"Είναι τηλεοπτικός αστέρας και εκδότης. Δε θα μπορέσει να δικαιολογήσει 5.000.000 ευρώ;"
Αυτή περίπου ήταν η απάντηση με τη μορφή εύλογης απορίας του στυλ "μα καλά τι ρωτάτε τώρα" του αρχισυντάκτη της πρώτης σε κυκλοφορία κυριακάτικης εφημερίδας της Ελλάδας (μιλάω για το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ) σε δημοσιογράφο του MEGA αναφορικά με τον οικονομικό έλεγχο του Θέμου Αναστασιάδη από την επιτροπή Ζορμπά. Υπενθυμίζω ότι πρόκειται για την εφημερίδα που πουλάει 250.000 φύλλα κάθε Κυριακή διότι με κριτικό πνεύμα εναντιώνεται στην "εξουσία" και ξεσκεπάζει παντός είδους κοινωνικά, οικονομικά ή πολιτικά σκάνδαλα. Και αναρωτιέμαι ΠΩΣ γίνεται ο αρχισυντάκτης μιας κατ' εξοχήν σκανδαλοθηρικής εφημερίδας να θεωρεί άκρως φυσιολογικό και ΚΑΘΟΛΟΥ σκανδαλώδες από πολιτιστικής άποψης το ότι ένας πλακατζής τυπάκος, κάνοντας εκπομπές με αστεία μπλουζάκια και βιντεάκια στις οποίες εκτοξεύει ισοπεδωτικές εξυπνάδες και βάζει ημίγυμνα κορίτσια να χορεύουν, έχοντας κατορθώσει τόσα χρόνια να δημιουργήσει μια ολόκληρη υποκουλτούρα πλάκας, χαβαλέ και εξυπναδικισμού σ' αυτόν τον τόπο, κατάφερε αυτό που σ' αυτήν την χώρα δε θα καταφέρει ποτέ μέσα από τη δουλειά του κανένας επιστήμονας, συγγραφέας, εικαστικός δημιουργός, διανοητής, μουσικοσυνθέτης ή και σοβαρός δημοσιογράφος: να γίνει πάμπλουτος σε βαθμό που τα πέντε ή δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ - το ποσό δεν έχει σημασία - να φαίνονται τόσο αστεία ως ποσό που να μη χρειάζεται να τα δικαιολογήσει.
Δεν ξέρω εσάς, αλλά εμένα μου φαίνεται άκρως ανησυχητικό και ταυτόχρονα αντιπροσωπευτικό αυτό το γεγονός όσον αφορά στην ηθική, αισθητική και πολιτιστική κατηφόρα που έχει πάρει η σύγχρονη Ελλάδα. Φαίνεται ότι σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχουν σκάνδαλα στον πολιτισμό, εφόσον ο ίδιος ο πολιτισμός της (όσο κι αν ακούγεται... σκανδαλώδες αυτό) είναι ένα σκάνδαλο.
O θάνατος του Μαρά του Jacques-Louis David (1793)
Επίσης με αφορμή ένα σχόλιο της φίλης Μερόπης που είπε ότι η εν λόγω εφημερίδα της θύμισε την ΑΥΡΙΑΝΗ, θα αναφερθώ και στην άλλη παράμετρο αυτής της θλιβερής ιστορίας: τη σκανδαλοθηρία. Η εφημερίδα αυτή μου θυμίζει τον περιβόητο Μαρά και την εφημερίδα του. Όπως είναι ιστορικά γνωστό, ο Μαρά εξέδιδε εφημερίδα από το Σεπτέμβριο του 1789 με τίτλο "Ο φίλος του λαού" ("L'Ami du peuple"), μέχρι το 1792. Ήταν η πιο εμπρηστική απ' όλες τις επαναστατικές εφημερίδες της εποχής και την έγραφε μόνος του, φιλοξενώντας μόνο καταγγελίες πολιτών. Κατηγορούσε και ζητούσε το θάνατο όλων όσων θεωρούσε κακούς πολίτες βάσει των καταγγελιών που είχε ζητήσει απ' τους πολίτες να του στέλνουν. Ξεκίνησε ζητώντας το θάνατο εξακοσίων ανθρώπων και κατέληξε να ζητάει την εκτέλεση στην γκιλοτίνα πεντακοσίων χιλιάδων.Ασφαλώς «φίλοι» του λαού υπήρχαν και πριν από τον ίδιο το Μαρά και συνιστούν διαχρονικό και διαπολιτισμικό φαινόμενο. Σε αυτό το πλαίσιο η χρονική απόσταση μεταξύ του λαϊκισμού του διάσημου Μαρά και των «δικών μας» πάμπλουτων μαράδων είναι μεγάλη, πάνω από δυο αιώνες και η πολιτιστική απόσταση ακόμη μεγαλύτερη. Η ουσιαστική απόσταση μεταξύ τους όμως είναι νομίζω αμελητέα.Βέβαια, στην περίπτωση του Μαρά μιλάμε για μια χώρα στην οποία ΕΓΙΝΕ η Γαλλική Επανάσταση και δε μπορούν έκτοτε τόσο εύκολα πολιτικοί, δημοσιογράφοι και άλλοι τηλεσχολιαστές να έχουν μονίμως καραμέλα στο στόμα τους τον κακοπαθημένο "λαό" και να τον χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο για τη ρητορική τους, όπως συμβαίνει σε μια χώρα στην οποία δεν έγινε ΠΟΤΕ Γαλλική Επανάσταση, δηλαδή στην Ελλάδα.
