2 Απρ 2008
«Μακεδονικό»; Όχι, ευχαριστώ
«Μακεδονικό»: πρόκειται για ζήτημα την ύπαρξη του οποίου ποτέ δεν κατανόησα. Και το οποίο θεωρώ ότι απασχόλησε και απασχολεί στη χώρα μας πολλούς ανθρώπους για πολλά χρόνια, σε βάρος άλλων, σημαντικότατων και καθόλου ανύπαρκτων ζητημάτων. Γιατί; Αν υποθέσουμε ότι με λένε Γεράσιμο κι ότι πρόκειται για ένα όνομα που έχει ηλικία αρκετών αιώνων, θα 'πρεπε επίσης να υποθέσουμε ότι μου ανήκει; Αν μάθαινα ότι και κάποιος από εσάς λέγεται Γεράσιμος, θα όφειλα να ξεσηκωθώ εναντίον του, διεκδικώντας την αποκλειστική χρήση του ονόματος; Απλό το ερώτημα. Και η απάντηση, στην περίπτωση της Ελλάδας, έχει αποκλειστικά να κάνει με το κατά πόσον όπως ένας άνθρωπος, έτσι και μια χώρα - και οι άνθρωποι που συγκροτούν το λαό της - αποδεικνύεται εξωστρεφής, καλοπροαίρετη και θετικά σκεπτόμενη ή αντίθετα, εσωστρεφής, κακοπροαίρετη και μονόχνοτη. Αν από την αρχή είχαμε αναπτύξει φιλικές σχέσεις με τη γείτονα, στην οποία ήδη ανθούν ελληνικές επιχειρήσεις, θα γειτονεύαμε σήμερα μ' ένα μικρό κράτος που όχι μόνο θα ονομαζόταν όπως και μια περιοχή της Ελλάδας, αλλά και θα συγγένευε μ' εμάς γεωγραφικά, οικονομικά και με άλλους τρόπους που θα μπορούσαμε να βρούμε για να αναπτυχθεί η φιλία μας. Ως η μεγαλύτερη και ισχυρότερη από τις δυο χώρες θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε το νεοσύστατο γειτονικό κράτος να αναπτύξει την δημόσια εκπαίδευσή του, τις δημόσιες υπηρεσίες του, τις τηλεπικοινωνίες του, τις συγκοινωνίες και τις μεταφορές του, την επιχειρηματικότητα, τις τέχνες, τις επιστήμες και τον πολιτισμό, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την ευρυζωνικότητα και τις νέες τεχνολογίες και άλλα πολλά. Βέβαια, κάποιοι θα έλεγαν, ας φροντίσουμε πρώτα να γίνουν λίγο της προκοπής αυτά τα προηγούμενα στην Ελλάδα και αργότερα ας βοηθήσουμε και τους γείτονες. Άλλη συζήτηση αυτή όμως. Αλλά ακόμα κι αυτή η άλλη συζήτηση - ιδίως αυτή μάλιστα αν την καλοκοιτάξω - πιο ουσιαστική και επίκαιρη μου μοιάζει από διάφορες συζητήσεις και αντεγκλήσεις που βλέπουμε, χρόνια τώρα, σε «ενημερωτικές» εκπομπές της τηλεόρασης, γύρω από το «ζήτημα» της ονομασίας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
44 σχόλια:
Γεράσιμε, μου είναι αδύνατο να καταλάβω όλη αυτή τη μανία με αυτή τη μικρή χώρα.
Δηλαδή αισθάνονται τόσο ανασφαλείς;
Η κάθε χώρα όπως κι ο κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ιστορία.
Αυτοί οι άνθρωποι τόσα χρόνια ξέρανε τη χώρα τους ως Μακεδονία.
Θα μου πεις ήταν "a state within a state".
Και τώρα που δεν είναι πρέπει να αλλάξει διότι δεν αρέσει στους Έλληνες. Και μη χειρότερα.
Bullying at its best.
The strong against the weak.
mariana faithful αρκετοί άνθρωποι, Έλληνες του εξωτερικού δυσκολεύονται να κατανοήσουν τους εγκλωβισμούς πολλών νεοελλήνων και των πολιτικών τους. Διότι δεν κινούνται στον φαύλο κύκλο της νεοελληνικής μιζέριας. Δηλαδή, στην περίπτωση των 'αδιάλλακτων' γειτόνων στον φαύλο κύκλο του να λέμε 'μα κοίτα τι έκαναν, μετά εμείς φταίμε;'. Αυτός ο στείρος αρνητισμός, μας έχει καταδικάσει να παραμένουμε ανεξέλικτοι ως λαός στις πεποιθήσεις μας. Επιλέγοντας ως 'αντιπάλους', ως μέτρο σύγκρισης και ως σημείο αναφοράς ανθρώπους που βρίσκονται σε ακόμη χειρότερη κατάσταση από εμάς, διότι έτσι βαυκαλιζόμαστε, επαναπαυόμαστε και βολευόμαστε βαθύτερα στους καναπέδες μας και την καθημερινότητά μας.
