18 Απρ 2008

Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη


Kύριε Υπουργέ,

Θα έχετε ίσως διαπιστώσει ότι τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, διογκώνεται ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί εκατομμύρια ανθρώπους καθημερινά. Αναφέρομαι βέβαια στη ραγδαία αύξηση του αριθμού των ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων, η οποία είχε ως επακόλουθο την διαρκώς μεγαλύτερη μείωση των διαθέσιμων χώρων στάθμευσης. Πλέον βλέπουμε σταθμευμένα οχήματα - αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες - σε διαβάσεις ανθρώπων με ειδικές ανάγκες και πεζών, σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους και εν τέλει όπου μπορούν να ανέβουν οι τέσσερις ή δυο ρόδες τους. Ή τα βλέπουμε διπλοπαρκαρισμένα σε οδικούς άξονες στους οποίους κινούνται μέσα μαζικής μεταφοράς - λεωφορεία και τραμ - τα οποία παρεμποδίζονται καθημερινά από τέτοιου είδους παράνομα σταθμευμένα οχήματα. Και το χειρότερο; Δεν φαίνεται να υπάρχει διέξοδος από αυτό το τόσο σημαντικό για εκατομμύρια Ελλήνων πρόβλημα.

Ή μήπως υπάρχει; Και μάλιστα μια λύση, η οποία έχει εφαρμοστεί και αποδεδειγμένα μπορεί να φέρει αποτελέσματα ακόμα και σήμερα, που τα προβλήματα αυτά μοιάζουν ανίκητα; Έχω ζήσει στο παρελθόν στο εξωτερικό κι έχω ταξιδέψει οδικώς στην Ευρώπη, όπου είδα το εξής. Σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, υπάρχει, ακόμη και στο παραμικρό χωριό ένα τουλάχιστον οργανωμένο πάρκινγκ και ελεγχόμενη στάθμευση παντού - κι όταν λέω παντού, εννοώ παντού. Αλλά και προστατευτικά κολονάκια, που δεν επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να ανέβουν στα πεζοδρόμια. Σκέφτηκα λοιπόν, περιηγούμενος στα ιταλικά και τα γαλλικά χωριά αλλά και σε μεγαλύτερες πόλεις αυτών και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ότι έτσι διευκολύνονται οι πεζοί στην κυκλοφορία τους αλλά επίσης αποθαρρύνονται και οι οδηγοί από το να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους δίχως σημαντικούς λόγους. Επιπλέον, τοιουτοτρόπως αποκτούν οι τοπικές κοινωνίες - δηλαδή δήμοι και κοινότητες - μια σημαντική πηγή εισοδημάτων από τα μικροποσά που καθημερινά καταβάλλουν οι οδηγοί για στάθμευση.

Όπως ξέρετε, στην Ελλάδα όχι μόνο στις κωμοπόλεις και τα χωριά αλλά ακόμα και στις μεγαλύτερες πόλεις κυριαρχεί δυστυχώς, εν αντιθέσει με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, η ανεξέλεγκτη στάθμευση. Η οποία έχει ως συνέπεια το ότι ταλαιπωρούνται όπως προανέφερα καθημερινά οι πεζοί. Αλλά και οι οδηγοί, σχηματίζουν την εντύπωση ότι μπορούν απερίσκεπτα και για το παραμικρό να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητά τους. Επιπλέον, χάνονται ανεκτίμητα για τις επαρχιακές μας πόλεις και κωμοπόλεις - αλλά και για τις μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις - έσοδα από την μη εφαρμογή αυτής της πλήρους και αυστηρά εποπτευόμενης, από την πολιτεία, ελεγχόμενης στάθμευσης. Η οποία αν εφαρμοζόταν θα έβαζε και την Ελλάδα σε έναν καλύτερο δρόμο - χωρίς διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και χωρίς πεζούς που αναγκάζονται να τον χρησιμοποιήσουν λόγω του ότι τα πεζοδρόμια καταλήφθηκαν από αυτοκίνητα -, τον οποίο ήδη ακολουθούν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Με τιμή,

Γεράσιμος

Θα το συνυπογράφατε;
H απάντηση του υπουργού και η δική μου απάντηση:
Αγαπητέ κύριε,

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που διαθέσατε για να μου παρουσιάσετε τις πολύ ενδιαφέρουσες και λογικές προτάσεις σας. Θα ήθελα, όμως, να σας ενημερώσω ότι τόσο για τους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης, όσο και για τα κολωνάκια που προτείνετε, δεν είναι αρμόδιο το Υπουργείο Μεταφορών, αλλά οι δήμοι και το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Από την πλευρά μου ως Υπουργός Μεταφορών, θα προσπαθήσω να κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για καλλιεργηθεί η κατάλληλη κυκλοφοριακή αγωγή, που θα βοηθήσει στη διαμόρφωση ανθρώπινων πόλεων.

