Μετά την ιστορία με τη Μονή Βατοπεδίου και τις μπίζνες της με το δημόσιο, μια άλλη μονή, τη φορά αυτή η Μονή Ιβήρων, εγείρει αξιώσεις επί ενός κομματιού 'φιλέτο' της Κόκκινης Πλατείας της Μόσχας, το οποίο υποστηρίζουν ότι τους ανήκει, ως μετόχι. Δεν ξέρω, ούτε νομίζω ότι θα με ενδιέφερε τι είδους βυζαντινά, οθωμανικά ή και μεταγενέστερα έγγραφα ιδιοκτησίας επικαλούνται, αναρωτιέμαι όμως: αν δεν κάνω λάθος οι άνθρωποι αυτοί, οι μοναχοί του Αγίου Όρους, αρνούμενοι και αποσυρόμενοι από τα εγκόσμια - γι' αυτό τους ξέρουμε και ως αναχωρητές - υποτίθεται ότι θα έβρισκαν στο Άγιο Όρος το ερημητήριό τους προκειμένου να αφοσιωθούν στον Θεό τους, αλλά και να αφιερωθούν στις πνευματικές επιδιώξεις τους. Και αναμφισβήτητα, ως αυτοδιοικούμενη μοναστική κοινότητα και κέντρο του μοναχισμού εν Ελλάδι, το Άγιο Όρος μετράει πολλούς αιώνες θρησκευτικής αλλά και πολιτιστικής σπουδαιότητας για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια, και την ίδια την Ευρώπη. Χαρακτηριστικό του και το περίφημο Άβατο, η απαγόρευση δηλαδή εισόδου γυναικών σε αυτή τη μοναστική πολιτεία. Όμως, παρά το ότι γυναίκες δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στο Άγιο Όρος, έχω την αμυδρή εντύπωση ότι από το Άβατο καταφέρνουν και περνάνε κάποια άλλα πράγματα: επιχειρηματικές φιλοδοξίες, νοοτροπίες που περιστρέφονται γύρω από τον άξονα του κέρδους και ολόκληρη η ιδεολογία της ατομικής ιδιοκτησίας. Με συνέπεια, άνθρωποι οι οποίοι υποτίθεται ότι αρνήθηκαν τις μικρότητες και ποταπότητες του σύγχρονου καπιταλιστικού πολιτισμού, να συμπεριφέρονται ως στυγνοί επιχειρηματίες. Άραγε, πρόκειται για σημείο των καιρών, για απόδειξη ότι ο καπιταλιστικός ανθρωπότυπος, ο homo oeconomicus, τρύπωσε ΚΑΙ εκεί, ή απλώς για μια ακόμη περίπτωση ανθρώπινης απληστίας;
15 Σεπ 2008
Στη Μόσχα αδερφοί μου, στη Μόσχα
Μετά την ιστορία με τη Μονή Βατοπεδίου και τις μπίζνες της με το δημόσιο, μια άλλη μονή, τη φορά αυτή η Μονή Ιβήρων, εγείρει αξιώσεις επί ενός κομματιού 'φιλέτο' της Κόκκινης Πλατείας της Μόσχας, το οποίο υποστηρίζουν ότι τους ανήκει, ως μετόχι. Δεν ξέρω, ούτε νομίζω ότι θα με ενδιέφερε τι είδους βυζαντινά, οθωμανικά ή και μεταγενέστερα έγγραφα ιδιοκτησίας επικαλούνται, αναρωτιέμαι όμως: αν δεν κάνω λάθος οι άνθρωποι αυτοί, οι μοναχοί του Αγίου Όρους, αρνούμενοι και αποσυρόμενοι από τα εγκόσμια - γι' αυτό τους ξέρουμε και ως αναχωρητές - υποτίθεται ότι θα έβρισκαν στο Άγιο Όρος το ερημητήριό τους προκειμένου να αφοσιωθούν στον Θεό τους, αλλά και να αφιερωθούν στις πνευματικές επιδιώξεις τους. Και αναμφισβήτητα, ως αυτοδιοικούμενη μοναστική κοινότητα και κέντρο του μοναχισμού εν Ελλάδι, το Άγιο Όρος μετράει πολλούς αιώνες θρησκευτικής αλλά και πολιτιστικής σπουδαιότητας για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια, και την ίδια την Ευρώπη. Χαρακτηριστικό του και το περίφημο Άβατο, η απαγόρευση δηλαδή εισόδου γυναικών σε αυτή τη μοναστική πολιτεία. Όμως, παρά το ότι γυναίκες δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στο Άγιο Όρος, έχω την αμυδρή εντύπωση ότι από το Άβατο καταφέρνουν και περνάνε κάποια άλλα πράγματα: επιχειρηματικές φιλοδοξίες, νοοτροπίες που περιστρέφονται γύρω από τον άξονα του κέρδους και ολόκληρη η ιδεολογία της ατομικής ιδιοκτησίας. Με συνέπεια, άνθρωποι οι οποίοι υποτίθεται ότι αρνήθηκαν τις μικρότητες και ποταπότητες του σύγχρονου καπιταλιστικού πολιτισμού, να συμπεριφέρονται ως στυγνοί επιχειρηματίες. Άραγε, πρόκειται για σημείο των καιρών, για απόδειξη ότι ο καπιταλιστικός ανθρωπότυπος, ο homo oeconomicus, τρύπωσε ΚΑΙ εκεί, ή απλώς για μια ακόμη περίπτωση ανθρώπινης απληστίας;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
10 σχόλια:
μαλλον σε μεσαιωνα μου φερνει...κατείχαν τη γη ελεω θεου και μονάρχη και γεμιζαν τις κοιλιες του ενω απεξω ο κοσμάκης ψωμολύσσαγε...σαν να μου ρχεται στο μυαλο ο Ροϊδης και το όνομα του ρόδου...