Γεράσιμε μου,
είναι αλήθεια ότι χάσαμε πολλές ευκαιρίες να βρούμε μια κοινά αποδεκτά λύση (όπως πχ το 1992 με την πρόταση Πινέϊρο για Νέα Μακεδονία) γιατί φοβήθηκαν οι πολιτικοί (πχ ο Μητσοτάκης) τον Άνθιμο, τον Ψωμιάδη, το Σαμαρά κλπ. Και είναι επίσης αλήθεια ότι δώσαμε υπερβολική σημασία στο θέμα, αλλά ...θα την πω την αμαρτια μου. Και αυτή η αλαζονία που τον τελευταίο καιρό αναδίδουν οι γιάπηδες νεαροί πολιτικοί της γείτονος FYROM με την ανοχή των ΗΠΑ με εκνεύρισε.
meropi όπως είπα πριν, επιτέλους ας μην επιλέγουμε να συγκρινόμαστε και να ασχολούμαστε διαρκώς με τους χειρότερους, αλλά με τους καλύτερους. Μπορούμε; Ας προσπαθήσουμε τουλάχιστον. Αντί να ασχολούμαστε με τη γείτονα κατ’ αυτόν τον αρνητικό τρόπο, ας κοιτάξουμε το ενεργειακό ‘θαύμα’ της Πορτογαλίας (για το οποίο μίλησα σε προηγούμενη ανάρτηση) και πως μπορούμε να κάνουμε κι εμείς κάτι ΘΕΤΙΚΑ αυτή τη φορά, όχι άλλο πια πισωπατώντας, γκρινιάζοντας και μεμψιμοιρώντας. (Εννοείται ότι οι τρεις τελευταίες λέξεις ΔΕΝ σε αφορούν, γενικά μιλούσα.)
Βρε Γεράσιμε τώρα που γύρισα από το Λονδίνο διάβασα και την ανάρτηση σου για το είδος των σχολιαστών και γέλασα. Και αναρωτήθηκα συγχρόνως. Εγώ πού κατατάσσομαι;;; Μήπως στον "Τελεία";; Τις συνηθίζω τις ρημάδες τις τελείες.....Ή μήπως στο "λόγιο";; Όσο να ναι τις ερευνούλες μου στο Google τις κάνω. (Λογιοτελείτσα) Χα χα χα!
meropi εσένα θα σε κατέτασσα στην κατηγορία των... καλόκαρδων (την οποία δημιούργησα για σένα).:-)
Ενάντια στο ρεύμα της παγκοσμιοποίησης και ομογενοποίησης εθνικές ή κατά άλλον τρόπο αυτοπροσδιοριζόμενες ομάδες διεκδικούν τα δικαιώματά τους και την καταγραφή τους στο γεωγραφικό, πολιτικό και ιστορικό γίγνεσθαι με νέους όρους. Πρόκειται για αυτοπροσδιορισμούς που για να μπορούν να εγγραφούν στο συλλογική συνείδηση πρέπει αυταπόδεικτα να φέρουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα και την ουσιαστική διαφορετικότητα της κάθε ομάδας. Γιατί να αυτοπροσδιορίζεται, λοιπόν, με το όνομα Μακεδονία μία χώρα όταν μόνο το 10% της ''ιστορικής Μακεδονίας'' βρίσκεται στο νοτιοδυτικό Fyrom ενώ το υπόλοιπο 90% βρίσκεται στην Ελληνική Μακεδονία? Με ψυχολογικούς όρους θα μιλούσαμε για το σύνδρομο της παθολογικής ταύτισης με κάποιο πρότυπο προς μίμηση. Δεν θα ήταν πιο ενδιαφέρον και πρόσφορο η νέα αυτή χώρα να συμβάλει στην ιδέα της διαφορετικότητας και της πολιτιστικής πολυφωνίας του πλανήτη αναδεικνύοντας στοιχεία της τοπικής της ιδιαιτερότητας?
balloon ασφαλώς, θα πρότεινα να τους το προτείνεις... όπως είπα, ας μην ασχολούμαστε κι ας μην προβληματιζόμαστε τόσο πια με ανθρώπους που βρίσκονται στα χειρότερα από μας. Άλλωστε, εδώ και δεκαπέντε χρόνια που υφίσταται αυτή η χώρα διεθνώς ως Μακεδονία, πάθαμε τίποτα; Ας ασχοληθούμε επιτέλους με ουσιαστικότερα ζητήματα.
Μεγάλο ποσοστό του ελληνικού λαού, φίλε Γεράσιμε, είναι ιδεολογικά κατά του ανταγωνισμού, της επιχειρηματικότητας και της επιστήμης.
Η κυρίαρχη ιδεολογία στον τόπο μας θέλει να αποκόψει τα πανεπιστήμιά μας απο την αγορά (και συνεπώς τη γνώση), λοιδωρεί κατά παντός είδους ανθρώπινης ενέργειας που έχει σαν στόχο το κέρδος (το οποίο θεωρεί ανήθικο), και δεν επιθυμεί να έχει καμμία σχέση με τις ανοιχτές κοινωνίες της Δύσης.
Ο φόβος του άλλου, της ανακάλυψης, του διαφορετικού, της Παγκοσμιοποίησης, των χαμένων προνομίων, του αφελληνισμού, καλλιεργείται επίμονα απο τα κέντρα ιδεολογίας στη χώρα μας που επιθυμούν να μονοπωλήσουν τη δύναμή τους. Μέσα σ' αυτό το ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον, απο ποιόν φορέα να παραχθεί στρατηγική για την ανάπτυξη που αναφέρεις;
Παρακολουθώ τα νέα απο την Σύνοδο κορυφής στο Βουκουρέστι, οπου η ατζέντα είναι βέβαια κυρίως γεωπολιτική. Τη στιγμή που ανοίγω τις ειδήσεις του Mega και Antenna, χάνομαι. Επικρατεί εκεί η εντύπωση πως όλη η σύνοδος κορυφής γίνεται για να λυθεί το πρόβλημα του ονόματος. Απο τα 60 λεπτά της εκπομπής, τα 40 τουλάχιστον είναι αφιερωμένα σε αναλύσεις φανταστικές, οπου οι κακοί Αμερικανοί θέλουν να επιβάλουν τη δικτατορική τους γνώμη στην Ελλάδα. Τι θα πεί ο Καραμανλής στον Μπούς, ποιοι θα κάτσουν πού, πως θα τους τη φέρει η σύσσωμη ελληνική ομάδα που την έχουνε στριμώξει (είναι τόσα τα θέματα στο Βουκουρέστι, που Καραμανλής και Μπούς δεν συναντήθηκαν ούτε για ένα πεντάλεπτο). Ακολουθεί η αφίσα με τον αγκυλωτό σταυρό, τα διαβήματα, οι γνώμες τως γραφικών.
