11 Σεπ 2008

Tα τρένα μου αργά



Μόλις επέστρεψα από ένα ταξιδάκι-αστραπή από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με το ιντερσίτι 'εξπρές'. Tα εισαγωγικά διότι μόνο εξπρές δε μπορεί να χαρακτηριστεί ένα τρένο που για να καλύψει μια απόσταση 500 χιλιομέτρων χρειάζεται πέντε (!) ώρες - τόσο ακριβώς κάναμε. Τη στιγμή μάλιστα που η υποτιθέμενη διάρκεια του ταξιδιού δεν υπερβαίνει τις τέσσερις. Και τη στιγμή επίσης, που άλλα τρένα, υψηλών ταχυτήτων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες - και δε μιλάω εδώ απαραιτήτως για βορειοευρωπαϊκές χώρες αλλά και για την Ισπανία ή την Πορτογαλία - δε θα χρειάζονταν περισσότερες από δυο-δυόμισι ώρες για να καλύψουν την ίδια απόσταση. Αξιοσημείωτο παραμένει ότι περισσότερες από μια φορές το ταξίδι αποδείχθηκε πιο σύντομο στη διαδρομή από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα: το καλύψαμε, με το 'εξπρές' της αργοπορίας, σε μόλις τεσσεράμισι ώρες. Ίσως διότι πρόκειται για... κατηφόρα. Στις ανηφοριές της επιστροφής, το εξπρές τρένο μας φάνηκε να... κουράζεται εύκολα. Και ας μη μιλήσω για άλλα πράγματα, όπως οι φωτεινοί πίνακες στις αποβάθρες του Σταθμού Θεσσαλονίκης, που από τότε που τοποθετήθηκαν παραμένουν... σκοτεινοί, με συνέπεια να μην ξέρει κανείς σε τι τρένο μπαίνει, για που και με ποια ώρα αναχώρησης. Ούτε θα μιλήσω για τη βρώμα και τη δυσωδία, σήματα κατατεθένα των σιδηροδρομικών σταθμών των δυο μεγάλων μας πόλεων. Αυτά πλέον θεωρούνται αναπόσπαστα κομμάτια της... φολκλόρ ατμόσφαιρας που απολαμβάνει κανείς σε αυτούς, παρέα με την πανταχού παρούσα μυρωδιά αποχωρητηρίου, τα πεταμένα αποτσίγαρα και τα ξεφλουδισμένα παλιά βαγόνια που μας υποδέχονται πλησιάζοντας με το τρένο τους σταθμούς. Αυτό όμως που εξακολουθεί να μου κάνει εντύπωση δεν είναι άλλο από την χειρίστου είδους δημοσιοϋπαλληλική συμπεριφορά των υπαλλήλων στα γκισέ έκδοσης εισιτηρίων η οποία, μαζί με τις συνθήκες που επικρατούν εντός των γκισέ, γυρίζουν τον επίδοξο επιβάτη πολλές δεκαετίες πίσω: απροθυμία, αργοπορία και βαριεστημάρα, παρέα με την τσιγαρίλα που αναδύεται από το εσωτερικό. Και απ' την άλλη, η αρπακτική, ανέντιμη συμπεριφορά των υπαλλήλων της εταιρίας που διαχειρίζεται τα εστιατόρια των τρένων, οι οποίοι όταν ζητάς ένα τοστ σου δείχνουν τα πιο ακριβά σάντουιτς και ΜΟΝΟ αν ξέρεις, από προηγούμενα ταξίδια, ότι υπάρχουν και τα φθηνότερα, εξίσου νόστιμα συνηθισμένα τοστ και τα ζητήσεις, ομολογούν την ύπαρξή τους και παίρνεις αυτό που ζήτησες.

Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να ταξιδέψω λέω να προτιμήσω το (ακόμη πιο) αργό τρένο, να φορέσω και το σομπρέρο μου και να παραδοθώ, μαζί με τους υπόλοιπους ζαβλακωμένους από το αργόσυρτο ντούκου-ντούκου επιβάτες, στη γοητεία ενός ταξιδιού... στο παρελθόν. Με ή χωρίς τοστ.

16 σχόλια:

αθεόφοβος είπε...

Είναι κρίμα που η κατάσταση έχει καταντήσει έτσι.
Πριν 5 περίπου χρόνια που πήγα και ήρθα με το ιντερσίτι σε 4 1/2 ώρες αν θυμάμαι καλά και με θεομηνία στον πηγαιμό, είπα ότι δεν θα ξανανέβω με αυτοκίνητο στην Θεσ/νικη.Ήταν όλα καθαρά και το σερβίρισμα του φαγητού στο κάθισμα άψογο.

gerasimos είπε...