Αυτή περίπου ήταν η απάντηση με τη μορφή εύλογης απορίας του στυλ "μα καλά τι ρωτάτε τώρα" του αρχισυντάκτη της πρώτης σε κυκλοφορία κυριακάτικης εφημερίδας της Ελλάδας (μιλάω για το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ) σε δημοσιογράφο του MEGA αναφορικά με τον οικονομικό έλεγχο του Θέμου Αναστασιάδη από την επιτροπή Ζορμπά. Υπενθυμίζω ότι πρόκειται για την εφημερίδα που πουλάει 250.000 φύλλα κάθε Κυριακή διότι με κριτικό πνεύμα εναντιώνεται στην "εξουσία" και ξεσκεπάζει παντός είδους κοινωνικά, οικονομικά ή πολιτικά σκάνδαλα. Και αναρωτιέμαι ΠΩΣ γίνεται ο αρχισυντάκτης μιας κατ' εξοχήν σκανδαλοθηρικής εφημερίδας να θεωρεί άκρως φυσιολογικό και ΚΑΘΟΛΟΥ σκανδαλώδες από πολιτιστικής άποψης το ότι ένας πλακατζής τυπάκος, κάνοντας εκπομπές με αστεία μπλουζάκια και βιντεάκια στις οποίες εκτοξεύει ισοπεδωτικές εξυπνάδες και βάζει ημίγυμνα κορίτσια να χορεύουν, έχοντας κατορθώσει τόσα χρόνια να δημιουργήσει μια ολόκληρη υποκουλτούρα πλάκας, χαβαλέ και εξυπναδικισμού σ' αυτόν τον τόπο, κατάφερε αυτό που σ' αυτήν την χώρα δε θα καταφέρει ποτέ μέσα από τη δουλειά του κανένας επιστήμονας, συγγραφέας, εικαστικός δημιουργός, διανοητής, μουσικοσυνθέτης ή και σοβαρός δημοσιογράφος: να γίνει πάμπλουτος σε βαθμό που τα πέντε ή δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ - το ποσό δεν έχει σημασία - να φαίνονται τόσο αστεία ως ποσό που να μη χρειάζεται να τα δικαιολογήσει.
Δεν ξέρω εσάς, αλλά εμένα μου φαίνεται άκρως ανησυχητικό και ταυτόχρονα αντιπροσωπευτικό αυτό το γεγονός όσον αφορά στην ηθική, αισθητική και πολιτιστική κατηφόρα που έχει πάρει η σύγχρονη Ελλάδα. Φαίνεται ότι σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχουν σκάνδαλα στον πολιτισμό, εφόσον ο ίδιος ο πολιτισμός της (όσο κι αν ακούγεται... σκανδαλώδες αυτό) είναι ένα σκάνδαλο.
O θάνατος του Μαρά του Jacques-Louis David (1793)
Επίσης με αφορμή ένα σχόλιο της φίλης Μερόπης που είπε ότι η εν λόγω εφημερίδα της θύμισε την ΑΥΡΙΑΝΗ, θα αναφερθώ και στην άλλη παράμετρο αυτής της θλιβερής ιστορίας: τη σκανδαλοθηρία. Η εφημερίδα αυτή μου θυμίζει τον περιβόητο Μαρά και την εφημερίδα του. Όπως είναι ιστορικά γνωστό, ο Μαρά εξέδιδε εφημερίδα από το Σεπτέμβριο του 1789 με τίτλο "Ο φίλος του λαού" ("L'Ami du peuple"), μέχρι το 1792. Ήταν η πιο εμπρηστική απ' όλες τις επαναστατικές εφημερίδες της εποχής και την έγραφε μόνος του, φιλοξενώντας μόνο καταγγελίες πολιτών. Κατηγορούσε και ζητούσε το θάνατο όλων όσων θεωρούσε κακούς πολίτες βάσει των καταγγελιών που είχε ζητήσει απ' τους πολίτες να του στέλνουν. Ξεκίνησε ζητώντας το θάνατο εξακοσίων ανθρώπων και κατέληξε να ζητάει την εκτέλεση στην γκιλοτίνα πεντακοσίων χιλιάδων.Ασφαλώς «φίλοι» του λαού υπήρχαν και πριν από τον ίδιο το Μαρά και συνιστούν διαχρονικό και διαπολιτισμικό φαινόμενο. Σε αυτό το πλαίσιο η χρονική απόσταση μεταξύ του λαϊκισμού του διάσημου Μαρά και των «δικών μας» πάμπλουτων μαράδων είναι μεγάλη, πάνω από δυο αιώνες και η πολιτιστική απόσταση ακόμη μεγαλύτερη. Η ουσιαστική απόσταση μεταξύ τους όμως είναι νομίζω αμελητέα.Βέβαια, στην περίπτωση του Μαρά μιλάμε για μια χώρα στην οποία ΕΓΙΝΕ η Γαλλική Επανάσταση και δε μπορούν έκτοτε τόσο εύκολα πολιτικοί, δημοσιογράφοι και άλλοι τηλεσχολιαστές να έχουν μονίμως καραμέλα στο στόμα τους τον κακοπαθημένο "λαό" και να τον χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο για τη ρητορική τους, όπως συμβαίνει σε μια χώρα στην οποία δεν έγινε ΠΟΤΕ Γαλλική Επανάσταση, δηλαδή στην Ελλάδα.