Στη διάθεσή σας πάντα

Με εκτίμηση

Κωστής Χατζηδάκης
Υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών
Aγαπητέ κύριε Χατζηδάκη,

Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Έστειλα ήδη την επιστολή με fax και e-mail στον δήμαρχο της περιοχής μου. Αλλά όχι και στον ΥΠΕΧΩΔΕ. Διότι νομίζω ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν έχει δείξει μεχρι στιγμής ευαισθησία γύρω από ζητήματα - τόσο σημαντικά και επίκαιρα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης! - προστασίας και διαφύλαξης του περιβάλλοντος - με συνέπεια η χώρα μας να διασύρεται διεθνώς όπως βλέπω στις σημερινές εφημερίδες - αλλά και προστασίας της ποιότητας ζωής των Ελλήνων. Αν θέλετε πάντως μπορείτε να του τη διαβιβάσετε εσείς, αν θα κρίνατε ότι κάτι τέτοιο θα είχε κάποιο νόημα.

Με εκτίμηση,

Γεράσιμος

28 σχόλια:

tractatus είπε...

Μα το ρωτάς...το υπογράφω πρώτη...τα στοιχεία μου στη διάθεσή σου.

Θα μου υποσχεθείς, όμως, οτι θα περπατάς περισσότερο και δεν θα πηγαίνεις για τσιγάρα με το αυτοκίνητο...:)))))

αντωνης είπε...

Γερασιμε φυσικα. Και τα δικα μου στοιχεια στη διαθεση σου.

gerasimos είπε...

tractatus μα δεν καπνίζω βρε. Και σκέφτομαι να το στείλω με όσες υπογραφές μαζευτούν, είτε επώνυμα είτε ψευδώνυμα - δεν έχει σημασία. Όποιος θέλει επίσης μπορεί να το αναδημοσιεύσει. Χωρίς την υπογραφή μου, εννοείται.

gerasimos είπε...

αντωνης όσοι θέλετε να συνυπογράψετε με τα πλήρη στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο) μπορείτε να μου τα στείλετε με e-mail. Αν όχι, κανένα πρόβλημα. Θα το στείλω με όσες επώνυμες υπογραφές μαζευτούν και αναφέροντας τους υπόλοιπους ως bloggers με τα ψευδώνυμά τους.

fevis είπε...

Αμε... Count us in...(Εννοώ εμένα και τον Μάνο γιατί ο Άρις ακόμα δεν πιάνεται...)

tractatus είπε...

Γεράσιμε...το λουμπάγκο είναι δείγμα καθιστικής ζωής...οπότε δεν θα πηγαίνεις για εφημερίδα με το αυτοκίνητο...:)))))

gerasimos είπε...

fevis οκ, σας υπολογίζω... μέσα.:-)

tractatus πάντως μόλις γύρισα από περπάτημα στο βουνό... αλλά για να γράψω τώρα ναι, κάθισα. Γενικότερα, όσο μπορώ αποφεύγω καναπέδες, πολυθρόνες και καρέκλες.

Unknown είπε...

Γεράσιμε, σε διαβάζω εδώ και καιρό με ενδιαφέρον. Θα σου πω λοιπόν δυο πράγματα: σε μέρη της Ελλάδας που υπάρχουν πάρκιγκ ΟΛΟΙ οι συμπολίτες μας καβαλούν παρακείμενα πεζοδρόμια. Πήγαινε μια βόλτα στο Μall άδειο μέσα το πάρκιγκ όλοι έξω παρκαρισμένοι. Επίσης θα σου πω το εξής: επειδή η κατασκευή υπόγειου πάρκιγκ επιδοτείται ιδιαιτέρως άπειρες λαμογιές λαμβάνουν χώρα για την κατασκευή τους. Κάποτε με κάλεσαν να συμβουλεύσω τους δήμους για την κατασκευή υπογείου πάρκινγκ στο Νευροκόπι! αν έχεις το θεό σου. Εχεις μεν δίκαιο επί της ουσίας αλλά πρώτον ο Υπουργός (κάθε υπουργός) είναι κουφός (έχει μείνει από άλλους διάσημους μάλλον) και η κουφαμάρα κολλάει στους συμπολίτες μας οι οποίοι θεωρούν τους εαυτούς τους τουλάχιστον Υπουργούς. Γι'αυτό παρκάρουν με το αυτί.
Ωραίες οι σκέψεις σου και τις προσυπογράφω. Αλλά ... ρομαντική λογοτεχνία.

gerasimos είπε...