αθεόφοβε η κατάσταση κατάντησε έτσι μάλλον διότι πρόκειται για το ίδιο τρένο, στις ίδιες γραμμές, με την ίδια ανύπαρκτη συντήρηση. Ούτε θυμάμαι πόσα χρόνια ακούω για την περιβόητη γρήγορη, διπλή γραμμή που όταν ξεκινήσει η χρήση της θα μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε τρεισίμισι ώρες. Ήμουν νιος και γέρασα...

celsius33 είπε...

και να σκεφτείς ότι αυτοί οι αργόμισθοι απόφοιτοι δημοτικού κομματόσκυλα αμφοτέρων κομμάτων λαμβάνουν μισθούς και συντάξεις άνω των 2000 ευρώ. 11000 υπαλλήλους αγαπητέ για τα ελληνικά τρένα (στην ουσία δύο γραμμές αθήνα θεσνίκη, και θεσνίκη ορεστιάδα). Ντροπή!

Ανώνυμος είπε...

ΟΣΕ δεν είναι αυτό; Όποιοι κι αν είναι, περαστικά τους Γεράσιμε.

gerasimos είπε...

celsius33 τι να πω... όσα είπες μιλάνε από μόνα τους.

mariana περαστικά σ' εμένα, που πλήρωσα 90 ευρώ για να περάσω δέκα ώρες σ' ένα τρένο που κάποιος με παιχνιδιάρικη διάθεση βάφτισε εξπρές.

Χρήστος Παρασκευόπουλος είπε...

Λοιπόν.... Έχουμε και λέμε...
1)Μισθοί υπαλλήλων ΟΣΕ 400.000.000 ευρώ ετησίως
2)Έσοδα ΟΣΕ ετησίως 104.000.000 ευρώ.
Για του λόγου το αληθές επισκεφθείτε το: http://www.in.gr/NEWS/article.asp?lngEntityID=927327

Βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας. Βέβαια η "φιλεύσπλαγχνη" ημών κυβέρνηση φροντίζει για αυτό το πρόβλημα, ΑΡΜΕΓΟΝΤΑΣ κανονικά το λαό με τρελλούς φόρους, οπότε μπορείτε να μείνετε πια ήσυχοι ότι τα προβλήματα των ΔΕΚΟ θα έχουν λυθεί μέσα σε ένα ΜΟΝΟ χρόνο. Όχι φυσικά ότι με τις προηγούμενες κυβερνήσεις είδαμε Θεού πρόσωπο.... Τα ίδια και χειρότερα.... Φίλτατε Γεράσιμε, επειδή όπως ξέρεις έχω συχνές επαφές με Αγγλία, έχω δει κάτι τραίνα εκεί που ταξιδεύουν με αστραπιαίες ταχύτητες αλλά το κυριότερο με ΣΥΝΕΠΕΙΑ στα δρομολόγια. Αλλά ας μην κατακρίνω την έρμη τη χώρα μου..... Έχει κι εκείνη μια μεγάλη ΣΥΝΕΠΕΙΑ: Στις τσέπες των πολιτικών της.... Εκεί ουδέποτε υπήρξε παρατυπία, ούτε και το παραμικρό λάθος!!!!

gerasimos είπε...

chris όντως, εκεί αποδεικνυόμαστε συνεπέστατοι. Πάντως, ας μην είμαστε αχάριστοι. Με τις αργές ταχύτητες απολαμβάνει κανείς και το τοπίο της ελληνικής υπαίθρου - έχω πλέον αρχίσει να το μαθαίνω απ' έξω. Γιατί να βιαζόμαστε άλλωστε; Θα μπορούσαν, και στην είσοδο των μεγάλων μας σιδηροδρομικών σταθμών, να αναρτηθούν γιγαντοπινακίδες που να μας προτρέπουν με χρυσά γράμματα: 'Σπεύδε βραδέως'.

fpboy είπε...

Που είναι άραγε όλοι αυτοί οι υπάλληλοι του Οσε δεν έχω καταλάβει!
Που δουλεύουν ?
Γιατί στους σταθμούς είναι μετρημένοι στα δάχτυλα.....

marianaonice είπε...

Παρ' ολίγο το εξπρές του μεσονυκτίου να ήταν!!
Αντί να εξευρωπαϊστούμε Γεράσιμε, μου φαίνεται ότι σε λίγο θα εξελληνίσουμε και τους Ευρωπαίους!! Χαχαχα!!

Ανώνυμος είπε...

Έτυχε να ταξιδέψω από το Λονδίνο στο Sheffield (μια διαδρομή περίπου τρεισήμισυ ώρες αν θυμάμαι καλά). Η ώρα άφιξης ήταν 16:11!!! Στη διαδρομή, όχι με ευθύνη του οδηγού, υπήρξε καθυστέρηση (κάποιος επιβάτης κατέβηκε κατά λάθος, κάτι έγινε τελοσπάντων). Σε κάθε επόμενο σταθμό ο οδηγός μας πληροφορούσε ότι θα υπήρχε καθυστέρηση 5 λεπτών (!) στην ώρα άφιξης στο Sheffield. Τελικά φτάσαμε με 1 (ένα!!!) λεπτό καθυστέρηση.....