40 σχόλια:
Γεράσιμε μου,
καλημέρα. Ποτέ δεν συμπάθησα την εν λόγω εφημερίδα και πάντα έβλεπα με προβληματισμό τη ραγδαία άνοδο της. Μου θύμιζε έντονα τη ραγδαία άνοδο της αλήστου μνήμης εφημερίδας ΑΥΡΙΑΝΗ (υπάρχει ακόμα αλλά παρηκμασμένη). Τη θυμάσαι στην ακμή της; Ίσως και όχι, γιατί είσαι μικρός. Είχε φτάσει στο σημείο να βάζει αγγελίες και να καλεί τον κόσμο να της καταγγείλει σκάνδαλα εναντίον συγκεκριμένων ατόμων, με τους οποίους είχε προηγούμενα.
Λοιπόν για να επανέλθουμε στην εφημερίδα στην οποία αναφέρεσαι, πάντα είχα την άποψη ότι οι δύο συνεκδότες της δεν ήταν δημοσιογράφοι, αλλά showmen. Όμως και 5.000.000 ευρώ;;;;; Εδώ ρεζίλευαν στην εφημερίδα τους κόσμο για πολύ λιγότερα χρήματα. Τι να πω, έχω μείνει άναυδη.....
Καλημέρα Γεράσιμε και Μερόπη. χαίρομαι που σας βρήκα. Λοιπόν, δεν υπάρχει αισθητική, ούτε στη τηλεόραση ούτε στις εφημερίδες, κι αυτό είναι το χειρότερο κακό. Άκουσα στο ραδιόφωνο ότι η βλακώδης εφημερίδα της Κυριακής, επανεκδόθηκε τη Δευτέρα. Τι ψάχνετε λοιπόν εσείς και οι δύο; Το κοινό αναζητά ηλιθιότητες.
Ποιά δικαιοσύνη και πράσινα άλογα, θα ξεκαθαρίσουν τι και θα διδάξουν τι, σε ποιούς; Μετά λέει "μην ισοπεδώνεις. Όλα ισοπεδωμένα είναι, διότι οι σοβαροί άνθρωποι δεν μπλέκονται με όλους αυτούς.
Όταν ακούω "ο θεσμός της δικαιοσύνης" και τα "έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη" μου έρχεται να πάω βόλτα στα Ζωνιανά. Άντε Γεράσιμε, Λονδίνο ή Ζωνιανά;
Πάντως το πιο σοβαρό ζήτημα σήμερα είναι σε ποιό διαμέρισμα παντρεύτηκε ο Νικολά. Όλα τα άλλα είναι σαχλαμάρες.
AdoptionPledgE2Unite αν παρουσιάσεις σ' έναν άνθρωπο μια γυμνή φωτογραφία απ' τη μία και από την άλλη έναν πίνακα του Πικάσο ας πούμε, το μάτι του θα πέσει πρώτα, από περιέργεια και μόνο, στη γυμνή φωτογραφία. Αυτό δε σημαίνει ότι αυτήν την φωτογραφία πρέπει και να την εκθέσουμε ως έργο τέχνης.
Το να πέσει το μάτι πρώτα στη γυμνή φωτογραφία, είναι ανθρώπινο. Όταν όμως τρέχει να αγοράσει την εφημερίδα, διότι εκ των πρωτέρων γνωρίζει ότι υπάρχει η αθλιότητα, τότε δεν έχει αισητική.
"σήψη" μονο αυτό..
και προσυπογράφω Γεράσιμε το σχόλιο σου : "σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχουν σκάνδαλα στον πολιτισμό, εφόσον ο ίδιος ο πολιτισμός της (όσο κι αν ακούγεται σκανδαλώδες αυτό) είναι ένα σκάνδαλο."
Πραγματικά μόνο απογοήτευση μπορώ να αισθανθώ..
Σε αυτη την ιστορία υπάρχουν σίγουρα πολλοί εμπλεκόμενοι και ο καθένας έχει τις ευθύνες του, λίγες ή πολλές.