ελένη τροβά κρατάω την υπογραφή. Όσο για τα πεζοδρόμια, θα μπορούσαν να τοποθετηθούν κολονάκια, ταυτόχρονα με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης. ;-)

Ανώνυμος είπε...

Βεβαίως! Με μεγάλη χαρά!! θα σου στείλω τα στοιχεία μου με email.
Καλό Σ-Κ :)

Dr_MAD είπε...

ένα στυλο παρακαλώ

[κι εμενα τα στοιχεία μου, δικά σου]

PS: Το έχω κάνει κι εγώ πολλάκις για τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη στο σταυροδρόμι κάτω από το σπίτι μου, αλλά πήρα τα 3 μου

phlou...flis είπε...

Λευτεριά στα ...πεζοδρόμια

Meropi είπε...

Γεράσιμε μου,
το προσυπογράφω κι εγώ (με το ψευδώνυμο του blogger).
Πέραν όμως από τους χώρους στάθμευσης πρέπει να διαπαιδαγωγηθούν και οι Έλληνες οδηγοί κατάλληλα.
Πρόσεξα κι εγώ αυτό που η Ελένη (Τροβά) αναφέρει. Ότι στο Mall ενώ μέσα είναι σχεδόν άδειο, έξω τα αυτοκίνητα είναι σκαρφαλωμένα στα πεζοδρόμια.

gerasimos είπε...

δενδρογαλή ευχαριστώ.

mad θα μπορούσες να μαζέψεις υπογραφές κι από κάποιους γείτονες.

phlou...flis κάπως έτσι... δεν απάντησες όμως στο ερώτημα της ανάρτησης.

meropi αν γύρω από τα πεζοδρόμια υπήρχαν προστατευτικά κολωνάκια (ή κολονάκια με τη νεότερη γραφή) και οι τιμές του πάρκινγκ ή των χώρων στάθμευσης ήταν προσιτές και όχι κερδοσκοπικές, τι θα έκαναν, θα αναγκάζονταν πολλοί θέλοντας και μη να αλλάξουν 'νοοτροπία'.

Ανώνυμος είπε...

Καλό παλληκάρι φαίνεται ο κύριος υπουργός κι έχει ζήσει κι αυτός εκτός Ελλάδας, επομένως τα ξέρει.
Αχ Γεράσιμε, στου κουφού τη πόρτα όσο θέλεις βρόντα.

gerasimos είπε...

marianafaithful δεν ξέρω αν... ακούει καλά, πάντως ο κος υπουργός έχει πολλές... πόρτες. Βρήκα όχι ένα, αλλά τρία e-mail στα οποία μπορώ να στείλω την επιστολή. Ένα στο γραφείο τύπου του υπουργείου, ένα ακόμα στο πολιτικό site του κι ένα τελευταίο στο προφίλ από το blog του (μάλιστα, ο κος Χατζηδάκης διαθέτει και blog:-).

doctor είπε...

Θα το συνυπέγραφα, απλώς θα το ήθελα λίγο πιο επιθετικό.
- Πως δίνονται τα διπλώματα στην Ελλάδα σε σχέση με την Ε.Ε.;
- Ποιοι και γιατί σβήνουν κλήσεις της τροχαίας;
- Γιατί η δημοτική αστυνομία κάνει τα στραβά μάτια στις παρανομίες των ημετέρων;
- Ποιος ευθύνεται για την άθλια εικόνα των αστικών συγκοινωνιών; (εδώ είναι η πηγή του προβλήματος).

Και άλλα πολλά.

Προτείνω να το στείλουμε όλοι στο email του υπουργού και θα το προτιμούσα από μία και μόνη επιστολή, όσες υπογραφές κι αν έχει.
Ζητώ συγνώμη από τον λουμπαγκόπληκτο οικοδεσπότη (περαστικά Γεράσιμε!) αν φάνηκα "αιρετικός", χωρίς να σημαίνει ότι δεν συμφωνώ με την πολύ ωραία πρωτοβουλία.

