30 Σεπ 2007

For your eyes only

Διαβάζω σήμερα στο blog του Ευάγγελου Βενιζέλου:
"Μια σκέψη μου είναι... να καλέσω τους bloggers σε μία ανοιχτή συζήτηση εφ’ όλης της ύλης σε φυσικό χώρο στην Αθήνα, πιθανώς μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου. Στη συζήτηση αυτή θα μπορούν να συμμετάσχουν αποκλειστικά bloggers. Το ίδιο θα μπορούσαμε να κάνουμε ίσως και στην Θεσσαλονίκη λίγες μέρες αργότερα."

Λοιπόν...μια φορά θυμάμαι πριν μερικά χρόνια έψαχνα για δουλειά και πήγα και σε μια συνέντευξη στο Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου. Τη δουλειά δεν την πήρα, έκτοτε όμως μου στέλνουν τακτικά προσκλήσεις για συνέδρια που διοργανώνουν, συνήθως με έναν κοινό παρανομαστή: τον Ε. Βενιζέλο ως εισηγητή. Δεν πήγα ποτέ στα συνέδριά τους, όπως δε θα πήγαινα ποτέ σε μια αφύσικη συνάντηση αλλά σε 'φυσικό χώρο' οργανωμένη από τον Ε.Βενιζέλο, for bloggers only (πως λέμε 'for your eyes only';). Μου φαίνεται ότι εκμεταλλεύεται τη δημοσιότητά του και τον τεράστιο καημό πολλών να νιώσουν έστω και για λίγο κοντά του την απατηλή λάμψη της διασημότητας και, στα πρόσωπά τους, την καυτή ανάσα της επικαιρότητας - ή απλά ότι κι αυτοί έχουν επιτέλους μια κάποια οντότητα. Kαι αυτό προκειμένου να οικειοποιηθεί πολιτικά το φαινόμενο blogs και να κερδίσει ψήφους από τις νέες γενιές, λέγοντας: 'είμαι κι εγώ ένας από σας!' Ειλικρινά εύχομαι να βγω λάθος γιατί σε σχέση με άλλους τον συμπαθώ, αλλά κάτι βαθιά μέσα μου λέει ότι όχι, δεν έπεσα και πολύ έξω.

Άλλωστε - και συγχωρέστε με - δε νομίζω ότι η λέξη blogger εκφράζει τίποτα. Είναι άδεια. Όσοι γράφουμε στα blogs όπως και όσοι κάνουν chat και τόσος άλλος κοσμάκης που κάνει διάφορα πράγματα - από ματαιοδοξία, αυτοαναφορικότητα, εγωισμό, διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο ίσως - είμαστε όπως όλοι οι άλλοι άνθρωποι, απλά με ένα pc μπροστά μας. Δε συνιστούμε κανενός είδους ελίτ, είμαστε απλά χομπίστες.Ούτε όλα μαζί τα blogs αν τα βάλει κανείς συνιστούν κάποιου είδους 'κοινότητα' όπως τα θέλει ο Ε.Βενιζέλος αλλά, απλά, κομμάτι της κοινωνίας των lobbies και των hobbies που θα’ λεγε κι ο Καστοριάδης: νησίδες έκφρασης ιδιωτικοποιημένων ανθρώπων, εγκλωβισμένων στα γραφεία τους και τους καναπέδες τους. Στην καλύτερη (δηλαδή στη χειρότερη) των περιπτώσεων μπορούν να συγκροτήσουν το lobby των ανθρώπων που έχουν ως hobby τους τα blogs: δύο σε ένα δηλαδή ή ιδιωτικοποίηση στο τετράγωνο.

11 σχόλια:

Giasafox είπε...

Δε θεωρώ τον Βενιζέλο blogger διότι προσωπικά δίνω άλλο νόημα στον όρο.