Κουράστηκα. Κάπου εδώ νομίζω το θέμα κλείνει. Μπήκε το βέτο, τώρα θα ψάξουν να βρούν δικαιολογία να το βγάλουν. Θα περάσει άλλη μιά δεκαετία. Για μένα, αποφάσισα, τα Σκόπια λέγονται Σκόπια όταν είμαι με τους Ελληνες (για να συνενοούμαστε), και όταν είμαι με τον υπόλοιπο κόσμο Slavic Macedonia. Αποδέχτηκα δηλαδή την διπλή ονομασία, και καθάρισα!
Και κάτι που έμαθα. Οταν ο Bill Gates ήρθε στην Ελλάδα, του πήραν μερικές συνεντεύξεις. Απο αυτές, καμμία ακόμα δεν έχει προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση για το ευρύ κοινό.
locuspublicus όσοι θεωρούν το Κόσοβο 'προτεκτοράτο’ των ΗΠΑ και τη γειτονική χώρα επίσης, ας θυμηθούν ότι κι η ίδια η Ελλάδα ως προτεκτοράτο των 'Μεγάλων Δυνάμεων' (Αγγλίας, Γαλλίας και Ρωσίας) της εποχής της βρήκε τη θέση της στο χάρτη πριν εκατόν ογδόντα χρόνια. Υποστηρίζουμε απ’ τη μια την ανεξαρτησία του Θιβέτ ίσως διότι πέφτει πολύ μακριά μας, αλλά η ανεξαρτησία του Κοσόβου ή άλλων γειτονικών κρατών δε μας αρέσει, διότι παραπέφτουν κοντά και θα μας ‘αποσταθεροποιήσουν’.
Πάντως, μια συνέντευξη του Bill Gates στον Χατζηνικολάου προβλήθηκε νομίζω στο Alter πριν λίγο καιρό. Αλλά σιγά τι να μας πει κι ο κυρ Μπιλ; Πιάστηκε αδιάβαστος, όταν τον ρώτησε ο έγκριτος δημοσιογράφος μας για το 'φλέγον' ζήτημα του ονόματος. (Αστειεύομαι.)
Συμπεριφερόμαστε σαν ένα μικρό κακομαθημένο παιδί. Νομίζω ότι το θέμα του ονόματος είναι μια τελειωμένη ιστορία για όλον τον κόσμο, μόνο για τους Έλληνες δεν είναι. Αυτή η έξαρση του εθνικισμού στις τηλεοπτικές μας οθόνες μ' αρρωσταίνει και με ανησυχεί επίσης το αντίστοιχο φαινόμενο στα Σκόπια. Τι φοβόμαστε για να καταλάβω, ότι θα πάρουν τη δική μας Μακεδονία; Ξέρουμε σε ποιά κατάσταση βρίσκεται αυτό το κράτος και ο λαός του; Βασικά δεν υπάρχει κράτος και ο λαός του βρίσκεται σε άθλια κατάσταση... Καταπατώνται διαρκώς δικαιώματα των πολιτών και η έννοια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας από την πλευρά των κρατικών λειτουργών είναι άγνωστη. Οι άνθρωποι που σκέφτονται δεν ακούγονται πουθενά. Είναι παραπεταμένοι.
Τέλος πάντων. Όσο για μας σε λίγο οι τηλεοπτικοί μας άρχοντες θα αλλάξουν θέμα κραυγών. Ακούσατε τελευταίως κάτι για Ζαχόπουλο;
Απλώς Γεράσιμε ήθελα να επικροτήσω τα γραφόμενά σου για το "Μακεδονικό" γιατί νομίζω ότι χρειάζεται θάρρος να εκφράζεις μια γνώμη διαφορετική πάνω σ' αυτό το θέμα. Κινδυνεύεις να σε θεωρήσουν ανθέλληνα!
kira μερικές απόψεις δε 'χωράνε' στην Ελλάδα και γι' αυτό μπορεί να χαρακτηριστούν 'ανθελληνικές'. Υφίστανται μια τέτοια πλύση εγκεφάλου κι ένα τόσο μεγάλης έκτασης λουτρό ασημαντότητας και κρετινισμού καθημερινά οι Έλληνες, τόσο στην καθημερινότητά τους όσο και στα ΜΜΕ από πρετεντέρηδες, ευαγγελάτους, άνθιμους και καρατζαφέρηδες, από κινδυνολόγους, αερολόγους και φουμαρολόγους κάθε είδους, που έχουν πλέον εγκλωβιστεί και εθιστεί σ' ένα πολύ συγκεκριμένο φάσμα ‘προβλημάτων’ και απόψεων. Ζούνε σχεδόν σε μια εικονική πραγματικότητα θα έλεγα και αν φαίνεται ότι υπερβάλλω θα 'ναι διότι υπερβολική ήταν ανέκαθεν αυτή η κατασκευασμένη πραγματικότητα, σε όλα της. Πρόκειται μάλιστα για απόψεις τις οποίες παίρνουν έτοιμες και ζεστές κάθε απόγευμα από το ντελίβερι αποχαύνωσης που λέγεται ιδιωτική τηλεόραση.