Ομως με όλα αυτά ξεφεύγουμε απο την ουσία του προβλήματος που είναι οσα ενδεχομένως παράτυπα ή και παράνομα έκανε ο μπαλκονοβουτηχτής κουμπάρος.
Θα ειναι κρίμα να πάει φυλακή μόνο η Τσέκου και να την κουκουλώσουν ετσι την ιστορία αυτή.
Το αν θα πάει και ο κάθε Θέμος ειναι αλλουνού παπά. Ειναι ξεχωριστές υποθέσεις.
Ασχετα απο το περιβόητο αηδιαστικό dvd οι μεγαλοεκδότες παίζουν με πολλά λεφτά και επηρρεάζουν πολλούς υψηλά ιστάμενους, πράγμα που τους παρέχει μια άτυπη ασυλία, κάτι δηλαδη που δεν εχω εγω και εσυ και ο κάθε απλός πολίτης.
Και ναι, κάτι απο Αυριανισμό φέρνει αυτη η φάση, όχι ακριβώς, αλλα περίπου.
roadartist ε καλλιτέχνης είσαι, κάτι θα σκαρφιστείς ως απάντηση σε όλη αυτή την κακογουστιά που μας περιβάλλει... :)
tzonakos ας ξεκαθαρίσω κάτι: το θέμα του πολιτιστικού (πέραν του οικονομικού) ελλείμματος αυτής της χώρας είναι φοβάμαι διαχρονικό... το ίδιο διαχρονική είναι και η σκανδαλοθηρία ως πλουτοπαραγωγική πηγή για κάποιους. Όπως λες είναι ξεχωριστές υποθέσεις από το θέμα Ζαχόπουλου και δε νομίζω ότι θίγοντάς τις 'ξεφεύγουμε'. Αυτά τα δυο θέματα του ελλειμματικού νεοελληνικού πολιτισμού και της πλουτοπαραγωγικής σκανδαλοθηρίας με απασχολούν στο συγκεκριμένο ποστ και όχι το γνωστό, πολιτικό θέμα με τον Ζαχόπουλο ούτε καν σαν αφορμή.
Άψογος.
Γερασιμε καταπληκτικο αρθρο. Σε ακρατο παραλογισμο, ο ορθολογισμος σου κανει εντπωσιακο κοντραστ.
Την εφημερίδα ''θέμα'' την αγγάλισαν απο την αρχή άνθρωποι με τηλεοπτικη αισθητική που καμία σχέση δεν έχει με τον μέσο άνθρωπο που πέρνει μια εφημερίδα την κυριακή να μάθει και 5 πράγματα.
Παρακμή και δυσωδία , επανίδρυση του κράτους και άλλα ηρωικά.
Και στις εκλογές μια απο τα ίδια....
identitycafe φαίνεται όμως ότι σ' αυτήν την χώρα ο παραλογισμός όπως τον λες και ο χαβαλεδισμός αμείβονται καλά.
fpboy μάλλον κάποιοι δεν κλείνουν ποτέ την τηλεόραση..
Επιστήμες και κουραφέξαλα... Εδώ μιλάμε για ΤΗ γνώση! Αυτη η γνώση είναι δύναμη, όχι οι άλλες... Που μπορείς να εκβιάζεις μ' αυτή...
synas ίσως θα μπορούσε να ιδρυθεί ένας νέος κλάδος στις ανθρωπιστικές επιστήμες: η εφαρμοσμένη σκανδαλολογία (applied scandalology)... αν μη τι άλλο φαίνεται ότι έχουμε αρκετούς επιστήμονες του είδους στη χωρα μας και νομίζω θα διαπρέπαμε - επιστημονικά πάντα - και διεθνώς.
Μην ξεχνας φιλε μου...
οτι της Γαλλικης επαναστασης προηγηθηκαν πενηντα χρονια διαφωτισμου.
Κατι τετοιο δεν θα το επιτρεψουν να συμβει στην Ελλαδα ...ποτε.
Αν εστω, μας χαριζαν πεντε χρονια διαφωτισμου ...κι'εδω επανασταση θα καναμε και θα στηναμε γκιλοτινες.
Αλλα που...
εδω μας εχουν πλεξει με τα στρινγκ και μας εχουν στην σφαλιαρα φιλε.
zero φοβάμαι ότι ζούμε χρόνια συσκοτισμού, χωρίς όπως ωραία επισήμανες να έχει καν προηγηθεί ο οποιοσδήποτε Διαφωτισμός.
Γεράσιμε γειά σου. Με τις ωραίες αναρτήσεις σου μας μορφώνεις και εγκυκλοπαιδικά.
Λοιπόν βρίσκω ένα κοινό μεταξύ του Μαρά και των συνεκδοτών της εφημερίδας περί ης ο λόγος. Το λουτρό. Θυμάσαι την πρώτη διαφήμιση τους; Στο λουτρό ήταν δυο-δυο. Ε λοιπόν και ο Μαρά στο λουτρό δεν δολοφονήθηκε;;;
mania ομολογώ ότι δεν το είχα σκεφτεί... πράγματι! Για κοίτα κάτι συμπτώσεις...
