Bλέπω σε δημοσίευμα της εφημερίδας Μακεδονία ότι σε λίγους μήνες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην πλατεία Αριστοτέλους θα ανεγερθεί, μεταξύ των οδών Τσιμισκή και Μητροπόλεως ανδριάντας του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ύψους περίπου τριών μέτρων. Άραγε γιατί; Μήπως διότι επί υπουργίας του - Δημοσίων Έργων - και κατόπιν πρωθυπουργίας του ξηλώθηκαν, στη δεκαετία του '50 τα τραμ από Αθήνα και Θεσσαλονίκη διότι... παρεμπόδιζαν την κυκλοφορία; Φαίνεται ότι ο άνθρωπος έβλεπε μακριά, τουλάχιστον μέχρι το 2008. Έτος κατά το οποίο η Θεσσαλονίκη, η πόλη στην οποία του στήνεται και το άγαλμα παραμένει εξαιτίας του η μόνη πόλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης - για την είσοδό μας στην οποία δοξάζεται ο άνθρωπος αυτός κάπως αστόχαστα νομίζω - με πληθυσμό πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς όπως μετρό ή τραμ, με αποτέλεσμα οι κάτοικοί της να καταταλαιπωρούνται με παλιά λεωφορεία για τις μαζικές μετακινήσεις τους. Ή μήπως άραγε διότι την ίδια εκείνη περίοδο ξεκίνησε η τσιμεντοποίηση της πρωτεύουσας και η πολεοδομική καταστροφή ολόκληρης της Ελλάδας με την πρωτοεφαρμοζόμενη τότε μέθοδο της αντιπαροχής, με συνέπειες που υφιστάμεθα διαρκώς περισσότερο καθημερινά; Μήπως διότι ήταν αυτός που επέμενε και κατάφερε να μπει η Ελλάδα στην τότε ΕΟΚ, ούτως ώστε οι ελληνικές κυβερνήσεις να μπορούν έκτοτε να ρίχνουν το φταίξιμο για ό, τι πάει στραβά στις... Βρυξέλλες; Ή μήπως, τέλος, επειδή έφυγε από την Ελλάδα το 1963 - μετά τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη από παρακρατικούς και τις ενοχλητικές της προεκτάσεις, χάνοντας και τις εκλογές εκείνης της χρονιάς από τον Γεώργιο Παπανδρέου - προκειμένου να επιστρέψει 11 χρόνια αργότερα, αφού είχε πέσει και η δικτατορία ως θριαμβευτής; Θριαμβευτής τι είδους άραγε;
Νομίζω ότι στην Ελλάδα όταν περάσουν αρκετά χρόνια ούτως ώστε να έχουν πεθάνει όσοι παλιοί θυμούνται και να μην έχουν μάθει οι νεότεροι, αρχίζουν να συμβαίνουν διάφορα περίεργα. Αρχίζουν να ιδρύονται Ιδρύματα Μητσοτάκη, να στήνονται ανδριάντες στους «μεγάλους» της ηγέτες και πάει λέγοντας. Χωρίς βεβαίως να υπολογίζεται το κόστος σε χρήματα και όχι μόνον. Αυτά τα 250.000 ευρώ που θα δαπανηθούν για την ανέγερση του ανδριάντα δεν θα μπορούσαν, κύριε δήμαρχε της Θεσσαλονίκης να δοθούν για κάτι που θα έπιανε τόπο και όχι απλώς... χώρο; Όπως για να μπουν μερικά κολονάκια στα πεζοδρόμια της πόλης ώστε να μπορούν οι κάτοικοί της, που εξαιτίας του ανθρώπου του αγάλματος δεν διαθέτουν πλέον τραμ, τουλάχιστον να την περπατήσουν χωρίς να σκοντάφτουν σε παρκαρισμένα οχήματα; Ή μήπως πρόκειται για ένα ακόμη έργο προς τιμήν του αθάνατου στρατηγού Δεκαβάλα;
21 σχόλια:
Ιδρυμα Μητσοτάκη??? Με τρομάζεις?
Σε τι κόσμο μεγαλώνω το παιδί μου???
PS. Αμα πάρω το Νόμπελ ποτέ, μην ανεβάσεις pls post που να κράζει την αναγγελία στήσιμου της προτομής μου
mad Ιδού το ίδρυμα και εδώ το... τιμώμενο πρόσωπο με επίσημη ενδυμασία. ;-)
Ράλλης,Αντρέας, Ζολώτας, Μητσοτάκης, Σημίτης, Καραμανλής Β', Γιωργάκης(;), όλοι σιγά, σιγά με αΔΡιάντες ( (c) Θάνος Πλεύρης) γιατί ο λαουντζίκος χρειάζεται είδωλα μεγάλων ηγετών :-P
pølsemannen για τον Θάνο Πλεύρη δεν ξέρω, αλλά όταν τον βλέπω νιώθω ότι αυτό το παιδί, όπως και ο μικρός Γιαννάκης (Παπαμιχαήλ) - o οποίος τουλάχιστον δεν μας δέρνει λεκτικά - πρέπει να έφαγε πολύ ξύλο όταν ήταν μικρός... :-P
Έκανε τεράστιο κακό στη χώρα. Και μόνο που τον αποκαλούν εθνάρχη είναι ντροπή...