Πάλι με την τηλεόραση ;
Τα είπαμε αυτα, στα κανάλια ενδιαφέρονται να σπείρουν αγωνίες, φόβους, βία, αίμα, σεξ.
Εχουμε βγάλει ως χώρα μια ανασφάλεια που οι άλλοι λένε οτι δεν την καταλαβαίνουν. Η κι αν την καταλάβουν δεν μπορούν να κάνουν κάτι η δεν θέλουν. Δικαίωμά τους.
Αντι να φανούμε απο την αρχή ανώτεροι ετσι ωστε το θέμα αυτο δεν θα υπήρχε σήμερα, αφέθηκαν διάφοροι χριστόδουλοι και άλλοι *μπιπ* να οργανώνουν συλαλλητήρια ενω το Κράτος έδειχνε μουδιασμένο.
Συμφωνώ μαζι σου οτι αυτη η κουβέντα "μακεδονικό ζήτημα" εχει κουράσει.
Εστω και αργά πρέπει να δείξει οτι όντως ειναι μια προηγμένη χώρα η δική μας, άσχετα που όντως θα έπρεπε να ειναι ακόμα πιο μπροστά απο οτι στην πραγματικότητα ειναι.
Καλημερα.
tzonakos στη σύγχρονη Ελλάδα η τηλεόραση - αναφέρομαι κυρίως σε ιδιωτικά δελτία 'ειδήσεων' και 'ενημερωτικές' εκπομπές - αντιπροσωπεύει τον δούρειο ίππο της χειραγώγησης και της αποβλάκωσης, ενάντια στην ελεύθερη και ανεξάρτητη σκέψη. Και πρόκειται για έναν δούρειο ίππο που δυστυχώς καθημερινά καλωσορίζουν στα σαλόνια τους εκατομμύρια νεοελλήνων. Καλημέρες.
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να τα λέω (αν εξαιρέσουμε τον ηλίθιο τρόπο που πήγαν κάτι γείτονες bloggers να με ρίξουν)
Αγαπητέ μου Γεράσιμε καλησπέρα! (Το "μου" μπορούμε να το διαγράψουμε, για να μην καταταγώ στην κατηγορία των "κολληταριών"...)
Την εκτίμησή μου για τα γραφτά σου την ξέρεις και την έχω δείξει με τα σχόλιά μου (...Ούτε στην κατηγορία των "γλυφτών" μην με κατατάξεις!...)
Ομως... (χμ!... θα μπορούσα να ανήκω στους "ευγενικούς, που προσπαθούν να μην στενοχωρήσουν"...)
...αυτή τη φορά, το παράδειγμά σου με το όνομά σου και τον συσχετισμό με το "Μακεδονικό", θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι δεν το βρήκα πολύ πετυχημένο... (εγώ προσωπικά, αναλαμβάνοντας την ευθύνη!...) Σ'ευχαριστώ΄, όμως, γιατί μου θύμησε την ιστορία (ή το παραμύθι;) με τον Μέγα Αλέξανδρο που παρόρτυνε κάποιον δείλό στρατιώτη με το όνομα "Αλέξανδρος" είτε να αλλάξει όνομα, είτε συμπεριφορά...
Στάθηκα, πάντως, και εκτίμησα ότι ξεκινάς την ανάρτησή σου με το "(ποτέ) δεν κατανόησα". Κι εγώ δεν έχω κατανοήσει (πλήρως) την Θεωρία της Σχετικότητας, των Υπερχορδών κ.λπ., αλλά δεν θεωρώ ανόητους, βεβαίως, όσους ασχολούνται με αυτές... (Και είμαι σιγουρος ότι κι εσύ συμφωνείς με αυτό...)
Σε σχέση με το Μακεδονικό και πάντα με βάση όσα έχω διαβάσει και την (περιορισμένη, ίσως) συνθετική των στοιχείων και κριτική μου ικανότητα, βρίσκομαι (και, πάντως, δεν έχω καταλήξει...) σε μια μέση άποψη: Ότι κατάλληλη θα ήταν μια "μέση λύση" και, ιδίως, να μπει εμπόδιο στις όποιες αλυτρωτικές σκέψεις κάποιων απ'την άλλη μεριά. Διότι συμφωνώ μεν με όσα πολύ σημαντικά γράφεις τόσον εσύ όσο και οι σχολιαστές σου, αλλά πάντα οι καλές σχέσεις και οι "γάμοι" απαιτούν καλή θέληση κι από τους δυό. Κι αν πίσω απ΄ τους Σκοπιανούς βρίσκονται οι ΗΠΑ και κάνουν το παιχνίδι τους... Εξ άλλου ποτέ δεν ξέρουμε τις συνέπειες του παρόντος και των επιλογών (και υποχωρήσεών μας) στο μέλλον, πώς δηλαδή θα προχωρήσει η ιστορία...
Όσο κι αν δεν μπορώ να κατανοήσω, επανέρχομαι, στην άποψη που ο (ακραίος!) Ζουράρης αποδίδει στον Θουκυδίδη, ότι δηλαδή "σε θέματα εξωτερικής πολιτικής δεν πρέπει να γίνονται υποχωρήσεις", δεν μπορώ βιαστικά να το θεωρήσω βλακώδες και να το απορρίψω a priori, αλλά να το σκεφθώ σε βάθος, να το αντιμετωπίσω κριτικά, κάτω και από τις σύγχρονες εξελίξεις και το πέρασμα των αιώνων (και την όποια σοφία μας προσέφεραν... εάν και όσο την εισπράξαμε...)