Αχ, βρε Γεράσιμε, τι πληγωτικά πράγματα..

Elias είπε...

Νέος γύρισα την Ευρώπη με τα τρένα. Θυμάμαι ότι μια χιονοστιβάδα διέκοψε το δρομολόγιο με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε να χάσουμε την ανταπόκριση μας. Όταν ενημερώσαμε τον οδηγό αυτός αμέσως ειδοποίησε το τρένο που θα παίρναμε για την καθυστέρηση, μια και το φταίξιμο ήταν της εταιρείας.

Χρήστος Παρασκευόπουλος είπε...

Πριν από ένα χρόνο ανέβηκα Θεσσαλονίκη με απλή αμαξοστοιχία.Λίγο μετά τη Θήβα πήρε φωτιά η σκευοφόρος και καιγόταν. Κάποια στιγμή ήρθε και η Πυροσβεστική και την έσβησε. Τα πράγματα όμως των επιβατών κάηκαν, το βαγόνι αχρηστεύθηκε και μας γύρισαν πίσω στη Θήβα όπου μετά από 3 ώρες ήρθαν λεωφορεία και μας έφτασαν στη Θεσσαλονίκη με 6 ώρες καθυστέρηση. Θέλετε να μάθετε τι κυκλοφόρησε την επόμενη ημέρα σε δελτία τύπου; Το βαγόνι απλά έβγαζε καπνούς μόνο, ενώ δε χρειάστηκε τελικά η επέμβαση της Πυροσβεστικής, η οποία πήγε στον τόπο του συμβάντος ΜΟΝΟ για προληπτικούς λόγους και το τραίνο συνέχισε κανονικά την πορεία του προς Θεσσαλονίκη!!!!! ΤΟΥΣ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΒΟΛΟ Η ΟΧΙ? ΕΜΕΙΣ ΚΟΝΤΕΨΑΜΕ ΝΑ ΚΑΟΥΜΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΗΜΕΡΑ ΒΓΗΚΑΝ ΛΑΔΙ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ!!!! Και κατά τα άλλα εισπράττουν 4.500 ευρώ το μήνα κι άντε τώρα εσύ κι εγώ αν επιβιώσουμε με 700-1000 ευρώ το μήνα. Κατακαημένε Έλληνα!!!!

fevis είπε...

Μπορείς επίσης στην διαδρομή να περιμένεις να ωριμάσουν τα βαρέλια με το Jack Daniels....:-)

gerasimos είπε...

fpboy εγώ πάντως τους βλέπω αραχτούς στα εστιατόρια των τρένων όταν ταξιδεύω.

marianaonice κομματάκι δύσκολο το κόβω αυτό το τελευταίο...

δενδρογαλή άστα να πάνε.

elias κάτι τέτοιοι θα... χάλαγαν την πιάτσα στην Ελλάδα.

chris εγώ θα έλεγα να τους στείλεις και να το φχαριστηθείς.

fevis ή απλώς να... φτάσουμε!

Ανώνυμος είπε...

Εραστής των τραίνων παλαιόθεν (η λέξη ΚΤΕΛ μου φέρνει αλλεργία), αλλά σπάνιος χρήστης, έκανα το λάθος να πάω στα Τρίκαλα με το intercity. Τα βαγόνια ήταν βρώμικα, ελεεινά, με σκισμένα καθίσματα. Κατάσταση που μου γέννησε την επιτακτική ανάγκη να καπνίσω, κάτι που χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία κατάφερα να κάνω στον ενδιάμεσο χώρο από τα βαγόνια. Το ταξίδι κράτησε 5 ώρες, διότι το τρομερό intercity σταματούσε σε όλα τα χωριά, ακόμα και σε κάτι χωράφια. Όταν θέλησα καφέ, χρειάστηκε να περιμένω μισή ώρα στην ουρά, ακούγοντας και τη μουρμούρα του απρόθυμου καφετζή...
Στην επιστροφή είχα εισητήριο με το κλασικό τραίνο, το οποίο αγόρασα στο 1/3 της τιμής του intercity. Τα βαγόνια ήταν καινούργια, πεντακάθαρα, με σωστό φωτισμό και το ταξίδι κράτησε 4 ώρες και 10 λεπτά.
Η αλήθεια είναι ότι είχα πολύ δουλειά για να στείλω στον ΟΣΕ επιστολή διαμαρτυρίας για το χάλι του πανάκριβου intercity. Προς γνώσιν...

gerasimos είπε...

ανώνυμος τι να πει κανείς... μακάρι κάποια στιγμή, όπως έγινε εν μέρει με τα πλοία, να εκσυγχρονιστούν τα ελληνικά τρένα.