτι να αντικρούσω κατά παράγραφο τα γραπτά σου (με έπεισε για το δίκιο του ο gnik) αλλά θα σε παρακαλέσω, αφού ήδη μπήκες στον κόπο, να κάνεις με την ευκαιρία σου ένα ποστ προτάσεων για το πως θα έπρεπε να λειτουργούν τα αριστερά κόμματα. Ποστ έκφρασης της απογοήτευσης ανένταχτων υπάρχουν μπόλικα. Άσε που οι "πρώην αριστεροί" ξεπερνούν τον πληθυσμό της χώρας.
mpampakis ως προς τη σημασία της λέξης αριστερά, δες αν θες το τι είπα στον fpboy λίγο παραπάνω.
Όσο για τις ερωτήσεις περί διαδηλώσεων, έχει νομίζω περισσότερη σημασία, ασχέτως της μέχρι σήμερα πορείας μας, από 'δω και πέρα τι κάνουμε..
doctor αλήθεια, η αριστερά στη Σουηδία πως κινείται;
στρατολάτης αντί προτάσεων, τι θα 'λεγες να φτιάχναμε ένα δικό μας κίνημα;
Η ζωή μας έχει ναυαγήσει σε ξενόφερτα προσωπεία
katagelies διάσωση της ζωής μας μόνο εμείς μπορούμε να κάνουμε.
Ο/Η gerasimos είπε...
doctor αλήθεια, η αριστερά στη Σουηδία πως κινείται;
---------
Κινείται στον δρόμο του εφικτού και του ρεαλιστικού.
Το Αριστερό Κόμμα (vänster parti)
συμμετείχε στην προηγούμενη κυβέρνηση συνασπισμού με το σοσιαλιστικό κόμμα.
Η πολιτική είναι η εφαρμογή του εφικτού και όχι του ονειρικού.
Χαίρομαι να βλέπω αριστερά κόμματα να αναλαμβάνουν ευθύνες.
Στην χώρα μας αρέσκονται στην εκ του ασφαλούς λαϊκίστικη αντιπολίτευση και στην πλήρη άρνηση για συνεργασία.
Αφού λοιπόν το ΚΚΕ ή ο ΣΥΝ αρνείται την συνεργασία με κάποιο από τα δύο μεγάλα κόμματα, και με δεδομένο ότι 40% δεν πρόκειται να πάρουν ποτέ, είναι σα να λένε ότι εμείς δεν θέλουμε να κυβερνήσουμε αλλά να είμαστε αιώνια αντιπολίτευση και εκ του ασφαλούς να ...πυροβολούμε...
Σαν τον κοιλαρά που βλέπει ποδόσφαιρο τρώγοντας πίτσα και πίνοντας μπύρα και βρίζει τους παίκτες που δεν παίζουν καλά...
Περισσότερα για το Αριστερό Κόμμα Σουηδίας (αν και μου αρέσει περισσότερο το Κόμμα Περιβάλλοντος-miljö parti):
http://www.vansterpartiet.se/index.php?Itemid=325&id=1062&option=com_content&task=view
doctor
Y.Γ. Σε βρήκε και σένα ο ...Dionysos? Άντε βγάλε άκρη τώρα...
Γεράσιμε, δες εδώ κάτι σχετικό:
http://locuspublicus.blogspot.com/2008/03/blog-post_18.html
doctor
doctor μακάρι να 'ταν αυτό μόνο το πρόβλημα της ελληνικής 'αριστεράς'. Παρά το 'πλεονέκτημα' του ότι μπορούν να ασκούν κριτική 'εκ του ασφαλούς' όπως είπες, ακόμη κι αυτή η 'κριτική' δεν έθιξε ΠΟΤΕ σημαντικότατα ζητήματα όπως του ποστ (ελλειμματικός πολιτισμός, καταναλωτισμός, ενέργεια και άλλα). Ευχαριστώ για τις πληροφορίες περί Σουηδίας.
Περί διονύσου: οφείλω τη χαρά της επίσκεψής του στον 'καιρό' νομίζω, που στο μπλογκ του είχε παραπέμψει τον διόνυσο σε σχόλιό μου.
Πολύ ενδιαφέρον και το δεύτερο λινκ... εκεί βρίσκομαι τώρα.:-) Thanx.
Φίλε Γεράσιμε καλησπερίζω. Κάνω σεφτέ στο μπλόγκ σου. Ευχαριστώ και τον φίλο δόκτωρα για την παραπομπή.