Σ'ευχαριστώ για τη φιλοξενία και ζητώ συγγνώμη για τη φλυαρία...
mad δεν ισχύει πάντα η μέση οδός για την αλήθεια... υπάρχουν και τα άκρα, στα οποία όπως είπα πριν, βρισκόμαστε πλέον στην Ελλάδα. Δίνοντας δηλαδή πάρα πολλή σημασία σε ασήμαντα ζητήματα και μηδαμινή σε σημαντικά.
seagull καλησπέρα. Όσον αφορά στο παράδειγμα του ονόματός μου, επειδή από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου με θεωρούσα άνθρωπο με θετική σκέψη, εξωστρεφή και καλοπροαίρετο, στεναχωριέμαι που ζω σε μια χώρα που αποδεικνύεται, επίσης από τότε που τη θυμάμαι, πολλές φορές εσωστρεφής, κακοπροαίρετη και μονόχνοτη. Αν είχες ζήσει όπως εγώ και κάποιοι σχολιαστές για κάποια χρόνια στο εξωτερικό ίσως να το έβλεπες αυτό λιγάκι πιο καθαρά. Διότι αν γεννηθήκαμε και περάσαμε όλη μας τη ζωή σε μια χώρα - και το λέω γενικά αυτό -, το να τη δούμε αυτή τη χώρα πιο ψύχραιμα και με μεγαλύτερη νηφαλιότητα μοιάζει με το να προσπαθούμε να πηδήξουμε πάνω απ' τον ίσκιο μας: πράγμα δηλαδή ακατόρθωτο. Όσον αφορά στις προθέσεις και την κατάσταση των γειτόνων σε σχέση μ' εμάς, τα είπα και τα ξαναείπα και προηγουμένως, ας μην επαναληφθώ.
Εάν το 1992 ο Μητσοτάκης είχε αποδεχτεί το Νέα Μακεδονία εξηγόντας στους εδώ πατριδοκάπηλους ότι και αυτοί μπορούν να χρησιμοποιούν τον γεωγραφικό όρο Μακεδονία για την ονομασία τους θα είχε λήξει το θέμα.
Τώρα το πρόβλημα που δημιουργήθηκε μετά από τόσα χρόνια είναι ότι σήμερα εκεί έχει γαλουχηθεί μια γενιά που την έχουν κάνει πιστέψει ότι είναι γνήσιοι απόγονοι μιας αρχαίας Μακεδονίας που κοντεύει να φτάνει μέχρι την Λάρισα και κατοικείται από συμπατριώτες τους!
Ελπίζω να μην χρειαστούν και αυτοί 15 χρόνια για να αποδεχτούν την πραγματικότητα.
Σωστός ο Αθεόφοβος αν και τότε ειχε παιχτεί και το όνομα "Σλαβομακεδονία" που προσωρινά φάνηκε να γίνεται δεκτό απο κει !
αθεόφοβος και tzonakos δειλοί - για να μην πω χέστηδες - πολιτικοί και θρασείς, αδίστακτοι και οπισθοδρομικοί δημαγωγοί τύπου Άνθιμου και Ψωμιάδη τους οποίους, λόγω του ερείσματος που έχουν στα χαμηλά και όχι μόνον κοινωνικά στρώματα φοβούνται οι πρώτοι, πρωταγωνίστησαν και τότε.
Καταφέραμε και κάναμε την Δημοκρατία της Μακεδονίας πιστό σύμμαχο της Τουρκίας και καταφέραμε να δημιουργήσουμε έναν εχθρό δίπλα στην πόρτα μας λόγω των ανιστόρητων εμμονών μας σχετικά με την Μακεδονία.
Βέβαια η πλειονότητα των νεοελλήνων δεν γνωρίζει ιστορία, ή μάλλον γνωρίζει από την τηλεόραση, στην οποία νυχθημερόν παρελαύνουν όλοι οι γραφικοί του ΛΑΟΣ μαζί με τον πατερ Άνθιμο, την μετεμψύχωση του Χριστόδουλου...
O Locus publicus, εύστοχος όπως πάντα, θέτει το ζήτημα στις πραγματικές του πλευρές.
Είναι θέμα χρόνου ο καταποντισμός των ελληνικών επιχειρήσεων στην Δημοκρατία της Μακεδονίας. Το μποϋκοτάζ έχει αρχίσει ήδη.
Ας μην εκπλαγούν κάποιοι ελληνάρες αν σε λίγα χρόνια την θέση της χώρας μας ως προς τις ξένες επενδύσεις πάρει η Τουρκία.
Εδώ θα είμαστε...
doctor
Eπειδη ειστε ολοι ευαισθητα μωρα προτεινω εκτος απο την οικονομικη βοηθεια να δωσουμε στη φιλη και γειτονα χωρα και τη Θεσσαλονικη,τουλαχιστον τις σερρες ή καποια αλλη ψευδομακεδονικη πολη.
Εχει ενδιαφερον πως οι νοτιοελλαδιτες αντιμετωπιζουν με δυσκολια κατανοησης το μακεδονικο εν συγκριση με εμας τους μακεδονες-"μακεδονες"-αιγαιομακεδονες-κατωμακεδονες-παλαιομακεδονες-μακεδονες με ζαχαρη και γαλα-μπουγατσοκιμαδες-βουλγαρους κτλ.
