4 Ιαν 2008
Έχουμε το κράτος που μας αξίζει
Την τελευταία φορά - πριν δυο εβδομάδες περίπου - που κατέβηκα με το intercity στην Αθήνα φθάσαμε με 40 λεπτά καθυστέρηση χωρίς ΟΥΤΕ ΜΙΑ σχετική ανακοίνωση και βέβαια ΟΥΤΕ ΜΙΑ συγνώμη από τα μεγάφωνα του τραίνου. Είμασταν με τη γυναίκα μου και μου είπε για ένα γνωστό της Ολλανδό που σε αντίστοιχη περίπτωση στην Ολλανδία επειδή λόγω της καθυστέρησης έχασε ένα σημαντικό ραντεβού, έκανε καταγγελία εναντίον των oλλανδικών σιδηρόδρομων στο συνήγορο του πολίτη και έλαβε μεγάλη αποζημίωση. Από τους εκατοντάδες ταλαιπωρημένους επιβάτες του συγκεκριμένου τρένου, που ήταν γεμάτο, δε νομίζω να έκανε κάποιος ανάλογη καταγγελία. Για να αρχίσει όμως το ελληνικό κράτος να σέβεται, να εμπιστεύεται και να εξυπηρετεί τον πολίτη, πρέπει κι οι Έλληνες να μάθουν να διαμαρτύρονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Αν ο πολίτης δεν το απαιτήσει, το ίδιο το κράτος από μόνο του δεν έχει κανένα λόγο να εκσυγχρονιστεί ούτε θα αλλάξει ποτέ. Και δυστυχώς σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους οι Έλληνες πολίτες δεν είμαστε και πολύ απαιτητικοί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση με το τρένο οι μόνοι επιβάτες που διαμαρτύρονταν ήταν κάποιοι ηλικιωμένοι όχι για την καθυστέρηση αλλά από την αρχή για το ότι δεν υπήρχε καπνιστήριο στο τρένο.
Πόσοι διαμαρτυρηθήκατε όταν πέσατε θύματα τέτοιων καθυστερήσεων; Πόσοι αντιδράσατε στην περιφρόνηση ή την αδιαφορία με την οποία σας αντιμετώπισε ο όποιος δημόσιος λειτουργός; Πόσοι, ερχόμενοι σε επαφή με την εφορία, τα δημόσια σχολεία και νοσοκομεία, το ΙΚΑ, τις ΔΕΚΟ, τα ΚΕΠ, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, διεκδικήσατε το δίκιο σας όταν αισθανθήκατε να υποτιμάται η νοημοσύνη σας ή να ταλαιπωρείστε λόγω έλλειψης συστήματος on-line ή να σας ενοχλεί ο καπνός από το παράνομο πλέον σε χώρους εργασίας τσιγάρο του υπαλλήλου που σας εξυπηρετούσε; Πόσοι έχετε πάει έστω και μια φορά στο συνήγορο του πολίτη να διαμαρτυρηθείτε για κακομεταχείριση; Εγώ που τα γράφω αυτά ομολογώ πως δεν έχω πάει ούτε μια φορά. Μήπως όμως είναι πια καιρός να φτιάξουμε το κράτος που μας αξίζει;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
18 σχόλια:
Στις μέρες μας βιώνουμε τον υποτιθέμενο εκσυγχρονισμό της Ελλάδας, την προσπάθεια από την κρατική πλευρά για την συμβατότητα της χώρας μας με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Δημιουργούνται νέοι θέσμοι για να μειώνεται ο χρόνος πραγματοποίησης των προσφερόμενων υπηρεσιών. Η εφαρμογή των νέων αυτών μέτρων αφορά συχνά σε μια επίφαση εκσυγχρονισμού και άτεχνη υιοθέτηση ενός μηχανισμού που ενώ στην Ευρώπη είναι λειτουργικός στη χώρα μας αποδεικνύεται να φέρει τις αδυναμίες της φύσης μας. Η διαμεσολάβηση των ΚΕΠ για την έκδοση ενός πιστοποιητικού ενδέχεται να καταλήξει σε τέτοια παρομοιώδη χρονοτριβή που αναρωτιέσαι αν υπάρχει κάποιο είδος διαπλοκής όταν ο υπάλληλος σου προτείνει να χρησιμοποιήσεις ιδιωτική εταιρία ταχυμεταφοράς για να παραλάβεις το πιστοποιητικό σου που θα εκδοθεί από την αρχή μιας άλλης πόλης. Τότε αναρωτιέσαι σε τι σε εξυπηρέτησε το ΚΕΠ πέραν κάποιου τηλεφωνήματος ή αποστολής φαξ με το αίτημά σου στην υπηρεσία του ενδιαφέροντός σου,το οποίο μπορούσες να στείλεις μόνος σου εξαρχής αν δεν ήθελες να δοκιμάσεις την τύχη σου στην Ελλάδα της νέας τάξης πραγμάτων. Καταλήγεις να σκέφτεσαι ότι ο θεσμός αυτός πιστοποιεί ότι
