Έχω την εντύπωση ότι πολλοί άνθρωποι στην Ελλάδα θα προτιμούσαν να παρακολουθήσουν την διακοσιοστή εικοστή πέμπτη συναυλία του Γιώργου Νταλάρα στο Ηρώδειο, παρά να αγοράσουν το πρώτο cd ενός νέου καλλιτέχνη. Θα προτιμούσαν να ακούσουν τις αναλύσεις του γηραιού Σεραφείμ Φυντανίδη στα δελτία ειδήσεων του ΣΚΑΪ ή να εμβαθύνουν στις απόψεις κάποιου επίσης γηραιού καθηγητού πανεπιστημίου στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, παρά να μπουν στο μπλογκ ενός νέου, σκεπτόμενου ανθρώπου. Θα προτιμούσαν να αγοράσουν το δέκατο έβδομο μυθιστόρημα της Μάρας Μεϊμαρίδη στην πεντηκοστή έκτη του έκδοση αμέσως μόλις εκδοθεί, από το πρώτο ενός οποιουδήποτε νέου συγγραφέα. Τι συμβαίνει; Απλώς, κάποιοι άνθρωποι στην Ελλάδα έχουν και απολαμβάνουν ισοβίως την ευκαιρία - τις ευκαιρίες - να εμφανίζονται στις τηλεοράσεις, στα αρχαία θέατρα, στις εφημερίδες, στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και εν γένει να πρωταγωνιστούν στην επικαιρότητα, μέχρι τα βαθιά τους γεράματα. Μάλιστα και οι ίδιοι, ίσως από απληστία, από ματαιοδοξία, από κεκτημένη ταχύτητα ή απλώς από εγωισμό, το επιδιώκουν αδίστακτα. Άραγε φταίνε αυτοί, που θέλουν μέχρι και τον τάφο να βρίσκονται στην επικαιρότητα, ή όλοι οι υπόλοιποι που τους προβάλλουν αλλά και τους προτιμούν; Αυτοί δηλαδή που θα καθίσουν να τους ακούσουν στην τηλεόραση, που θα αγοράσουν τα μυθιστορήματά τους, τα cd τους και τα απομνημονεύματά τους; Γιατί άραγε το βιβλιαράκι που έβγαλε ο Γιάννης Παπαμιχαήλ για τη ζωή της Αλίκης Βουγιουκλάκη πουλάει πολύ περισσότερο από οποιονδήποτε νέο συγγραφέα; Γιατί μας αρέσει να μηρυκάζουμε τα πολιτιστικά προϊόντα και υποπροϊόντα - είτε πρόκειται για δημοσιογράφους και 'καλλιτέχνες', είτε για συγγραφείς, 'διανοούμενους' και κάθε καρυδιάς καρύδι- που μας σερβίρουν εδώ και δεκαετίες το ελληνικό και το διεθνές σταρ σίστεμ και μάλιστα αδιαμαρτύρητα; Γιατί είμαστε η μόνη χώρα από αυτές της περιοδείας της Μαντόνα στην οποία εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για τη συναυλία της;
Μήπως λειτουργούμε σαν κοπάδι; Μήπως μετατρέψαμε την Ελλάδα σε μια θεατρική σκηνή, στην οποία πάσης φύσεως γηραιοί ηθοποιοί - από τη Μαντόνα μέχρι τον Σεραφείμ Φυντανίδη - που αρνούνται να συμβιβαστούν με την ηλικία τους και με την ύπαρξη νεότερων ταλαντούχων ανθρώπων, απολαμβάνουν κάθε βράδυ την τελευταία τους παράσταση;
10 σχόλια:
Ο Καστοριάδης είχε πει ότι έχουμε αυτό που μας αξίζει;
θα ακουστεί περίεργο αν ρωτήσω τι μας κόφτει εμάς για τη ζωή της Αλικης Βουγιουκλάκη και τα μυστικά της;
elli_auth ε πως, δεν σ' ενδιαφέρει το αν κουτούλησε ή απλώς χαστούκισε έναν δημοσιογράφο ο οξύθυμος Παπαμιχαήλ το καλοκαίρι του 1964; Τί; Όχι; Ούτε κι εμένα, αλλά κάποιους άλλους δεν ξέρω...
Ο Καστοριάδης είχε πει ότι αν είχε γεννηθεί σε μια άλλη κοινωνία, ίσως η ευτυχία να του ήταν πιο εύκολη αλλά ότι δεν θα καθίσει μ' αυτό το πρόσχημα να περνά τον ελεύθερο χρόνο του παρακολουθώντας τηλεόραση ή διαβάζοντας αστυνομικά μυθιστορήματα. Φοβάμαι ότι εν αντιθέσει με αυτόν πολλοί σήμερα ακριβώς έτσι περνάνε τον ελεύθερο χρόνο τους, χωρίς μάλιστα να τους έχει απασχολήσει καν η κοινωνία στην οποία ζουν. Τα έβαλαν κάτω με άλλα λόγια προκαταβολικά, χωρίς καν να ονειρευτούν ή να προσπαθήσουν για κάτι καλύτερο, κάτι διαφορετικό.