Y.Γ Μεγαλυτερη απεχθεια μου προκαλει το "ναι αμε","σουβλακι καλαμακι","τρακοσια" κτλ παρα το ja sam makedonac cisto
doctor ας ελπίζουμε ότι δε θα έρθουν έτσι τα πράγματα.
guerrero7,62 αν και Αθηναίος επέλεξα να έρθω να ζήσω εδώ και λίγα χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Προσπαθώντας να προσφέρω ό, τι μπορώ (δες, αν θες, την αμέσως προηγούμενη ανάρτηση) στην πνευματική ζωή της πόλης και όχι μόνο. Παρότι πέρασα και περνάω πολλά από άποψης ανεργίας - είμαι άνεργος από το περσινό καλοκαίρι κι έχω αντιμετωπίσει πάνω σ’ αυτό, κάθε είδους απίθανες καταστάσεις - και άλλων δυσάρεστων καταστάσεων στην πόλη αυτή. Άρα, το μόνο 'μακεδονικό ζήτημα' που έχω δει να υφίσταται είναι η παλιοκαθημερινότητα που ταλαιπωρεί όχι μόνο εμένα, αλλά πολλούς ανθρώπους σ' αυτή την πόλη. Ή μήπως σου παραφαίνομαι ευαίσθητος, όταν στεναχωριέμαι βλέποντας πολλές φορές την επικράτηση της διαπλοκής (δες αν θες την παλιότερη ανάρτησή μου για το ‘Κέντρο Πολιτισμού’ της πόλης), της ανθρώπινης εξαθλίωσης (αν θες κατηφορίζουμε παρέα μια μέρα την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη και βολτάρουμε στα στενά της Τούμπας, όπου οι άνθρωποι πλέον περπατάνε με τα παιδιά τους στους δρόμους, μια και τα πεζοδρόμια σε ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα είναι κατειλημμένα από αυτοκίνητα), της αναξιοκρατίας στο χώρο της εργασίας (εδώ, αν είχες ΠΟΛΥ χρόνο, θα είχα να σου διηγηθώ αρκετές γραφικές ιστορίες) και της ανθρώπινης ισοπέδωσης σε καφετέριες μετά ταβλιού, γυράδικα, κομμωτήρια και διασκεδαστήρια του χειρότερου γούστου που γεμίζουν ανθρώπους ενώ βιβλιοπωλεία και μουσεία παραμένουν σχεδόν άδεια; Και πρόσεξε, δεν είπα ότι στην Αθήνα θα ’ταν καλύτερα. Αρκεί αυτή η παλιοκατάσταση, δε χρειάζονται και τοπικισμοί. ;-)
Για αυτα ολα που γραφεις οικοδεσποτη δεν αντιλεγω,ουτε ψαχνω να βρω αμαξια με Υ και Ζ πινακιδες να σπασω(πλεον)αλλα εγω ετσι αντιλαμβανομαι τη κατασταση,μια δυσκολια κατανοησης του γιατι εμεις οι μακεδονες δειχνουμε τοση ευαισθησια στο θεμα των σκοπιων.
Και μια δυσκολια κατανοησης που ξεκινα απο δυσπιστια και φτανει στη χλευη για τους σαλλλλονικους που ειναι naive,μιλανε παραξενα,και απο το πρωι που θα ξυπνησουν τρωνε μπουγατσες,πινουν φραπογαλα,βριζουν την αθηνα και εχουν εθνικιστικα οραματα.
Τα ειχα γραψει παλαιοτερα αλλα δεν θελω να μπω στη κατηγορια "περαστε απο εδω".
Εχω δουλεψει και ζησει στη μιση και παραπανω ελλαδα λογω δουλειας,εχω να κανω με ελληνες απο ολα τα μηκη και πλατη της χωρας και αυτα που γραφω δεν τα γραφω με τη διαθεση χουλιγκανου του ΠΑΟΚ(που υπηρξα)αλλα ως παρατηρησεις που κανω.
Εσενα ως Αθηναιο ισως δεν σε ενοχλει το θεαμα του λευκου πυργου με την σημαια της FYROM επανω αλλα εμενα με εκνευριζει αφανταστα.Αν σε εμας κατι αναλογο θα χαρακτηριζοταν ακραιος εθνικισμος στους γειτονες ειναι επισημη πολιτικη του κρατους.
Τα σκοπιανα δηναρια με την παραλια της θεσσαλονικης τα εχεις υποψη σου,αποσυρθηκαν μεν ειναι ιδιαιτερως trendy στους γειτονες,εχω και εγω μερικα.
To να μην ασχολουμαστε με τους γειτονες οταν αυτοι ασχολουνται μαζι μας ειναι ολιγον αφελες.
Αλλο κολλημα και αυτο με την Κων/πολη,αντε και την αποκαλουμε instanbul,τι θα αλλαξει.
Και γιατι να αποκαλουμε το Λονδινο,λονδινο και οχι λοντον,το βελιγραδι,βελιγραδι και οχι μπεογκραντ κ.ο.κ
Όπως έλεγα και πριν, ας μην επιλέγουμε να ασχολούμαστε και να προβληματιζόμαστε με ανθρώπους που ζουν χειρότερα από μας. Διότι απλώς έτσι οδηγούμαστε στο να αγνοούμε πραγματικά, καθημερινά και φλέγοντα προβλήματα όπως αυτά που ανέφερα πριν. Ας κοιτάξουμε ΕΜΕΙΣ να προκόψουμε, με πρότυπα ΘΕΤΙΚΑ και όχι αρνητικά αντιμαχόμενοι τους γείτονες ή όποιους άλλους. Αν αυτοί σου φαίνονται να έχουν τάσεις αλυτρωτισμού - που δεν το νομίζω, αλλά ακόμα κι αν είχαν θα μου ήταν αδιάφορο -, η Ελλάδα που επιμένει να αποκαλεί 'Πόλη' ή 'Κωνσταντινούπολη' μια πόλη που εδώ και αιώνες ονομάζεται διεθνώς Istanbul, τι έχει;
Παραδέχομαι αβίαστα την αφέλειά μου. Και το 'κόλλημά' μου, επίσης. Καλό βράδι. (Nα πω και ότι το προηγούμενο σχόλιό μου το έσβησα για να κάνω μια μικρή αλλαγή και το ξαναδημοσίευσα, αλλά τη στιγμή που το ξαναδημοσίευα ο guerrero είχε ήδη απαντήσει στην πρώτη του εκδοχή.)