ο πολίτης δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες και να αιτηθεί με το κύρος της ιδιότητάς του ως πολίτη χωρίς τη συγκατάθεση κάποιου υπαλλήλου των ΚΕΠ του οποίου η προσφορά εξαντλείται σε ένα τηλεφώνημα,ενώ η υλική απολαβή του είναι συντονισμένη με αυτό. Η επιλογή του παραδείγματος για την αναποτελεσματικότητα και το παράλογο της συγκεκριμένης υπηρεσίας εξοργίζει κυρίως γιατί πρόκειται για μία επίφαση προσφοράς προς τον πολίτη και ένα μηχανισμό κέρδους από πλευράς των ιδιωτικών επιχειρήσεων που έχει στηθεί σε συνεργασία με κάποιους φορείς των ΚΕΠ υποτιθέμενα κείμενους στη διάθεση του πολίτη. Στην περίπτωση της καθυστέρησης του τρένου -με κάθε σεβασμό στην προσωπική εμπειρία που ανεφέρετε μια και η επιλογή του Intercity δηλώνει εξαρχής την πρόθεση του χρήστη να γίνει εμπρόθετος επιβάτης διαγραφής διανυσμάτων και όχι ταξιδιώτης διαδρομών γραμμικών που γίνονται ενδιαφέρουσες όταν σπάει κάτι στην περιοδικότητά τους-υπάρχει κάτι από το καλώς εννοούμενο ραχάτι του τόπου μας με τις ανατολίτικες -κάποτε με ανακουφιστική επίδραση-καταβολές του. Ο επαναλαμβανόμενος κυκλικός βόμβος που παρατείνεται για κάποια λεπτά παραπάνω όχι λόγω κάποιας κακόβουλης σκοπιμότητας αλλά για λόγους έλλειψης συντονισμού -ή ίσως του απόλυτου συντονισμού- της ανθρώπινης μηχανής που μπορεί να είναι και αυτή πολυκαιρισμένη και ερηπωμένη από το μικρόκοσμό της όπως και η σιδερένια μηχανή ομόλογός της δύναται να προσφέρουν την ευκαιρία να βρεθείς σε μία διάσταση ενός χωροχρόνου με λιωμένα ρολόγια. Εκεί είσαι εκτός χρονοδιαγραμμάτων αλλά έχεις κερδίσει λίγο παραπάνω δικό σου χρόνο και το άλλοθι ότι η καθυστέρηση της ζωής σου δεν οφείλεται σε σένα αλλά στην ''κακή συντήρηση των γραμμών, στην αδιάφορία του υπεύθυνου, στη μη αντικατάσταση των σειρμών''.Σε αυτό το χωροχρόνο οι κινήσεις σου δεν θα είναι βαλλιστικές αλλά θα εμπεριέχουν και την πιθανότητα λάθους, για το οποίο συχνά υπάρχει η ελληνική κατανόηση χωρίς να χρειάζεται η διαμεσόλαβηση του διοικητικού μηχανισμού. Όταν η χώρα μας θα κινείται με την ακρίβεια της Ελβετίας μπορεί να είμαστε πιο παραγωγικοί, πιο αξιόπιστοι, πιο συνεπείς αλλά όχι και απαλλαγμένοι από τα άγχη να προφτάσουμε, τα οποία θα εκλύονται όχι μετά το πέρας του ακαδημαϊκού τέταρτου αλλά το πέρασμα του λεπτού. Τότε θα έχουμε ξεχάσει την έννοια των λέξεων ραχάτι ή χουζούρι, θα είμαστε επίκαιροι και συντονισμένοι με τις προθεσμίες μας οπως οι ευρωπαίοι (γιατι άραγε deadline μεταφράζεται κατά λέξη νεκρή γραμμή) και ασύγχρονοι με την επιθυμία να είμαστε εκτός από επιβάτες να είμαστε ταξιδιώτες της επιθυμίας μας.
