Δεν ξέρω, πραγματικά, τι ήταν πιο κωμικό στην διάρρηξη που σημειώθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη, με θύματά της έναν Πικάσο (έργο που αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον ελληνικό λαό σαν τιμητική προσφορά για την γενναία αντίστασή του κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, δηλαδή, δυστυχώς, ένας πραγματικά ιστορικός πίνακας), έναν Μοντριάν και ένα σχέδιο του Γκουλιέλμο Κάτσια. Μήπως το ότι τα κλαπέντα έργα ήταν μέρος της έκθεσης «Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης», τα οποία αποδείχτηκαν όχι και τόσο άδυτα για τους διαρρήκτες; Μήπως το ότι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Παπουτσής σε ρόλο «δημοσιογραφικό» χαρακτήρισε «ανύπαρκτους» τους κανόνες ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης, ακολουθώντας μια παράλογη αλλά συνηθισμένη τακτική που παρατηρείται τελευταία, δηλαδή υπουργοί να καταγγέλλουν ολιγωρίες στον τομέα ευθύνης τον δικό τους ή άλλων υπουργείων σαν να πρόκειται για απλούς πολίτες σε δημοσιογραφική αποστολή και όχι υπουργούς; Όχι, ούτε αυτό ήταν το πιο κωμικό, παρότι πλησίασε. Το πιο κωμικό ήταν ότι, όπως λέει το ρεπορτάζ, οι διαρρήκτες απενεργοποιούσαν αλλεπάλληλα τον συναγερμό κατά τη διάρκεια της νύχτας, με σκοπό να παραπλανήσουν τον φύλακα, το οποίο βεβαίως και πέτυχαν, καταφέρνοντας εν τέλει να μπουν ανενόχλητοι και να κάνουν τη «δουλειά» τους. Πρόκειται ίσως για το παλαιότερο κινηματογραφικό κόλπο για κλοπή έργων τέχνης, με πλήθος ταινιών όπου έχει πρωταγωνιστήσει. Η πρώτη φορά ίσως που το συναντήσαμε, ήταν στην ταινία How to Steal a Million του 1966, με την Όντρεϊ Χέπμπορν και τον Πίτερ Ο’ Τουλ. Οι διαρρήκτες, απεδείχθησαν σινεφίλ. Ο φύλακας, κουμπούρας.
11 σχόλια:
Νομιζω οτι αν ειχε συμβει σε αλλη χωρα θα το εβρισκα κωμικο ισως. Τωρα πραγματικα δε μας φταναν ολα τα αλλα, η εγκληματικοτητα και η ολιγωρια εχουν φτασει στα υψη. Καμια μερα θα ξυπνησει η Αθηνα και θα ψαχνει τον Παρθενωνα στην Ακροπολη.
Ορίστε που κατηγορούσαν τη χώρα πως έχει εγκληματικότητα χαμηλού επιπέδου και γδύνουν ψιλικατζίδικα και βενζινάδικα. Ο σύγχρονος λωποδύτης είναι περπατημένος, αγαπάει την τέχνη και εκτιμά τον κυβισμό.
Επίσης, ντροπή μας. Τουλάχιστον πρόλαβε το πτηνό και εθαύμασε τον πίνακα πριν κάνα μήνα στην περιβόητη έκθεση.
δεσποινάριο ίσως γι' αυτό πρότεινε ένας Έλληνας πολιτικός, δεν ξέρω αν τον ξέρετε εκεί στην Ουάσινγκτον, ο Γιακουμάτος, να νοικιάσουμε την Ακρόπολη σε ιδιώτες. Να 'χουμε το κεφάλι μας ήσυχο βρε αδερφέ! Μια 'στραβή' να κάτσει, να ξέρουμε ποιος φταίει. Αμ πως.
Πιγκουίνε δεν στο κρύβω δεν στο κρύβω, την είδηση αυτή την επαρακολούθησα με μια κρυφή περηφάνια, ένιωσα λιγάκι Ευρωπαίος βρε παιδί. Άντε γιατί πήξαμε στα βενζινάδικα και τα σούπερ μάρκετ.