Είναι τόσο απόλυτος ο σουρρεαλισμός που εκπέμπει η συγκεκριμένη είδηση, ώστε δεν έχεις τι να σχολιάσεις.
Πάντως δεν είναι σώφρον να τα βάζει κανείς με τον Βλαδίμηρο αυτήν την εποχή, είναι αγριεμένος και τα στρατεύματα τα έχει έτοιμα... Καλά θα έκαναν να προσέχουν αυτοί οι Ίβηρες :)
Μια επιχείρηση είναι η θρησκεία, δεν το ξέρουμε όλοι άραγε; Γιατί μας κάνουν εντύπωση όλα αυτά;
Μια σκέψη: μήπως από την πολλή νηστεία και οσπριοφαγία, έχουν αποκτήσει αυτή την εμμονή με τα "φιλέτα";..
Το παραμάγαζο του Γιέλτσιν τόκανε οικόπεδο ο Βλαδίμηρος φίλε Γεράσιμε. Μαζί με πολλούς άλλους νταβατζήδες που φαίνεται να κονόμησαν γερά μετά την πτώση του υπαρκτού. Θα συμφωνήσω με τον Χασοδίκη. Μάλλον δεν είναι καιρός να διαφωνεί κανείς με τον Βλαδίμηρο. Το μάτι του γυαλίζει. Αντε μην πάρει ανάποδες και μας κλείσει τον άγωγό (και μείνουμε χωρίς προστάτη).
Αυτό δεν είναι τίποτα! Φαίνεται ότι ο Εφραίμ είχε βάλει πλώρη και για την Ακρόπολη...
ανώνυμος δυστυχώς στην Ελλάδα ο μεσαίωνας ποτέ δεν πεθαίνει..
χασοδίκη όντως, μιλάμε για... σουρεαλιστικό σουρεαλισμό πλέον.
δενδρογαλή λες;
locuspublicus και αρκετοί απ' αυτούς τους κονομημένους νεοαστούς Ρώσους μας έρχονται πλέον και τουρίστες στην Ελλάδα... και μάλιστα του χλιδάτου στυλ.
ανώνυμος δεν ξέρω για που είχε βάλει πλώρη, αλλά αυτή η διαπλοκή εκκλησίας και κυβερνήσεων στην Ελλάδα μου φέρνει αναγούλα.
Γεράσιμε, ξέρεις τι μου έρχεται να κάνω; Να πάω εκεί μέσα και να τους σπάσω τα μούτρα.
μπα.
η αγάπη της εκλλησίας για χρήμα και εξουσία είναι πολύ παλιότερη απο τον καπιταλισμό !
mariana μάλλον γι' αυτό έχουν το άβατο. :-p
fpboy λες;
Αυτό που με ενοχλεί, ή ένα απ' αυτά, είναι πως επιδεικνύοντας ένα κοτσιάνι (συμβόλαιο) με χρυσόβουλο της οθωμανικής αυτοκρατορίας μπορεί ο καθένας να διεκδικεί περιουσίες. Λες και το σημερινό κράτος μας είναι συνέχεια της οθωμναικής αυτοκρατορίας, λες και το 1821 δεν έγινε επανάσταση και εκδιώχθηκαν οι Τούρκοι.
Δημοσίευση σχολίου