Συμφωνώ με την επιχειρηματολογία του κειμένου σου. Η Αριστερά στην Ελλάδα έχει ιδεολογικά ηττηθεί δύο φορές. Την πρώτη κατα τη διάρκεια του Εμφυλίου, και τη δεύτερη διεθνώς. Αυτές τις ήττες, τις φέρνει βαρέως. Επειδή και στις δύο φορές νικήθηκε εν μέρει απο τους Αμερικανούς, έχει αναπτύξει και το κωμικό αντανακλαστικό να τους καταγγέλει για όλα.
Παρόμοιο σύνδρομο έχει και το ΣΥΡΙΖΑ, που πέρα απο τον συμπαθή και εμφανισιακό κ. Τσίπρα δεν έχει ακόμα δεν έχει καμμία συντεταγμένη πρόταση για το μέλλον. Στο βάθος ακολουθεί και το ΠΑΣΟΚ, το κόμμα που έχει επενδύσει τόσο πολύ στον λαικισμό, που τώρα παρακαλάει το ΣΥΡΙΖΑ να κατεβούν μαζί στις εκλογές.
Αυτή η κατάσταση μέ λυπεί. Τον κ. Τσίπρα θα τον περιμένω να σχηματίσει την πρότασή του. Τώρα ανέλαβε, και του αξίζει ο χρόνος που ζητάει. Ισως καταφέρει να δημιουργήσει ένα κόμμα στα πρότυπα των ευρωπαικών σοσιαλιστικών κομμάτων.
Ο,τι και να κάνει όμως, θα πρέπει να ξεφύγει απο τρείς ιδεολογικές αγκυλώσεις -
(1)το μίσος για το ιδιωτικό κέρδος (και αυτό μας πάει σε επιχειρήσεις, πολυεθνικές, παγκοσμιοποίηση, κλπ),
(2)το μίσος για τον ανταγωνισμό (και αυτό μας πάει στην κατάργηση του Πανεπιστημιακού ασύλου, δημιουργία ιδιωτικών παναπιστημίων, έρευνας, συνθήκες ανταγωνισμού, κλπ), και
(3)το μίσος για τη Δύση και τις συμμαχίες της Ελλάδας (και αυτό μας πάει σέ θέματα ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΗΠΑ, Παγκοσμιοποίησης, που πρέπει να μελετήσει καλά, πολύ καλά).
Ισως τότε μπορέσει και η Αριστερά να παράγει κάτι, και αυτό το συνεχές νταβαντούρι της αρνητικότητας να σταματήσει. Εγώ μόνον που τους ακούω, ειλικρινά, κουράζομαι.
Δηλαδή Locus κατα τα άλλα έχουν χαώδεις διαφορές ο σύριζα με το πασοκ...
οκ ας εξαιρέσω κάπως το 3.
Κατα τα άλλα λες οτι ο Τσίπρας πρέπει να κάνει αυτά και θα ναι οκ, ανω αν τα κάνει ο ΓΑΠ δεν ειναι οκ.
Μάλιστα !
Φίλε tzonakos, γειά σου. Μην με παρεξηγείς, λέω πως όλες οι λύσεις πρέπει να περιέχουν ρεαλιστικές θέσεις στα θέματα που αναφέρω. Αυτό ισχύει για όλα τα κόμματα, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ. Ρεαλισμός δηλαδή.
Αν όμως η γραμμή είναι, παράδειγμα "Κάτω η Παγκοσμιοποίηση", τότε μπαίνουμε σε αναλύσεις πολύ απλοποιημένες, και συνθηματολογικές. Η θέση "Πως να αφομοιώσουμε τα καλά, και να ελαχιστοποιήσουμε τα κακά της Παγκοσμιοποίησης", είναι κατα τη γνώμη μου, ένα πολυ πιο ρεαλιστικό πλαίσιο σκέψης.
Ελπίζω να ξεκαθάρισα την παρεξήγηση:)
Ok είμαστε. Εχω καταλάβει τι θες να πείς.
locuspublicus καλώς τον. Βλέπω τα είπατε και με τον φίλο Τζονάκο. Πολύ φοβάμαι ότι η αριστερά στην Ελλάδα ηττήθηκε μια και καλή, από τη γέννησή της ήδη, από τον συντηρητικό και 'δεξιό' εαυτό της. Και έκτοτε δυσκολεύεται να ορθοποδήσει.
[url=http://ivlkrwnnz.com]HraxeqryMqMOahdB[/url] , bnAqXAIpJOi - http://yuxeflk.com
Δημοσίευση σχολίου