Το θέμα είναι το πόσοι bloggers θα τσιμπήσουν στην πρότασή του, και για ποιους λόγους.
Οψόμεθα

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Θεωρώ φυσικό να είμαστε "κουμπωμένοι" μπροστά σε κάτι τέτοιες προτάσεις, καθώς όποιος καεί στο χυλό φυσάει και το γιαούρτι!
Αλλά αν αποκτήσουμε και μια νοοτροπία αρνητική για τα πάντα, που θα καταλήξουμε;

gerasimos είπε...

giasafox θα δούμε...εγώ πάντως διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις.

ασκαρ μάλλον στο ίδιο μήκος κύματος βρισκόμαστε: κάπως έτσι το βλέπω κι εγώ, είμαι και φύσει καλοπροαίρετος άνθρωπος (φντάσου και να μην ήμουν!)

Αλεξία Ηλιάδου (synas) είπε...

Μα τι είναι οι bloggers;; Έχω αρχίσει πραγματικά να απορώ με την αξία που τους δίνουν -ακόμα και άνθρωποι οι οποίοι προφανώς κάτι ξέρουν... Ίσως τελικά να υπάρχει κάποια σοβαρή αλληλεπίδραση –μεταξύ των bloggers κυρίως, που όλο και αυξάνονται...

gerasimos είπε...

synas οι bloggers ήταν μια λέξη στα χαρτιά των ομιλιών του Α.Αλαβάνου - με την επιπλέον λεξούλα 'κίνημα'. Και μια ακόμη λέξη - με την επιπλέον λεξούλα 'κοινότητα' - στο blog του Ε.Βενιζέλου. Και πίστεψέ με δε χαίρομαι που όσα (κατα)γράφω στο post αντικαθρεφτίζουν τη σημερινή κατάσταση. Α, και η μόνη αλληλεπίδραση που έχω δει μεταξύ bloggers θα μπορούσε να ονομαστεί και καμάκι, καθ' ότι όπως σε κάθε διαδικτυακό χομπάκι που σέβεται τον ευτό του το θέμα είναι καταρχήν γκομενικό.

Giasafox είπε...

Εδώ όμως θα διαφωνήσω με τη ρήση του Κορνηλίου και το συσχετισμό της με τα μπλόκγς

Εντάξει ρε παιδιά, δεν είμαστε και κίνημα όμως τουλάχιστον δε βαριόμαστε να γράφουμε την άποψή μας φου και φου.

Υ.Γ.
Αν καταλάβω ότι έχω εγκλωβιστεί στο γραφείο μου και στον καναπέ μου λόγω του μπλογκ, την ίδια στιγμή θα το κλείσω

gerasimos είπε...

giasafox και στο καφενείο της γειτονιάς δε βαριούνται οι συνταξιούχοι να λένε την άποψή τους που και που, μεταξύ πρεφούλας και ταβλιού.

s_pablo είπε...

Εντάξει ρε παιδιά, πολιτική κάνει ο άνθρωπος. Δεν καταλαβαίνω γιατί μας χαλάει αν έρχεται σε επαφή μαζί μας (εννοώ τους απλούς πολίτες, ο όρος blogger δεν με εκφράζει, ούτε με καλύπτει).

Στο κάτω κάτω της γραφής, ίσως είναι ο επόμενος πρωθυπουργός της χώρας. Δεν τον έχω σε ιδιαίτερη εκτίμηση, αλλά μπορεί να αποκομίσει κάτι από μια συζήτηση, όπου δεν θα περιστοιχίζεται από γλείφτες και πασοκοκόλακες.

gerasimos είπε...

s_pablo εμένα προσωπικά δε με χαλάει καθόλου, αλλά και δε με αφορά. Απλά διατύπωσα μια άποψη, για να μην ξεχνιόμαστε.

Aphrodite είπε...

Για έλα τότε που πέσαμε σε κοινούς προβληματισμούς...

(εχουμε βεβαια και κατι ψιλοεγκαινιάκια, αλλά...)

Doncat and Friends

Για περάστε, για περάστε!
:)))))))))

gerasimos είπε...

aphrodite thank u for the invitation