Καλησπέρα Γεράσιμε μου,
πάντα ενδιαφέροντες οι προβληματισμοί σου. Να σου πω την αλήθεια, στο Συνήγορο του Πολίτη δεν έχω πάει ποτέ, αλλά προσπαθώ να διαμαρτύρομαι (με ευγένεια) όταν ενοχλούμαι. Πάντα ζητώ τον υπεύθυνο για να διαμαρτυρηθώ. Σχεδόν δε πάντα (με μερικές εξαιρέσεις) έχω την εντύπωση ότι με γράφει στα παλαιά του υποδήματα....
Βέβαια αυτό που λες ότι έχουμε το κράτος που μας αξίζει, έχεις δίκιο. Η πλειοψηφία τουλάχιστον έχει την πεποίθηση ότι η καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων γίνεται μέσω της "πλάγιας" οδού και κυρίως του ρουσφετιού. Ψηφίζει δε και ανάλογους άρχοντες...
Ποτέ δεν έχω ενοχλήσει κανέναν, παρ ότι άπειρες φορές μέχρι σήμερα έχω ενοχληθεί. Τελευταία, περίμενα την ειδοποίηση για το σήμα του αυτοκινήτου. Μόνο που αυτό δεν έφτασε ποτέ κι όταν πήγα άρον άρον στην εφορία, ούτε λίγο ούτε πολύ τα άκουσα και από πάνω...μ εκεινο το ψυχρό ύφος, ε, εντάξει, γίνονται και λάθη.
Πολλές φορές νοιώθω ότι όταν μπαίνω σε όλα αυτά τα...ευαγή ιδρύματα βρίσκομαι σε απολογητική κατάσταση.
Πάντως, ο Συνηγορος του Πολιτη είναι ένας αρκετά ενδιαφέρων θεσμός, όπου βρίσκουν παρηγοριά αρκετοί πολίτες. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα τον διαλύσουν και αυτόν, καθ ότι διακρίνω γενικώς μια διολίσθηση .
χαιρετώ
ριτς
balloon τις 2-3 φορές που επισκέφτηκα ΚΕΠ δεν κατάφερα να εξυπηρετηθώ και θα το σκεφτώ πολύ να ξαναπάω. (Δες και τι λέω στη Μερόπη παρακάτω.) Όσο για το τρένο δε διαφωνώ με όσα γράφεις και μ΄αρέσουν και ο Ντε Κίρικο και ο Νταλί, δε μ' αρέσει όμως να αισθάνομαι πρόβατο, μέλος ενός άφωνου κοπαδιού που φορτώνεται και ξεφορτώνεται ως άμορφη, άβουλη μάζα. Επιθυμία μου ήταν να μη φάω πάνω από πέντε ώρες στο βαγόνι με τον ενοχλητικό ήχο από την τηλεορασίτσα του παραμπροστινού επιβάτη που απογευματιάτικα έβλεπε Στάθη Ψάλτη, το ροχαλητό του γέροντα παραπίσω και το βλέμμα της θείας από δίπλα να προσπαθεί να ξεδιαλύνει τι σόι 'φρούτο' είμαι. Αυτής της επιθυμίας μια χαρά ταξιδιώτης θα ήμουν.