Γεράσιμε, το πόσο συμφωνώ μαζί σου δεν φαντάζεσαι. Και δεν είναι μόνο τα 5 εκατομμύρια του εν λόγω δημοσιογράφου, ούτε οι κοιλιακοί του Ζαχόπουλου το θέμα. Αυτά είναι η ανάγκη μας να εξειδικεύουμε καταστάσεις για να μπορούμε να τις φέρνουμε σε πλαίσια που χωράει ο νους. Είναι μια ολόκληρη νοοτροπία και μία πατέντα πίσω από όλα αυτά. Η οποία παρουσιάζεται εξόχως απλουστευμένη και προσωποποιημένη στον απλό λαό, έτσι για να τον κρατάνε απασχολημένο με κάτι. Η παρουσιάση αυτή μοιάζει κάθε φορά σαν λεπτομέρεια ενός πίνακα. Μόνο που αν ποτέ δεν φτάνεις να δεις κάτι έξω από αυτήν την λεπτομέρεια δεν έχεις ιδέα από το τι όντως λέει ο πίνακας.
Και για την κατακλείδα σου έχω να πω ότι έτσι είναι. Γιατί εύκολα βαφτίζονται εθνικοαπελευθερωτικοί αγώνες οι ελληνικοί (άσχετα από το πόσο βαθύτατα κοινωνικές ρίζες είχαν). Δύσκολα, όμως, βλέπει κάποιος τους κοινωνικούς δεσμούς με τον διπλανό του... Για αυτό. Κατά τα άλλα για όλα τα δεινά μας θα φταίει πάντα ένα κράτος-διάδοχος του βασιλέως και μία κουλτούρα πεσκεσιού...
Φιλιά!
industrialdaisies ο αυξανόμενος εκχυδαϊσμός ακόμα και των πιο ανυποψίαστων στιγμών και όψεων της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας έχει φτάσει να διαβρώσει τους βαθύτερους ιστούς αυτού που θα λέγαμε (και που δυστυχώς πλέον μοιάζει σχήμα οξύμωρο) νεοελληνικός πολιτισμός. Και νομίζω στο δικό σου ποστ αποδίδεις πολύ καλά αυτή τη διάβρωση με την 'ιστορία' του κου Μενέλαου.:)
Τι συσκοτισμου ...μαυρου σκοταδιου να λες καλυτερα.
Ζητω το χρημα, Ζητω το εθνος.
Το zeitgeist (το πνεύμα της εποχής) καθορίζεται από την ποιότητα των διλημάτων με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι.
Δεν είναι τραγικό που στην τωρινή συγκυρία αναγκαζόμαστε να διαλέξουμε ανάμεσα στην διαφθορά της εξουσίας και στην διαφθορά αυτών που την καταγγέλουν;
Αυτή είναι η ποιότητα των διλημάτων μας.
o tempora o mores τρύφων, όχι μόνο το πνεύμα αλλά και τα ήθη της εποχής θα 'πρεπε νομίζω να μας προβληματίσουν. Στην Ελλάδα μερικές φορές πρέπει ή να πάψεις να παρακολουθείς την επικαιρότητα και να περιθωριοποιηθείς ή να αναγκαστείς να γίνεις και να παραμείνεις συμμέτοχος, έστω παθητικά τέτοιων καταστάσεων. Προσωπικά προσπαθώ να παραμένω ένας φυσιολογικός άνθρωπος, ούτε διαπλεκόμενος αλλά ούτε και περιθωριακός ή 'γραφικός': δύσκολο όμως και δυσάρεστο καθήκον.
Καλησπέρα Γεράσιμε,
Ο Τρύφωνας έκανε ένα σχόλιο που με άγγιξε πολύ για την ακρίβειά του.
Συνολικά το post αφορά αυτό που θα έπρεπε να είχε επισημανθεί απο πολλούς, πάρα πολλούς, αν θέλουμε να ανιχνεύουμε τα αντανακλαστικά της κοινωνίας και την προοπτική της.
Με τρομάζει που δεν τρόμαξε τους πάντες πως 5 εκ. ευρώ είναι ένα φυσιολογικό ποσό για έναν παρουσιαστή μιας κουτσομπολίστικης reality εκπομπής στην οποία η βλακεία και το κιτς, η αντιδραστικότητα, ο σεξισμός, και η χαζοποπ κουλτούρα, έχουν αναδειχθεί σε προβεβλημένα στοιχεία της κοινωνίας.
Μιας κοινωνίας περρήδων...
Τον Θέμο τον ξέρω χρόνια πολλά, από τον καιρό που έκανε οικονομικό ρεπορτάζ στον 9,84, τότε, στο "βρώμικο 89", όπως συνηθίσαμε να το αποκαλούμε, χωρίς να στέκομαι στην πολιτική διάσταση της έκφρασης.