Όσο για το άγαλμα, θα έχουν κάποιον ημέτερο γλύπτη να εξυπηρετήσουν φαίνεται.
Αδριάντα στον Καραμανλή? Γιατί? Κι άλλο δημόσιο χρήμα πρέπει να κατασπαταληθεί? Γιατί? Προσωπικά δεν υποστηρίζω κανέναν από τους σύγχρονους πολιτικούς ούτε και τους προγενέστερους μέχρι και 40 χρόνια από τώρα. Η Αθήνα αυτή τη στιγμή αν είναι από τις πιο κακοδομημένες πόλεις του κόσμου το οφείλει σε αυτόν τον "εθνικό ευεργέτη" που χρημάτισε και υπουργός Δημοσίων Έργων. Πού ακούστηκε εν μία νυκτί να αποξηλώνεται ολόκληρο δίκτυο τροχιοδρόμου που χρειάστηκε δεκαετίες για να ολοκληρωθεί και φυσικά τεράστιες ποσότητες δημοσίου χρήματος? Αλλά το μεγαλείο της ξεφτίλας δεν σταματάει εδώ. Τα τραμ αντικατεστάθησαν από τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλλεϋ) της ΗΕΜ, το 1953. Μία από τις γραμμές που είχε τραμ ήταν και η γραμμή των Φαλήρων, Παλαιού και Νέου. Αργότερα και σε άλλη χάραξη τοποθετήθηκε η γραμμή τρόλλευ του Παλαιού Φαλήρου αφού φυσικά ξηλώθηκε η γραμμή του τραμ, ενώ το 2002 ξηλώθηκε η γραμμή του τρόλλεϋ για να τοποθετηθεί τροχιοδρομική γραμμή που λειτούργησε το 2004. Δηλαδή, ράβε ξήλωνε, δουλειά να μη σου λείπει. Με τη διαφορά βέβαια ότι το ράβε και ξήλωνε τροχιοδρομικών και επαφικών δικτύων ηλεκτροδότησης των οχημάτων δε στοιχίζει όσο στοιχίζει ένα πακέτο τσίχλες, αλλά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Αλλά αυτά είναι κάτι το απολύτως φυσιολογικό για την Ελλαδάρα μας και τους περίφημους κατοίκους της!!!!! Νομίζω ότι αρκετό δημόσιο χρήμα κατασπαταλήθηκε από τον Καραμανλή στην εποχή του για να συνεχίζει να σπαταλιέται τώρα και σε αδριάντες. ΑΔΡΙΑΝΤΕΣ ΑΞΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΗΡΩΕΣ και κάποιοι που χάρισαν πνευματικό πλούτο στον ελληνικό πολιτισμό. Τώρα θα μου πεις.... τρέχα γύρευε να βρεις την άκρη.....
Η προτομή δεν είναι βεβαίως απαράίτητη, και τα χρήματα θα μπορούσαν να διατεθούν αλλού. Για να είμαστε όμως ιστορικά τιμιοι, νομίζω πως θα πρέπει να χωρίσουμε την πολιτική παρουσία του Καραμανλή σε δύο εποχές. Την πρώτη εποχή (58-63), και την μετατενέστερη (απο 74 και μετά). Στην πρώτη εποχή, ο Καραμανλής έκανε πολλά λάθη, άλλα λόγω απειρίας, αλλα λόγω συνθηκών. Η τσιμεντοποίηση της Αθήνας άρχισε απο την εποχή του, αλλά συνεχίστηκε και όταν αυτός έφυγε. Το σύστημα της αντιπαροχής ήταν μέν καταστροφικό για το περιβάλλον, αλλά αποτέλεσε και μοχλό πλούτου για τη μεσαία τάξη. Ηταν μιά οικοδομική λύση. Το ίδιο και η μετανάστευση. Ηταν μια λύση που την επέβαλαν όλοι οι Ευρωπαίοι στους λαούς τους, όχι μόνον ο Καραμανλής. Κατα τη γνώμη μου, μετά το 74 ο Καραμανλής γύρισε στην Ελλάδα διαφορετικός, και κυβέρνησε σοφά.
Η επιχειρηματολογία μου αναγράφεται σε ένα παλιό μου πόστ, για όσους ενδιαφέρονται. Δεν είστε βεβαίως καθόλου υποχρεωμένοι να συμφωνήσετε μαζί μου.