meropi οι δημόσιες υπηρεσίες σε αυτή τη χώρα έχουν μείνει από πολλές απόψεις ση δεκαετία του '8Ο. Στο ταχυδρομείο της περιοχής μου εδώ και ένα χρόνο βλέπω πακεταρισμένα ακόμα κομπιούτερ που οι 50ρηδες υπάλληλοι μάλλον δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν. Στα εκδοτήρια του σιδ/κού σταθμού Θεσσαλονίκης μια φορά που χρειάστηκε να γίνει κάποια συνεννόηση με τον προϊστάμενο η κατάσταση εντος των εκδοτηρίων (καπνιές από τσιγάρα, βαριεστημένα πρόσωπα δημοσίων υπαλλήλων με ελάχιστη προθυμία να ακούσουν) με έκανε να νιώσω 20 χρόνια νεότερος... σα να ήμουν πίσω στη δεκαετία του '80. Το ίδιο και στον ΟΑΕΕ (πρώην ΤΑΕ) εδώ στη Θεσσαλονίκη όταν ζήτησα μια βεβαίωση χρόνου ασφάλισης. Επειδή ο φάκελός μου ήταν στην Αθήνα και ΔΕΝ υπήρχε on-line σύνδεση με την Αθήνα για τέτοιου είδους έγγραφα (δηλαδή μια βεβαίωση, το απλούστερο έγγραφο!) με παρέπεμψαν στο ΚΕΠ για να γίνει η δουλειά 'σε 2 λεπτά'. Στο ΚΕΠ μου είπαν ότι στον ΟΑΕΕ δεν ήξεραν τι τους γινόταν (το ίδιο μου είπαν και τηλεφωνικά από τον ΟΑΕΕ της Αθήνας για τον της Θεσ/νίκης και αντιστρόφως) και ότι θα χρειάζονταν 60 ημέρες το λιγότερο γι' αυτό που ήθελα. Εν τέλει έπρεπε να πάω στην ΑΘήνα για να πάρω μια απλή βεβαίωση ότι ήμουν ασφαλισμένος από τότε μέχρι τότε στον ΟΑΕΕ (ακόμα δεν την πήρα).
ritsmas το γνωρίζω το ύφος, σαν να φταις εσύ για το δικό τους λάθος: πρέπει να τους απολογηθείς, ηδύφωνος και με τη μετάνοια ζωγραφισμένη στα μάτια προκειμένου να πάρουν μπρος και να σε εξυπηρετήσουν.
Αχ βρε Γεράσιμε μου, για να φτιάξουμε το κράτος που αξίζει σε αξιοπρεπείς ανθρώπους πρέπει να είμαστε όλοι πρόθυμοι όχι μόνο να πληρώνουμε τους φόρους μας, αλλά και να μην ανέχομαστε τους άλλους που δεν τους πληρώνουν, να τηρούμε τους κανόνες του ΚΟΚ και γενικά τους νόμους του κράτους, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο στο δρόμο και παντού, να περιμένουμε ο καθένας να έχει την ανάλογη δουλειά με τα προσόντα του και να μην τρέχουμε για ρουσφέτια κλπ κλπ. Πόσους ξέρεις πρόθυμους να το κάνουν αυτό;; Ψηφίζουμε δε πολιτικούς κατ' εικόνα και ομοίωση. Μη ξεχνάμε την υπόθεση Μαγγίνα που τάχα πάσχιζε για το ασφαλιστικό και αυτός είχε ανασφάλιστους αλλοδαπούς. Και όχι μόνο αυτό αλλά και αυθαίρετη οικία. Το ίδιο και ο Υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ.....
mania όπως λες ο σεβασμός που απαιτούμε ξεκινά από τον αυτοσεβασμό. Στο χέρι μας είναι και αυτό ακριβώς ίσως είναι και το δύσκολο.
etsi etsi etsi...