Πάντα ήταν ένας ξερός γλύφτης.
Των "αφεντικών", εννοείται.
Θυμάμαι κορυφαίο οικονομικό παράγοντα της χώρας και ιδιοκτήτη μεγάλου ΜΜΕ να μου λέει πως πολλοί τον έγλειψαν, πολλοί του "ρουφιάνεψαν", αλλά σαν τον Αναστασιάδη, κανείς.
Άλλωστε η επαφή, το είδος και το περιεχόμενο της σχέσης του με οικονομικούς παράγοντες, ήταν πάντα το φόρτε του.
(όχι μόνο δικό του βέβαια).
Με ποια ανταλλάγματα;
Φυσιολογικό το βρίσκω να πρωταγωνιστεί σε εξελίξεις (ζαχοπουλιάδα...) που αφορούν σεξουαλική εκμετάλευση εργαζομένων, πιθανά οικονομικά σκάνδαλα και πολιτικό παρασκήνιο.
Αφύσικο θα έβρισκα το να μην αναλογεί το επίπεδο και οι πράξεις των πολιτικών διαχειριστών της εξουσίας στον κάθε θέμο.
Μια παρέα, μια αντίληψη, μια αισθητική, ένα αποτέλεσμα.
Φοβάμαι πως, ως κοινωνία, μας αξίζουν οι θέμοι, οι ανδριανοί και οι ζαχόπουλοι.
Αλέκο όχι ΔΕΝ μας αξίζουν οι θέμοι και οι Ζαχόπουλοι και ξέρεις γιατί; Διότι ΔΕΝ είμαστε ούτε θα γίνουμε ποτέ - τουλάχιστο μερικοί απο μας - η χαβαλεδιάρικη παρεούλα που ο κάθε Θέμος μας θέλει να είμαστε οι Έλληνες, που καταπίνει αμάσητες τις κατακίτρινες καραμελίτσες που μας πετάει. Ούτε η ίδια η Ελλάδα είναι το τσαρδάκι και το ακροατήριο του κάθε θέμου ή λαϊκιστή δημοσιογράφου.
Νομίζω το σχόλιό σου πρόσφερε μια 'εκ των έσω' μαρτυρία που έλειπε, και σ' ευχαριστώ γι' αυτό.:)
Αντί για σχόλιο σε παραπέμπω στο σημερινό μου πόστ. Ίσως σου λύσει την απορία πως μπορούν άνθρωποι σαν το Θέμο να έχουν καταθέσεις 5.000.000 Ευρώ και άνω.
Καλό ξημέρωμα.
Επανέρχομαι Γεράσιμε γιατί τώρα πρόσεξα την τελευταία σου φράση: "Στην Ελλάδα δεν έγινε ποτέ Γαλλική Επανάσταση". Λοιπόν αυτή τη φράση τα τελευταία δύο χρόνια, με την περιπέτεια που βιώνω, και που σου εξέθεσα σε προηγούμενο σχόλιό μου, την έχω νιώσει σε όλο της το μεγαλείο και είναι η πιο σωστή επισήμανση νομίζω. Στην Ελλάδα είμαστε πολύ πίσω, δηλαδή είμαστε πριν τη Γαλλική Επανάσταση και πριν πέσει η Βαστίλλη!! Γι΄ αυτό να είσαι σίγουρος!!
Καλό μεσημέρι.
Γεράσιμε μου επανέρχομαι. Στη Γαλλία έγινε η Γαλλική Επανάσταση, αλλά μην ξεχνάμε ότι σε μερικά χρόνια επακολούθησε ο Ναπολέων που συμπεριφερόταν όχι απλώς σαν βασιλιάς, αλλάς σαν αυτοκράτορας. Αλίμονο αν γίνει εδώ Επανάσταση. Όχι Ναπολέων θα επακολουθήσει, αλλά Ιβάν ο Τρομερός.
mariana εύχομαι αίσιο τέλος στην περιπέτειά σου
meropi τουλάχιστο δε θα πιπίλαγαν τόσο ανερυθρίαστα το 'λαό' ως καραμέλα όλοι αυτοί οι πανελίστες, παραθυριστές και λοιποί τηλεσχολιαστές και πατέρες του έθνους.
Την εκπομπή αυτού του ¨πλακατζή τυπάκου¨ όπως πολύ σωστά τον αναφέρεις,δεν μπόρεσα να την δω πάνω από πέντε λεπτά και μόνο για να ξέρω περί τίνος πρόκειται όταν άκουγα να μιλάνε γιαυτήν (την εκπομπή).
Την εφημερίδα την πήρα κι αυτήν κάνα δυό φορές και πραγματικά έμοιαζε με την ΑΥΡΙΑΝΗ-όπως εύστοχα επισήμανε και η Μερόπη.