Τα στοιχεία μου:

Κωνσταντίνος Καραμανλής
Αγίων Πάντων 4
Ραφήνα

gerasimos είπε...

doctor νομίζω ότι πλέον στην Ελλάδα περισσότερο λείπουν οι προτάσεις και οι ιδέες, όχι οι δυσάρεστες διαπιστώσεις στις οποίες άλλωστε εύκολα μπορεί να φτάσει καθημερινά ο καθένας. Οι 'γκρίνιες' δηλαδή και τα διαπιστωμένα προβλήματα ιδίως στα blogs νομίζω ότι περισσεύουν, αλλά οι θετικές, τεκμηριωμένες και αξιοπρεπείς προτάσεις και λύσεις λείπουν.

Oμολογώ επίσης ότι από όσα είπες δεν κατάλαβα αν το συνυπογράφεις ή όχι.

αθεόφοβος είπε...

Αγαπητέ μου Γεράσιμε εγώ δεν το προσυπογράφω για τον απλό λόγο ότι κανένας υπουργός δεν μπορεί να κάνει τίποτα ακόμα και να θέλει.
Πχ τι πάρκιγκ θα κάνει πχ στην Κυψέλη ή το Παγκράτι άν δεν γκρεμίσει πολυκατοικίες.
Για να τις γκρεμίσει όμως πρέπει πρώτα να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες.Με τι λεφτά;
Ο Μάνος που είχε προτείνει αυτή την λύση είχε πεί να βρεθούν τα λεφτά από την πώληση γης από το αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Αμα πάει να γίνει αυτό θα ξεσηκωθούν όσοι θέλουν να γίνει παρκο.Φαύλος κύκλος επομένως.
Αρα μηδέν εις το πηλίκον και άχρηστες οι υπογραφές!

gerasimos είπε...

αθεόφοβος μα δεν μίλησα τόσο για την κατασκευή πάρκινγκ. Αλλά για γαλάζια διαγράμμιση γύρω από τις ήδη υπάρχουσες θέσεις στους δρόμους - τη μετατροπή δηλαδή της παρούσας στάθμευσης σε ελεγχόμενη - με μικρά αντίτιμα που θα πληρώνει κανείς για να τις χρησιμοποιήσει - κάτι που ήδη γίνεται σε κάποιες περιοχές και προτείνω να επεκταθεί σε όλες τις πόλεις, τις κωμοπόλεις και τα χωριά της Ελλάδας. Προτείνοντας ταυτόχρονα να τοποθετηθούν και προστατευτικά κολονάκια γύρω από τα πεζοδρόμια, ούτως ώστε να μην ανεβαίνουν σ' αυτά αυτοκίνητα και να τα ευχαριστιούνται οι πεζοί. Απλά πράγματα. Πρόκειται για μια φιλική προς τους πεζούς και αποθαρρυντική για την υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου πολιτική που διαπίστωσα ότι ήδη εφαρμόζεται στην Ιταλία, τη Γαλλία και άλλες χώρες.

αθεόφοβος είπε...

Σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, υπάρχει, ακόμη και στο παραμικρό χωριό ένα τουλάχιστον οργανωμένο πάρκινγκ και ελεγχόμενη στάθμευση παντού

Εφ΄ όσον υπάρχουν παρκινγκ και με λογικές τιμές μπορείς να επιβάλλεις ελεγχόμενη στάθμευση.Αλλιώς όλα τα άλλα μέσα είναι άνευ αποτελέσματος.
Ελεγχόμενη στάθμευση χωρίς χώρο να αφήσει κανείς το αυτοκίνητο του σημαίνει απλά μια ακόμα επιβάρυνση του αυτοκινήτου στην πλειονότητα αυτών που δεν διαθέτουν χώρο σταθμέυσεως στο σπίτι τους..
Προσωπικά εγώ έχω χώρο στεθμεύσεως στην πολυκατοικία μου και δεν θα με ενοχλούσε ένα τέτοιο μέτρο.
Τα κολωνάκια και οι μπάρες στα πεζοδρόμια δεν έιναι η λύση και πολλές φορές εμποδίζουν και αυτόν που έχει παρκάρει νόμιμα να ανοίξει την πορτα του.
Για το καβάλημα του πεζοδρομίου εάν γίνοταν μια συστηματική αστυνόμευση με γράψιμο όλων αυτών θα σταμάταγε σε λίγο χρόνο.

gerasimos είπε...