Καλή σου μέρα Γεράσιμε!
Κατ' αρχάς θέλω να εκφράσω τη χαρά μου που αντιμετώπισες ψύχραιμα και νηφάλια το σχόλιό μου, καθώς είχα μια ανησυχία για το πώς θα εκληφθεί (Δεν σε γνωρίζω προσωπικά, βλέπεις, και συνεπώς δεν μπορούσα να προβλέψω...)
Χαίρομαι ιδιαιτέρως που δηλώνεις άνθρωπος με θετική σκέψη και καλοπροαίρετη (Στην ίδια κατηγορία ανθρώπων θέλω να κατατάσσουν κι εμένα οι φίλοι, οι γνωστοί και οι συνομιλητές μου).
Στέκομαι στο σημείο που αναφέρεις πως έχεις μείνει εκτός Ελλάδος. Αυτό, πράγματι, σου δίνει μια άλλη θεώρηση των πραγμάτων, που δεν μπορώ παρά να σου την αναγνωρίσω! Να καταθέσω, όμως, και τα όσα μου μεταφέρουν συγγενείς μου (πρώτης και δεύτερης γενιάς) από την Αυστραλία (δεν γνωρίζω πού είχες μείνει εσύ) για την ιδιαίτερη προκλητικότητα και θρασύτητα των Σκοπιανών που κατοικούν εκεί κάτω.
Το ζητούμενο, βεβαίως, είναι πώς αντιμετωπίζεις μια τέτοια θρασύτητα και προκλητικότητα. Επ'αυτού, αν μου επιτρέπεις, θα επανέλθω εν καιρώ... (...διότι και πάλι φλυάρησα...)
seagull καλημέρα. Δεν θα με ενδιέφερε τόσο η όποια αρνητική συζήτηση περί γειτόνων. Θα προτιμούσα θετικές συζητήσεις και προτάσεις περί υπαρκτών προβλημάτων, όπως αυτά που ανέφερα στον guerrero λίγο πιο πάνω. Αρκετά πραγματικά προβλήματα μας ταλαιπωρούν καθημερινά στην Ελλάδα νομίζω, δε χρειάζεται να ασχολούμαστε και με το πως φέρονται κάποιοι γείτονες. Ας κοιτάξουμε πρώτα τα του οίκου μας.
A, και λίγα λόγια περί προκλητικότητας. Το ότι, όπως είπα πριν, η Ελλάδα επιμένει να αποκαλεί 'Πόλη' ή 'Κωνσταντινούπολη' μια πόλη που εδώ και αιώνες ονομάζεται διεθνώς Istanbul δε θα το θεωρούσε άραγε προκλητική συμπεριφορά η Τουρκία; Ή το ότι προβάλλονται εκπομπές στην ελληνική τηλεόραση για τα 'ελληνικά χωριά' της Κάτω Ιταλίας, μήπως θα το θεωρούσε και η γειτονική Ιταλία λιγάκι προκλητικό; Αλλά και το ότι, όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα (δημοσιευμένη στην Ελευθεροτυπία στις 10/6/2007) για το 75% των Ελλήνων υπάρχουν 'αλύτρωτες πατρίδες' (εννοώντας τη 'Βόρεια Ήπειρο'* όπως και περιοχές της Μακεδονίας και του Πόντου) δεν θα θεωρείτο προκλητικό από κάποια άλλα κράτη;
*Φαντάζομαι έχεις υπόψη και το σχετικό άσμα: 'Έχω μια αδερφή , Κουκλίτσα αληθινή, Την λένε Βορειο Ήπειρο , Την αγαπώ πολύ. Έχω μια αδερφή , Κουκλίτσα αληθινή, Την πήρανε αιχμάλωτη Οι άτιμοι Αλβανοί...'
Λοιπόν το blogging ειναι η μεγαλυτερη εφερευση μετα την μπυρα, τον φούρνο μικροκυμάτων και πιθανότατα τα προκατεψυγμενα του Μπαρμπα Στάθη. Βράδυ Παρασκευής, περιήγηση στα στενά του νεοχτιστου χωριού μας, και ωπ σε βρίσκω.
Και μόλις εβαλα την δική μου ανάρτηση, για το Σκοπιανο, Μακεδονικο ή όποια αλλη politicaly coorect προσέγγιση πρέπει να έχουμε.
Αν βέβαια ειχα διαβάσει τη δική σου, η δική μου ειναι μάλλον πλεονασμός...
Υ.Γ. διάβασα καλα, PhD στον Καστοριάδη;;;
katerina δε νομίζω ότι έχει τελικά τόση σημασία η ορολογική μας προσέγγιση, εφόσον πρόκειται για ζήτημα από ασήμαντο έως - για μένα - ανύπαρκτο.
ΥΓ: Καλά είδες, πρόκειται μάλιστα (σε μετάφραση) για το βιβλίο που παρουσιάζεται στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση.
θάθελα να συμφωνήσω στο σκέλος που λέει πως κατατρωγόμαστε χρόνια τώρα με δεύτερης ίσως σημασίας θέματα (ο αλυτρωτισμός τους είναι 1ο θέμα για μας). Τα ίδια βλέπω και στην Κύπρο. Θ' ανοίξει η Λήδρας ή δε θ' ανοίξει. και τώρα που άνοιξε θα παραμείνει ανοικτή ή...