Μετά από αυτό αναρωτιέμαι,τι στο καλό κοπρολαός είμαστε που στηρίζουμε με τηλεθεάσεις και κυκλοφοριακές πρωτιές τέτοια σκουπίδια;
Αυτός ο τραυλός ¨σατιρικός¨ παρουσιαστής μιλάει για εκατομμύρια ευρώ τόσο φυσικά,όπως μιλάμε εμείς για τα ρέστα που αφήνουμε πουρμπουάρ στην καφετέρια.
Τελικά,ο άνθρωπος από μακριά φωνάζει ότι είναι λαμόγιο.
Αυτός ¨φωνάζει¨, ο εισαγγελλέας θα ακούσει;
syneas το αν θα ακούσει ο εισαγγελέας και η δικαιοσύνη (προσοχή όμως, ΕΦΟΣΟΝ υπάρχει κάτι να ακoύσουν: δεν προδικάζω τίποτα, για μένα είναι σκάνδαλο τεράστιο πολιτιστικό, απείρως μεγαλύτερο από το όποιο πιθανό οικονομικό σκάνδαλο, το ότι μέσα από ένα τηλεοπτικό προϊόν τέτοιου επιπέδου πλουτίζει κανείς στην Ελλάδα) εξαρτάται, για να χρησιμοποιήσω τη φράση του Αλέκου Μάρκελλου πιο πάνω, από τα αντανακλαστικά της κοινωνίας μας. Γιατί και η δικαιοσύνη και οι λειτουργοί της είναι κομμάτι ΑΥΤΗΣ της κοινωνίας και τα αντανακλαστικά που διαθέτουν δεν είναι διαφορετικά. Αλλά επαναλαμβάνω για μένα δεν έχει τόση σημασία αν εδώ υπάρχει οικονομικό σκάνδαλο. Σημασία έχει το ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ σκάνδαλο που προσπαθώ να αναδείξω με αυτό το ποστ.
Ίσως ο πιο γρήγορος τρόπος για τον υπερπλουτισμό να είναι η επίθεση στην εξουσία, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που να σου χαρίζει εκατομμύρια μήπως και σου κλείσει το στόμα.
Την καλημέρα μου
spitogata αυτό δεν μπορώ να το ξέρω, πάντως σίγουρα δεν είναι η μελέτη, η τιμιότητα, η αξιοπρέπεια και η σοβαρή επιστημονική ή άλλη εργασία. Όποιος γενικότερα εργάζεται αθόρυβα και σεμνά σε αυτό τον τόπο το 'μόνο' που εξασφαλίζει είναι μια αθόρυβη και σεμνή - άρα περιθωριοποιημένη - παρουσία, που καταλήγει να είναι περισσότερο απουσία από τη σημερινή πραγματικότητα. Καλημέρα κι από μένα.
Δυστυχώς, οι περισσότεροι εκδότες στη χώρα μας λειτουργούν ως κοινοί εκβιαστές!
Είμαι σε θέση να γνωρίζω πως στα περισσότερα μεγαλοδημοσιογραφικά συρτάρια υπάρχουν στοιχεία για σκάνδαλα των περισσότερων πολιτικών, επιχειρηματιών και ιεραρχών!
Βέβαια πληρώνουν αδρά για να συγκεντρώσουν τα στοιχεία αυτά αλλά τα ... εξαργυρώνουν πολλαπλάσια!
Οι "κομμένες" σκηνές του ντιβιντι που παρέδοσε ο Θέμος στον Ανδριανό
δεν αφορούσαν κάποιο οικονομικό σκάνδαλο. Απλά περιέχαν σαφείς υπαινιγμούς του Ζαχόπουλου ότι ο πρωθυπουργός είναι ομοφυλόφιλος!
Εύχομαι όμως και ελπίζω, ο τεράστιος θόρυβος που γίνεται να οδηγήσει στην αποκάλυψη των τεράστιων σκανδάλων γύρω απ τη διαχείρηση των κοινοτικών κονδυλίων του Υπουργείου Πολιτισμού, στα οποία ευθύνεται προσωπικά και ο πρωθυπουργός!
Υπενθυμίζω ότι ο πρώην Υπουργός Τατούλης κατέθεσε στον ανακριτή ότι απέστειλε στον Καραμανλή πέντε επιστολές εις βάρος του Ζαχόπουλου οι οποίες πετάχθηκαν στον κάλαθο των αχρήστων!
Υπενθυμίζω, τέλος, ότι οι μεγάλες υποθέσεις των υποκλοπών, της απαγωγής των Πακιστανών και της κλοπής των ασφαλιστικών ταμείων τέθηκαν ήδη στο αρχείο!
Αυτή είναι η διαφάνεια του Καραμανλή που έχει το θράσος να λέει ακόμη πως "το μαχαίρι θα φτάσει μέχρι το κόκκαλο όσο ψηλά κι αν είναι οι ένοχοι"!
Φαίνεται πως ως παχύδερμο γνωρίζει ότι τα κοινά μαχαίρια δεν διαπερνούν την χοντρή πέτσα του!
