1 Ιουλ 2009

Πάμε απόψε στη Βίσση; Που τραγουδάει; Στο Ηρώδειο καλέ!

Η παραχώρηση του Ηρωδείου για συναυλία της Άννας Βίσση αντιπροσωπεύει νομίζω μια ενθουσιώδη, για τους φανς της, εκπόρθηση ενός χώρου-συμβόλου. Το Ηρώδειο, από τότε που το θυμάμαι, αποτελούσε χώρο ταγμένο να φιλοξενεί καλλιτέχνες και παραστάσεις που έστεκαν έξω, μακριά από το σωρό. Στους πρόποδες της Ακρόπολης, το αρχαίο αυτό θέατρο παραδοσιακά φιλοξενούσε θεάματα άλλης αισθητικής, άποψης και εμβέλειας από την αγοραία. Θυμάμαι να έχω παρακολουθήσει στο παρελθόν στο χώρο αυτό 'Προμηθέα Δεσμώτη' από το Θέατρο Τέχνης αλλά και συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη. Βλέπετε τις εποχές εκείνες δεν υπήρχαν στην Ελλάδα ποπ σταρς του διαμετρήματος μιας Βίσση. Υπήρχαν 'μόνο', για να δει κανείς στο Ηρώδειο, σκηνοθέτες όπως ο Κουν - ακόμη τον θυμάμαι, όταν τελείωσε η παράσταση, να βγαίνει για να χαιρετίσει τους θεατές - και συνθέτες όπως ο Χατζιδάκις ή ο Θεοδωράκης. Σήμερα υπάρχουν, αναμφίβολα, πολλά μεγαλύτερα θέατρα ή γήπεδα τα οποία θα μπορούσε να είχε προτιμήσει η κυρία Βίσση για τη συναυλία της. Όμως κάθε προσωπικότητα της σόου μπιζ, κάθε αγοραίος τραγουδιστής, όταν πια χορτάσει από χρήμα και εφήμερη δόξα, νιώθει - παρά τα εκατομμύρια που πιθανότατα έχει κερδίσει από χρόνια στα τσαρτς των 'επιτυχιών' και τους χιλιάδες πιστούς φανς - μειονεκτικά σε σχέση με κάποιους άλλους καλλιτέχνες. Kαλλιτέχνες που μπορεί να μην κερδίζουν εκατομμύρια, απολαμβάνουν όμως την ειλικρινή και όχι συστημικά μαγειρεμένη εκτίμηση κάποιων όχι φανς, αλλά συνειδητοποιημένων ακροατών. Και γι’ αυτό επιδιώκει την κάθαρση. Αναζητά το αναβάπτισμα σε χώρους κατά κανόνα αμόλυντους από την πολιτιστική βιομηχανία και τα προϊόντα της, προκειμένου να νιώσει καταξιωμένος, πραγματικά 'μεγάλος': τόσο μεγάλος, ώστε να φιλοξενείται σε ένα χώρο που μέχρι χθες φιλοξενούσε κατά παράδοση άλλου ύφους και ήθους καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Η συναυλία στο Ηρώδειο αποτελεί αναμφίβολα μια μεγάλη νίκη για την Άννα Βίσση στην προσωπική της μάχη για εξαγνισμό από την ευτέλεια της ποπ μουσικής βιομηχανίας. Και μια - ακόμη - μεγάλη ήττα για τον πολιτισμό μας.

11 σχόλια:

Marvin είπε...

Λες να τη δουμε και τραγωδο στην Επιδαυρο του χρονου;;;Α ολα κι ολα, μια Κλυταιμνηστρα θα της πηγαινε πολυ....

squarelogic είπε...

κι αν έτυχε να την δεις στον "κομιστή" Θέμο χθες,τότε ηταν που θα έχανες πάσα ιδέα...Δεν ήξερα βέβαια οτι σήμερα 'εκπορθεί" το Ηρώδειο,διότι αυτό θα το εκανε ακόμα πιο δυσβάστακτο.
Ποιοί είπαμε αδειοδοτούν αυτές τις παραστάσεις και στα πλάισιο τίνος φεστιβάλ λαμβάνει χώρα η εμφάνισή της?
Πάντως σήμερα νομίζω έχει Ρουβά στο Καλλιμάρμαρο για να μηνέχουμε παράπονο.
Γιατί έχω την αίσθηση οτι έτσι όπως μας έχουν μπερδέψει,αν ζούσε πχ.η Κάλλας θα την έβαζαν να τραγουδήσει στο Αθηνών Αρένα για να μην πω στην Εμπατή?

Prokopis Doukas είπε...

Πέστα χρυσόστομε!

Prokopis Doukas είπε...

Και μ' αρέσει το "ξεκάρφωμα": Θα τραγουδήσει λέει Χατζιδάκι, Θεοδωράκη - και Καρβέλα!

pølsemannen είπε...

Άντε και Πέγκυ Ζήνα! (Peggy Xena)

Λεύτερες γαρδένιες στους αρχαιολογικούς χώρους!

:-PPPPPP

Locus Publicus είπε...

Να δείς Γεράσιμε που σε λίγο καιρό θα πάρει και το Μουσείο για βιντεοσκόπηση. Και θα τρέχει σαν κατσικάκι Αριζόνας ανάμεσα στα Μάρμαρα και τις Καρυάτιδες τραγουδώντας Καρβέλα...

gerasimos είπε...