Τα εισιτήρια της Μαντόνα εξαντλήθηκαν γιατί δεν έχει ξανάρθει στην Ελλάδα και γιατί δεν πρόκειται να ξανάρθει. Είμαστε πολύ στην άκρη στο χάρτη για να μας συμπεριλαμβάνουν στις περιοδείες τους όλοι αυτοί και είμαστε και πολύ λίγοι ως κοινό για να γεμίζουμε τα στάδια έτσι όπως θα ήθελαν όλοι αυτοί.
Όσο για τον Γιαννάκη Παπαμιχαήλ μην τον συγκρίνεις με άλλους νέους συγγραφείς, τους αδικείς... Ειναι ένα υποπροϊον κι αυτός σαν όλα αυτά που προβάλλει το Star, από την Πόπη Μαλλιωτάκη και τον Γιάννη Γαλάτη, μέχρι την Έφη Θώδη και τον Χάρη Σιανίδη. Και το κοινό του Star κυρίως θα αγοράσει το βιβλίο. Σαν κοπάδι κανονικά...
Να δεις το σήριαλ τι τρελή τηλεθέαση θα έχει!
δενδρογαλή όλοι αυτοί οι λόγοι που παρέθεσες θα έφταναν για να ΜΗΝ πάει κανείς στη συναυλία της Μαντόνα. Παρόλα αυτά όμως... ;-)
Όσο για τον Παπαμιχαήλ, παρεξήγησες νομίζω: δεν τον συνέκρινα με τους όποιους νέους συγγραφείς. Αντιθέτως, ως ανθυποπροϊόν του νεοελληνικού σταρ σίστεμ (με την ιδιότητα του 'συγγραφέα') τον ανέφερα, σε αντίθεση με αυτούς.
Εγώ είμαι επιστήμονας άνθρωπος κτλ κτλ και δεν ανήκω σε κανένα κοπάδι. Θα πάω απλά στη Μαντόνα, γιατί... θα πάνε όλοι!
:-D
[εμένα δε με παίρνει να μιλάω για κοπάδια μιας και είμαι της ισοπέδωσης και όχι του εναλλακτικού ή του νέου /αυτό δεν πιστεύεις για μένα αλήθεια?]
PS. Το κείμενό σου για τον Ομπάμα είναι απίστευτο αρχηγέ μου
Κοίταξε να δεις φίλε Γεράσιμε, ζούμε στην χώρα όπου ένας πολιτικός 90 χρονών, όπως ο Μητσοτάκης πατήρ, που τίποτα σημαντικό δεν επέτυχε σε μια πολιτική σταδιοδρομία 50 χρόνων, αντιμετωπίζεται σήμερα από τα μήντια ως ιερή αγελάδα, και η κάθε πομφόλυγα που πετάει από καιρό σε καιρό ως "καίρια πολιτική παρέμβαση".
Αν κάτι τέτοιο ισχύει στην πολιτική, γιατί όχι και στην πολιτιστική μας ζωή;
Καλό χειμώνα είπαμε; Δεν είπαμε...
mad αντιθέτως, νομίζω ότι σε παίρνει να μιλάς για τα πάντα διότι και χιούμορ διαθέτεις και καλή προαίρεση και, κυρίως, αντίληψη. Χαίρομαι που σου άρεσε και το ποστάκι για τον Ομπάμα.
xasodikis όταν ο Μητσοτάκης σερβίρεται από τα μίντια ως σοφός γερο-Νέστορας της ελληνικής πολιτικής τότε γιατί να μη βλέπω και σε κολώνες της ΔΕΗ στη Θεσσαλονίκη αφίσες με τον ηλικιωμένο Κώστα Βουτσά με μπουκλέ περούκα και βαμμένα κόκκινα μαγουλάκια να παίζει Mολιέρο; Δυστυχώς, μας σερβίρουν τους γερασμένους ασήμαντους ως σεβάσμιες και ταλαντούχες προσωπικότητες. Βλέπεις, σε αντίθεση με άλλα καταναλωτικά προϊόντα αυτοί δεν φέρουν ημερομηνία λήξης. Θα έπρεπε όμως. Άντε καλό χειμώνα.
It seems half of the buffaloes know that they are being snapped. It's easy to notice that half of the buffaloes are looking towards the camera.
===================================
vinny
look4ward
πεστα μεγάλε, καλή σεζόν εύχομαι!
Απλα στην Ελλάδα σε όλους τους τομείς κανείς δεν την λέει στις ''ιερές αγελάδες''.
Η Ελλάδα δεν είναι Λονδίνο.
Αν εξαιρέσεις την κουλτούρα της κεντρικής Αθήνας που γίνονται συνεχώς αλλαγές, η Ελλάδα είναι μια χώρα που ποτέ δεν αλλάζει τίποτα.
Δημοσίευση σχολίου