H aegean me kathysteryse 7 wres apo frankfurti. Hmoun apo tous elaxistous pou zhthsan ta dikaiwmata toy epivath apo EU, phrame free eishthrio klp klp....
H jet blue (amerikanikh) me kathysteryse 2 wres apo JFK se Buffalo , apo monh ths mou esteile sygnwmh kai voucher 25$.
Einai pandws auto pou les.
Elaxistoi syneidhtopeioun thn atomikh tous euthynh, ta dikaiwmata, tis ypoxrewseis tous...
identitycafe θα έλεγα ότι το έχουμε καλομάθει το κράτος έδώ στην Ελλάδα... αλλά είναι καιρός να ξυπνήσουμε.
..Υπάρχει νομικό πλαίσιο που να καλύπτει κινήσεις διαμαρτυρίας;
Φυσικά: ο Συνήγορος του Πολίτη, ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
Φίλε, δίκιο έχεις αλλά αν αρχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε...θα πρέπει απ το πρωί μέχρι το βράδυ να τσακονώμαστε και να είμαστε μέσα στα νεύρα!
ασκαρ ανάλογα πως το βλέπει κανείς... αν δεν κάνουμε κάτι ΣΗΜΕΡΑ αύριο νομίζω μας περιμένουν περισσότερα... νεύρα.
Έχουν υπάρξει περιπτώσεις νομικής δικαίωσης;
diva αυτό δεν μπορώ να το γνωρίζω, ελπίζω πως ναι όταν έπρεπε.
για να είμαι ειλικρινής γκρινιάζω συνέχεια για αυτά αλλά δεν έχω κάνει τίποτα για να παραπονεθώ σωστά.ίσως γιατί έχω την αίσθηση πως γίνομαι γραφικός
Καλησπέρα Γεράσιμε
Δεν είναι ανάγκη να σπρώχνεις τον κόσμο να διαμαρτύρεται γιατί έτσι θα χάσουν το προνόμιο άνθρωποι σαν εμένα να κάνουμε την δουλεία μας αμέσως απευθυνόμενοι με σοβαρό ύφος και απαιτώντας την διεκπεραίωση των υποθέσεων μας στα ανώτατα στελέχη της κάθε εταιρείας ή υπηρεσίας .
Όταν αρχίσουν όλοι & εφαρμόζουν την ίδια μέθοδο το χάσαμε το αβαντάζ της έκπληξης στον κάθε διευθυντή. Τώρα με βλέπει & μπουκάρω με ύφος 10 αυτοκρατόρων και κωλώνει.
Χρειάζεται βέβαια να μελετήσεις λίγο & τα δικαιώματα σου σαν πολίτης.
Πχ Όταν σου ζητάνε 2 φωτοαντίγραφα δεν τρέχεις να τα βγάλεις απλά τους λες
-Σας επιτρέπω να τα βγάλετε - & θα το κάνουν γιατί είναι υποχρεωμένοι εκ του νόμου να το κάνουν .
Για μένα μέχρι σήμερα δούλεψε τώρα αν το κάνουν όλοι θα περάσουν & οι εχθροί στην άμυνα.
mr. wrong guy καλύτερα 'γραφικός' παρά ταλαίπωρο, άβουλο πρόβατο θα' λεγα.
gnik ούτως ή άλλως δύσκολο θα το έβλεπα όλοι να αλλάξουν νοοτροπία έτσι εύκολα. Οπότε δε θα "ανησυχούσα" στη θέση σου.:-)
Δημοσίευση σχολίου