Απολαυστικά τα σχόλιά σας... :-)

Μάρβιν, άλλο καθαρτήριο η Επίδαυρος: μπαίνεις ας πούμε ηθοποιός της τηλεόρασης και βγαίνεις μέσα σε ένα και μόνο καλοκαιράκι ιερό τέρας της υποκριτικής τέχνης.

squearlogic με το Σάκη στο Καλλιμάρμαρο θα μπορούσε ολόκληρη Βίσση να περιοριστεί σε κάτι λιγότερο από το Ηρώδειο;

Προκόπη δεν ξέρω, αλλά όσο και να προσπαθήσω δε μου φαίνεται να πολυταιριάζει το 'Μούρη μ' έχεις κάνει καψούρη' (χαρακτηριστική δημιουργία του Μότσαρτ της ελαφράς ποπ Καρβέλα) σ' ένα πρόγραμμα με τραγούδια και μουσικές Θεοδωράκη και Χατζιδάκι...

pølsemannen γιατί να καταπιεζόμαστε άλλωστε;

Λόκους λες; ΒΤW, εξαιρετικό το σημερινό βιωματικό σου ποστ για τα παιδικά σου χρόνια στο καπνοπαραγωγικό Αγρίνιο...

maximus είπε...

"Συναρπαστικό" ακούγεται! Ποιοι τα εγκρίνουν αυτά;

Άκουσα και κάτι χειρότερο κατά την γνώμη μου, το “Θα σημάνουν οι καμπάνες” από τους ΜΠΛΕ, οι οποίοι έχουν πολύ όμορφες επιτυχίες δεν λέω... Τους πλησίασε είπαν η κόρη του συνθέτη για να διασκευάσουν κάποια τραγούδια του. Πήραν μάλιστα και την έγκριση των συγγενών του Γιάννη Ρίτσου...

Τι συμβαίνει;

Ανώνυμος είπε...

Η ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ ΕΧΕΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΡΙΑ. ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ Ο ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ.

gerasimos είπε...

Μάξιμους δεν το γνωρίζω το συγκρότημα οπότε δεν έχω άποψη....

Aνώνυμε κάτω οι διακρίσεις! Έξω
και ο Μητροπάνος απ' το Ηρώδειο! Όξω όλοι (οι εγχώριοι αστέρες μετά των φανς τους) που θα 'λεγε κι ο αξέχαστος κυρ-Γιώργης (Παπαγιαννόπουλος) στο Λούνα-Παρκ...:-)

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν, και για το δικό μου πεπτικό σύστημα είναι κάπως βαριά η εμφάνιση της Βίσση στο Ηρώδειο, αλλά από την άλλη δεν δύναται κανείς να της προσάψει ψεγάδι όσον αφορά το μόνο πραγματικά αντικειμενικό κριτήριο για έναν ερμηνευτή, δηλαδή τις φωνητικές του ικανότητες. Διότι, η Βίσση διαθέτει, αν μη τι άλλο, ασύγκριτη φωνή, ανεξαρτήτως των ασμάτων στα οποία τη διοχετεύει. Επιπλέον, η ίδια η Βίσση προ δεκαετιών υπηρετούσε το έντεχνο τραγούδι συμμετέχοντας σε δίσκους του Μίκη Θεοδωράκη ("18 Λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας" σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου, 1974, "Γράμματα από τη Γερμανία", 1975) και έχοντας στο ενεργητικό της τραγούδια των Σταύρο Κουγιουμτζή και Μάνο Ελευθερίου που έχουν ακουστεί πολλάκις στο Ηρώδειο ("Σ' αγαπώ", "Δίψασα στην πόρτα σου", 1974, "Στα χρόνια της υπομονής", 1975). Εν κατακλείδι, για ποιο λόγο, τα άλλα μουσικά είδη που κατόπιν υπηρέτησε (ποπ-ροκ, ποπ, λαϊκό κ.α.) είναι κατ' ανάγκην "μη ποιοτικά"; Εκτός και αν ο όρος "ποιοτικό τραγούδι" ταυτίζεται με τον όρο "έντεχνο τραγούδι", οπότε και η περυσινή, αν δεν απατώμαι, συναυλία του Νταλάρα στο Ηρώδειο για τα "χασικλίδικα" ρεμπέτικα με τίτλο "Τραγούδια με ουσίες" είναι επίσης καταδικαστέα, όπως και πολλές ακόμη άλλωστε. Συνεπώς, το θέμα δεν είναι τι θα γίνει με τη Βίσση, η οποία εξάλλου δέχθηκε - δεν προέβη σε - πρόταση να εμφανιστεί, επειδή στη συνείδηση του κόσμου είναι ηχηρά αντίθετου προς το Ηρώδειο ρεπερτορίου, άρα είναι εύκολο να τη "θάψουμε". Το θέμα είναι να θεσπιστούν αντικειμενικά και σαφή κριτήρια από το ΚΑΣ. Και, εν γένει, να ξεκαθαρίσουμε επιτέλους τι ορίζουμε ως "ποιοτικό". Μέχρι τότε, η Βίσση θα έχει κάθε δικαίωμα να εμφανίζεται στο Ηρώδειο κι εγώ προσωπικά θα της βγάζω το καπέλο.