αθεόφοβος oργανωμένα πάρκινγκ ήδη υπάρχουν αλλά κάποιοι δεν τα προτιμούν, εφόσον υπάρχει η δωρεάν λύση του... πεζοδρομίου. Αλλά ΚΑΙ χώροι για να δημιουργηθούν υπάρχουν και μάλιστα άφθονοι, στις ελληνικές κωμοπόλεις και στα χωριά μας στα οποία, αν πρόσεξες, αναφέρθηκα αρχικά και επανειλημμένα στην ανάρτηση. Επίσης, ασφαλώς και συνιστούν λύση τα κολονάκια. Άλλωστε, δεν μας υποχρεώνει κανείς να παρκάρουμε τόσο κοντά τους ώστε να μην ανοίγουν οι πόρτες. Αν κάνεις μια βόλτα στα γαλλικά και τα ιταλικά χωριά αλλά και στις μεγαλύτερες πόλεις αυτών και άλλων χωρών, όπως έκανα οδικώς πέρσι το καλοκαίρι, θα τα δεις όσα προτείνω, που είπες ότι δεν σου φαίνονται λύσεις, εφαρμοσμένα και τηρούμενα μια χαρά...

gerasimos είπε...

ΥΓ: Όσο για την αστυνόμευση που ανέφερες, φοβάμαι ότι δεν διαθέτει η Ελλάδα τον απαιτούμενο αριθμό δημοτικών και μη αστυνομικών (δηλαδή γύρω στα έντεκα εκατομμύρια)...

gerasimos είπε...

Πληροφοριακά προς όλους: μέχρι στιγμής έχω μαζέψει οκτώ υπογραφές, της tractatus, του αντωνη, της fevis, της ελένης τροβά, της δενδρογαλής, του μad, της Μερόπης κι ενός ακόμα ανθρώπου μέσω e-mail. Άλλες επώνυμα κι άλλες ψευδώνυμα. Σκέφτομαι να στείλω την επιστολή μεθαύριο, στις δυο προσωπικές του διευθύνσεις, του πολιτικού του site και του blog. Αν απαντήσει θα ανεβάσω την απάντηση ως ανάρτηση.

Seagull είπε...

Γεράσιμε, μπορείς να προσθέσεις και τη δική μου υπογραφή: Seagull.
Ανεξάρτητα αν στείλεις e-mail μεθαύριο, όπως γράφεις [και ελπίζω πως θα μας ενημερώσει για την απάντηση που τυχόν θα λάβεις...], νομίζω πως μπορούμε να "δουλέψουμε" το θέμα σε βάθος χρόνου. Μόνοι μας, ως bloggers, αλλά και σε συνεργασία με Ενώσεις Πολιτών, με ΜΜΕ κ.λπ., με πιο εμπεριστατωμένη μορφή και με δραστικότερες ενέργειες, ακόμα. Το θέμα, ως έκφανση του καθημερινού πολιτισμού μας, με έχει απασχολήσει κατ' επανάληψη, σε διάφορες συζητήσεις. Κι επειδή είναι δύσκολο να βρεθούν, όπως σχολιάζεις, 11 εκατομμύρια αστυνόμοι (μάλλον αυτο-νόμοι ήθελες να γράψεις, έτσι;...), καλό ήταν να ζητήσουμε να ενεργοποιηθεί η αστυνομία. Να σκεφτούμε, ως πολίτες, να μηνύσουμε την ηγεσία της Αστυνομίας ή της Τροχαίας, για παράδειγμα, για παράβαση καθήκοντος (:ότι βλέπουν την κατάσταση και... κάνουν πως δεν την βλέπουν!...) κ.λπ. κ.λπ.

gerasimos είπε...

seagull κρατάω την υπογραφή και δηλώνω το ενδιαφέρον μου για οποιαδήποτε σχετική συζήτηση ή πρωτοβουλία. Πάντως πριν εννοούσα έντεκα εκατομμύρια αστυνομικούς, έναν δηλαδή για τον καθένα μας, μια κι οι νεοέλληνες νομίζω χαρακτηριζόμαστε από μια τάση, όταν δεν μας βλέπουν να... παρανομούμε. Γι' αυτό δεν νομίζω ότι έχει πολύ νόημα να μιλάμε για αυξημένη αστυνόμευση αν πρώτα δεν αλλάξουμε ή αν δεν υποχρεωθούμε ν' αλλάξουμε νοοτροπία, όπως έλεγα και προηγουμένως. Νομίζω ότι με την εφαρμογή μιας πολιτικής όπως αυτής που πρότεινα, πολλοί θα αναγκάζονταν, θέλοντας και μη, να αλλάξουν νοοτροπία (όπως ξαναείπα πριν, στη Μερόπη).

doctor είπε...

Γεράσιμε, και βέβαια το συνυπογράφω.
Ο,τιδήποτε κινείται προς την σωστή κατεύθυνση με βρίσκει σύμφωνο.

Δημήτρης

gerasimos είπε...

doctor οκ.:-)