Αν και το χιούμορ είναι ίσως ο μόνος τρόπος να τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά όταν ζεις εκεί, εγώ δυσκολεύομαι να γελάσω... Για κλάματα είμαστε...
Οδυσσέα όντως η χώρα μας ζει δραματικές στιγμές. Κάποιοι, έχουν πάρει το μέρος του Χρήστου. Άλλοι, το μέρος του βαψοματιά (κατά το βαψομαλλιάς) Κίμωνα. Ο εθνικός διχασμός μεγάλος. Και ο ελληνικός λαός αναμένει μια παρέμβαση του Γεωργίου Ανδρέα Παπανδρέου ή του τραπεζίτη πρωθυπουργού για να αποφύγει η Ελλάς έναν νέο εμφύλιο, μετά τους τόσους οδυνηρούς διχασμούς στην ιστορία της, μεταξύ Παπουτσόφιλων και Κουλουρικών. Είδομεν...
Στήν Χώρα μας τίποτε δέν θεωρείται απίθανο μπορούν να συμβούν τα πάντα!!- Η υπόθεση τού ¨"βαψοματιά" μας ταρακούνησε αλλά δυστυχώς ο πρώην έμεινε αλώβητος ώς είθισται γιά τά "ΕΛΛΗΝΙΚΆ" ΔΕΔΟΜΕΝΑ".!!- Σήμερα τό βράδυ κάποιος φίλος επειδή τό φερε η συζήτηση μιλήσαμε γιά τούς Αλβανούς κι'εύστοχα ανέφερε ότι αυτοί φάνηκαν παλικάρια διώξανε τόν χότζα , τόν Αλία ενώ εμείς εδώ στόν 21αιώνα ακόμα "χαϊδεύουμε" τούς απάτριδες κλέφτες Υπεράνθρωπους..!!.. Έλεος...πιά!!
Βρε παιδιά των "Νέων", όταν ο συναγερμός παίρνει μπρος και κάνει 'πίου - πίου" και τρέχει ο καμπούρης φύλαξ, ενεργοποιείται δεν απενεργοποιείται.
Όταν απενεργοποιείται δεν κάνει "πίου - πίου"!
Α γι' αυτό έκανε πίου πίου ο συναγερμός...
Το ανέκδοτο δεν το ξέρεις; Η Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε και σας περιμένει... 24 ώρες το 24ωρο...
Πάντως για να είμαστε και λίγο δίκαιοι, πίνακες έχουν κλαπεί και από Μουσεία χωρών που δεν έχουν υπουργούς επιπέδου Παπουτσή ούτε Έλληνες πολιτικούς που απλώς διαπιστώνουν τα προβλήματα.
Στην πλούσια Νορβηγία πολύ πρόσφατα έκλεψαν την «Κραυγή». Και στην εξίσου πλούσια Ολλανδία έκλεψαν έργα του Βαν Γκογκ.
Η διαφορά βέβαια είναι ότι εκεί βρέθηκαν τα έργα μετά από λίγες μέρες.
Σήμερα διάβασα ότι η διεύθυνση της Πινακοθήκης και το υπουργείο δήλωσαν ότι η Εθνική Πινακοθήκη είναι ασφαλής. Προφανώς έχουν χιούμορ οι άνθρωποι.
δείμε κακίες...
apos στα λόγια μου έρχεσαι βρε. Γι' αυτό είπα ότι ένιωσα Ευρωπαίος με την είδηση. Μεγαλεία. Όπως Ευρώπη. Α, και όταν δήλωσαν από το υπουργείο ότι η Εθνική Πινακοθήκη είναι ασφαλής προφανώς εννοούσαν ολόκληρη, σαν κτίριο, ότι δεν κινδυνεύει να την κλέψουν σούμπιτη μαζί με τους πίνακες και τον ανοιχτομάτη φύλακα.
Δημοσίευση σχολίου