Το θέμα Σκοπιανό (ή για άλλους Μακεδονικό) θα έπρεπε να είχει λυθεί χρόνια τώρα. Υπάρχουν πολλά άλλα τέτοια θέματα που χρονίζουν...
θάθελα να συμφωνήσω στο σκέλος που λέει πως κατατρωγόμαστε χρόνια τώρα με δεύτερης ίσως σημασίας θέματα (ο αλυτρωτισμός τους είναι 1ο θέμα για μας). Τα ίδια βλέπω και στην Κύπρο. Θ' ανοίξει η Λήδρας ή δε θ' ανοίξει. και τώρα που άνοιξε θα παραμείνει ανοικτή ή...
Το θέμα Σκοπιανό (ή για άλλους Μακεδονικό) θα έπρεπε να είχει λυθεί χρόνια τώρα. Υπάρχουν πολλά άλλα τέτοια θέματα που χρονίζουν...
Γεράσιμε πριν πάω στις αμέσως προηγούμενες αναρτήσεις σου...απο το ενδιαφέρον που μου προέκυψε με τούτη εδω... και μιάς κι εγω έχω ανοίξει συζήτηση περι του ιδίου θέματος, θα ήθελα να σου πώ οτι κάπου τα πράγματα είναι στη μέση και δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται στις ...προσπεράσεις περι ονόματος. Γι' αυτό, άλλωστε, κι οι Σκοπιανοί επιμένουν, γι' αυτό και οι ΗΠΑ, η Ρωσία και η Κίνα τους βοηθούν...γι' αυτό και το ΝΑΤΟ τους κάνει προτασεις...γι' αυτό κι εκείνοι έχουν ανάγκη εθνικής ταυτότητας....δεν διαφωνώ μαζί σου οτι για κάποιους που δεν μας κόφτει δίπλα μας ...ε δεν μπορούμε να χολοσκάμε για ένα ονοματάκι...αλλά τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά για να συμφωνήσουμε ή να διαφωνήσουμε νέτα-σκέτα....
phlou...flis έχω την εντύπωση ότι αυτό που έχει χρονίσει είναι η κυριαρχία της ασημαντότητας και η περιθωριοποίηση των σημαντικών ζητημάτων σε αυτή τη χώρα.
tractatus αν και όταν βγουν οι νεοέλληνες απ’ την εικονική, μιντιακή πραγματικότητα στην οποία έχουν καταδικαστεί να ζουν όπως είπα και προηγουμένως στην kira, ας δουν και πόσο απλά είναι κάποια πράγματα. Προσωπικά βαρέθηκα, μάλλιασε η γλώσσα μου να τα λέω, έλιωσαν τα δάχτυλά μου να τα πληκτρολογώ. Καθένας και με την κρίση του.
Γεράσιμε, διάβασα και τις προηγούμενες αναρτήσεις σου...μου άρεσε ιδιαίτερα εκείνη με τους bloggers και τα χαρατκηριστικά τους...τι πλάκα έχουμε βρε παιδί μου... πράγματι τελικά αναπαράγουμε τους χαρακτήρες μας(πώς αλλιώς;) και μέσα απο τα γραπτά και τα ανώνυμα....πολύ εύστοχο, αληθινό και αρκετά χιουμοριστικό...
τώρα στην απάντηση για τους μινιόπληκτους Ελληνες...έτσι είναι αλλά για να βγούν πρέπει να δουν κάτι καλύτερο...και ίσως εξίσου ξεκούραστο έτσι που 'εκπαιδεύτηκαν'...
O ιδιοκτήτης του μπλογκ έχει τα λουμπάγκα του και προς το παρόν αδυνατεί να είναι κοντά σας. Μετά την γαστρεντερίτιδα και το κρύωμα, να δούμε τι άλλο θα τον εύρει :)
Η σύζυξ
Περαστικά!
"Η σύζυξ" ???
Περαστικά ωρε φίλε ! Περαστικά λέμε !
Και καλή δύναμη και στην σύζυξ!!!
Το μόνο πρόβλημα είναι με τον αλυτρωτισμό, Γεράσιμε, και όχι με το όνομα.
Το όνομα είναι σύμπτωμα και πρέπει να δούμε αν έχει και ασθένεια από πίσω.
Τα παραπάνω (Ψωμιάδης και σία) περιττεύουν.
Γεράσιμε μου,
σου εύχομαι περαστικά. Όχι, αυτή τη φορά δεν θα σου δώσω ιατρική συμβουλή, αν και με τρώει η γλώσσα μου να το κάνω. Χα χα χα!
Άντε να σηκωθείς να γράψεις και καινούργια ανάρτηση.
ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΣΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ.ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΔΑΦΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ.ΒΛΕΠΕ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ.ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ(ΣΚΟΠΙΑ) Η ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ(ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ) ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΓΕΨΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΠΑΡΤΗ ΣΕ ΤΡΙΑ ΚΡΑΤΗ.ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΣΗΜΟ ΟΝΟΜΑ ΕΝΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ.ΜΕΤΑ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ,ΓΛΩΣΣΑ,ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ...
balloon, tzonakos, tractatus και meropi ευχαριστώ.:-)
βάσκες ασφαλώς ο ελληνικός αλυτρωτισμός δεν έχει θεματοποιηθεί ακόμα. Αν και θα 'πρεπε.
stain ας κοιτάξουμε τα του οίκου μας και τους δικούς μας αλυτρωτισμούς θα 'λεγα.
Δημοσίευση σχολίου