Βρε Γεράσιμε μου,
τι ήταν αυτός ο υπαινιγμός του Θέμου ότι αυτή η ιστορία άρχισε με αίμα και θα τελειώσει με αίμα;; ήθελε να το παίξει θύμα που κινδυνεύει ή ήταν έμμεσος εκβιασμός;;; Προς το δεύτερο κλίνω.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΟΥΣ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΥΛΩΝΤΑΣ ΟΠΛΑ.ΕΤΣΙ ΟΛΟΙ ΘΑ ΑΛΛΗΛΟΕΞΟΝΤΩΘΟΥΝ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΓΩΘΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΕΤΣΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΙΡΗΝΗ.ΕΙΔΕΣ ΤΙ ΕΙΡΗΝΙΣΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ''ΠΛΑΝΗΤΑΡΧΗΣ'' ;
www.stainwords.blogspot.com
And indeed there will be time
For the yellow smoke that slides along the street
Rubbing its back upon the window panes
There will be time,there will be time
To prepare a face to meet the faces you meet
There will be time to murder and create
And time for all the works and days of hands
Time for me and time for you
And time for a hundred indecisions
And for a hundred visions and revisions
Before the taking of a toast and tea
...........
And indeed there will be time
To wonder Do I dare and Do I dare?
...........
Do I dare to disturb the universe?
In a minute there is time
For decisions and revisions which a minute will reverse.
Από το Love song of J.Alfred Prufrock του T.S.Eliot
Στον κυκεώνα ειδήσεων αποκαλύψεων προσωπικών παθών
και συλλογικών εκτροχιασμών αναλογίζεσαι όλα τα μικρά που καθορίζουν τα σημαντικά, απλές καθημερινές πράξεις γενναιότητας και αποστάσεις αντίστασης στα μικρά ή μεγάλα συμφέροντα που προσφέρει με ευέλικτους βαθμούς ελευθερίας το (ενώ συνήθως απρόσωπα ισοπεδωτικό εδώ κατά πρόσωπο ανταποδοτικό) σύστημα. Σκέψεις και ξανά σκέψεις για να ζυγιάσεις ως αρμόζει προσωπικές παραχωρήσεις και κοινωνικές προωθήσεις... Έχεις ήδη αποξενωθεί από την επιθυμία σου να ωριμάσεις στον εαυτό που κάποτε ως εφηβική αναγκαιότητα είχες οραματιστεί.
Νομίζω ότι ο Τρύφων με το σχόλιο του:
Δεν είναι τραγικό που στην τωρινή συγκυρία αναγκαζόμαστε να διαλέξουμε ανάμεσα στην διαφθορά της εξουσίας και στην διαφθορά αυτών που την καταγγέλουν;
συνόψισε την ουσία από το ποστ σου.
Μόνο που δεν θα διαλέξουμε απλά θα παρακολουθήσουμε αμέτοχοι, εκ των πραγμάτων, την εξέλιξη.
Γεράσιμε μου, καλημέρα.
οι εξελίξεις μας ξεπέρασαν όλους! Τείνω να πιστεύω ότι στις λεγόμενες "αποκαλυπτικές" εφημερίδες φτάνουν οι αποκαλυπτικές ειδήσεις που δεν απέδωσε προηγουμένως η προσπάθεια "πωλήσεως" τους προς τους ίδιους τους πρωταγωνιστές (εξαγορά της σιωπής)... Είναι χαρακτηριστικό το ότι καμιά φορά γίνεται προαγγελία κάποιας είδησης και ακολούθως η είδηση θάβεται....
ασκαρ σίγουρα με την επικράτηση εδώ και ένα μήνα στην επικαιρότητα αυτού του ζητήματος άλλα, σημαντικότατα ζητήματα πέρασαν στα 'ψιλά' των εφημερίδων και των καναλιών.
mania αυτού του είδους τις δηλώσεις δεν είναι εύκολο να τις καταλάβει κανείς, πόσο δε να τις σχολιάσει.
stain σα να λέμε ειρήνη δια της... αμοιβαίας εξόντωσης.
balloon μου άρεσε η τελευταία σου πρόταση... νομίζω ότι 'μιλάει' σε πολλούς μας.
αθεόφοβε αξιολογότατο το σχόλιο του τρύφωνα αλλά επίτρεψέ μου να πιστεύω ότι δε συνοψίζει την ουσία του ποστ. Η ουσία του ποστ δεν αφορά στη διαφθορά. Βρίσκεται αφενός στο πολιτιστικό σκάνδαλο στο οποίο αναφέρθηκα ξανά και ξανά και αφετέρου στην λαϊκιστική σκανδαλοθηρία ή τον σκανδαλοθηρικό λαϊκισμό που συνιστά ανεξάντλητη δυστυχώς πλουτοπαραγωγική πηγή για κάποιους.
δούναι και λαβείν μερόπη, δούναι και λαβείν..
Ο Μαρά βρίσκεται, ανάμεσα στις άλλες ενσαρκώσεις του, και στη γειτονιά μας. Λέγεται press.gr
Δημοσίευση σχολίου