Η συνεισφορά του Κ. Καραμανλή
δενδρογαλή όλα τα 'χε αυτός ο τόπος, οι εθνάρχες του έλειπαν...
chris ανδριάντες αξίζουμε, νομίζω, περισσότερο από τον Καραμανλή όσοι Έλληνες πολίτες εξακολουθούμε να ζούμε στη σύγχρονη Ελλάδα...
locuspublicus και τα τρία επιτεύγματα του Καραμανλή που αναφέρεις στην ανάρτησή σου που δίνεις σε link νομίζω ότι οφείλονται στο ότι βρέθηκε την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος. Και επιπλέον παραμένουν αν μου επιτρέπεις ολίγον τι ασαφή και αόριστα ως επιτεύγματα, ίσως διότι δεν πρόκειται - όπως νομίζω - για προσωπικά του κατορθώματα αλλά για κάποια κρίσιμα σταυροδρόμια της πολιτικής ιστορίας της νεότερης Ελλάδας, στα οποία όπως είπα πριν βρέθηκε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Πω πω τι μου θύμησες τώρα!! Ένας παρόμοιος ανδριάντας γίγαντας στήθηκε και για το Μακάριο στην Κύπρο έξω από την Αρχιεπισκοπή. Κάθε φορά που τον έβλεπα σκεφτόμουν πόσο κιτς και αντιαισθητικός είναι. Μέχρι φέτος που πήγα στην Κύπρο και διάβασα με ανακούφιση ότι θα τον ξηλώσουν. Ετοιμάζουν ένα πολύ μικρότερο για να τον στήσουν στη θέση του. Τόσα χρήματα χαμένα....
meropi άλλος εθνάρχης αυτός... τελικά φαίνεται η σύγχρονη Ελλάδα μπορεί να μην υπήρξε και πολύ παραγωγική από άλλες απόψεις αλλά από εθνάρχες...
Μέρος της ιστορικής διαδικασίας κι αυτό
250.000 ευρώ για ένα άγαλμα???? ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ?????? Γεράσιμε όντως όλοι αξίζουμε ανδριάντα που ζούμε σε αυτή τη χώρα!!! Ιστορική διαδικασία δεν είναι ο αδριάντας του Καραμανλή όσο είναι η εξαθλίωση της τσέπης του μέσου Έλληνα αστού.....Και φυσικά ιστορική διαδικασία είναι το να χρειαστεί κάποια στιγμή ίσως και να πουλήσουμε τα μαλλιά του κεφαλιού μας, για να πληρώσουμε φόρους που έχουν μπει κατά εποχές, γιατί τα κρατικά ταμεία είναι άδεια.... Βέβαια πως κάποιοι στα ξαφνικά, από όλες τις κυβερνήσεις, έγιναν από έσχατοι πρώτοι στα προσωπικά τους οικονομικά, αυτό μάλλον δεν το γνωρίζουμε. Αν δεν ξυπνήσουμε θα μας φάνε ζωντανούς!!!!
ritsmas περισσότερο θα έλεγα μέρος ή καλύτερα περιεχόμενο των σκουπιδοτενεκέδων της ιστορίας, που θα 'λεγε κι ο Baudrillard.
chris εμ, εθνάρχης ήταν αυτός, όχι όποιος κι όποιος...
Συμφωνώ Γεράσιμε. Ο Καραμανλής ήταν ηγέτης και εθνάρχης του μισού έθνους, των ψηφοφόρων του.
Όμως σε αυτή τη χώρα το "μηδένα προ του τέλους μακάριζε" έχει εκφυλισθεί στο "τους πάντας μετά του τέλους μακάριζε".
Τα ζήσαμε όλα μόλις πέθανε ο Χριστόδουλος που ξαφνικά έγινε προοδευτικός και innovationist...
Να ζήσω να δω άγαλμα του Ψωμιάδη καβάλα στο άλογο σε 30 χρόνια, και τι στον κόσμο...
doc
doctor καβάλα στη βέσπα χωρίς κράνος - μη χαλάσει και το μαλλί - θα πήγαινε πιο πολύ νομίζω...
Εμείς πάντως στο νησί έχουμε την προτομή στου στο σταυροδρόμι για αεροδρόμιο και τον χαιρετάμε κάθε μέρα.. Σαν τροχονόμο ένα πράμα...:-)
fevis φαντάζομαι όσoι έχουν και πετοφοβία θα μπορούσαν να λένε 'άβε εθνάρχη - κατά το άβε καίσαρα -, οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν'. :-P
Για όλους αυτούς τους λόγους που ανέφερες -και για άλλους ίσως- θα στηθεί το άγαλμα έτσι ώστε οι περαστικοί που θα το βλέπουν να θυμούνται τι χάλασε και τι δεν έφτιαξε. Ασε που το βλέπω σύντομα στόχο όοοολων εκείνων των ...παλιόπαιδων! Πλάκα θα 'χει.
Δεν υπάρχει πιο άδειος (inept) άνθρωπος από το Δήμαρχο. Σκέψου να φτιάξουν ανδριάντα γιά αυτόν κάποτε.
phlou...flis εγώ πάντως του έριξα το διαδικτυακό γιαούρτι μου νομίζω με αυτή την ανάρτηση. :-P
mariana αν του φτιάξουν ελπίζω τουλάχιστον να τον βάλουν κοντά-κοντά με αυτόν του Ψωμιάδη, ώστε να τους παίρνει και τους δυο μαζί το - όχι μόνο διαδικτυακό πλέον - γιαούρτι. :-P
Α, είμαι σίγουρος γι' αυτό. Κι εγώ μια ...κουταλιά, με το σχόλιό μου
Δημοσίευση σχολίου