Συνήθως στην Ελλάδα για τα κακώς κείμενα άλλος φταίει, άλλος κατηγορείται και άλλος την πληρώνει. Αυτό επιβεβαιώνεται με τον πιο τραγικό τρόπο κατά συρροή και εξακολούθηση εδώ και ένα μήνα στα Εξάρχεια. Παρακολουθούμε άναυδοι και άπραγοι τη νέα γενιά, δεκαεξάρηδες και εικοσάρηδες, να πληρώνουν με τον πιο άδικο, άστοχο και ακατανόητο τρόπο τα σφάλματα, τους διχασμούς, τις αρτηριοσκληρώσεις των παλαιότερων. Βλέπουμε τους σημερινούς δεκαεξάρηδες και εικοσάρηδες να πληρώνουν με το ίδιο τους το αίμα τα ατοπήματα και τις κακοδαιμονίες των γονέων και των παππούδων τους. Και το χειρότερο; Όσες σύγχρονες Ιφιγένειες κι αν θυσιαστούν στο βωμό των Εξαρχείων, οι ούριοι άνεμοι αρνούνται πεισματικά να 'ρθουν. Μας αφήνουν καταδικασμένους στη νηνεμία, την απραξία και την ατολμία. Για μια ακόμη φορά σήμερα ένας νέος άνθρωπος, ένστολος αυτή τη φορά, θυσιάστηκε στο βωμό της αχόρταγης θεάς που λέγεται σύγχρονη Ελλάδα. Άραγε θα 'ναι ο τελευταίος; Ή απλώς ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα της παρακμής μας; Μια ακόμη Ιφιγένεια που θυσιάστηκε άσκοπα; Μια κοιμωμένη που έπαψε από καιρού να 'ναι κι ωραία, η σύγχρονη Ελλάδα αρνείται να ξυπνήσει, να αναρωτηθεί, να απορήσει. Ακόμη και επαναλαμβανόμενα ηλεκτροσόκ όπως αυτά των Εξαρχείων την αφήνουν ασυγκίνητη, αδάκρυτη. Όσο δακρύζουν τα παιδιά από τα δακρυγόνα, όσο δακρύζουν οι μανάδες των αδικοχτυπημένων των Εξαρχείων, τόσο αυτή παραμένει ασάλευτη. Τελικά, ποιος είπε ότι τους 'Ελληνες δε μας χαρακτηρίζει ψυχραιμία; Αποδεικνυόμαστε όχι μόνο ψύχραιμοι, αλλά στην κυριολεξία αναίσθητοι.
5 Ιαν 2009
Οι σύγχρονες Ιφιγένειες των Εξαρχείων
Συνήθως στην Ελλάδα για τα κακώς κείμενα άλλος φταίει, άλλος κατηγορείται και άλλος την πληρώνει. Αυτό επιβεβαιώνεται με τον πιο τραγικό τρόπο κατά συρροή και εξακολούθηση εδώ και ένα μήνα στα Εξάρχεια. Παρακολουθούμε άναυδοι και άπραγοι τη νέα γενιά, δεκαεξάρηδες και εικοσάρηδες, να πληρώνουν με τον πιο άδικο, άστοχο και ακατανόητο τρόπο τα σφάλματα, τους διχασμούς, τις αρτηριοσκληρώσεις των παλαιότερων. Βλέπουμε τους σημερινούς δεκαεξάρηδες και εικοσάρηδες να πληρώνουν με το ίδιο τους το αίμα τα ατοπήματα και τις κακοδαιμονίες των γονέων και των παππούδων τους. Και το χειρότερο; Όσες σύγχρονες Ιφιγένειες κι αν θυσιαστούν στο βωμό των Εξαρχείων, οι ούριοι άνεμοι αρνούνται πεισματικά να 'ρθουν. Μας αφήνουν καταδικασμένους στη νηνεμία, την απραξία και την ατολμία. Για μια ακόμη φορά σήμερα ένας νέος άνθρωπος, ένστολος αυτή τη φορά, θυσιάστηκε στο βωμό της αχόρταγης θεάς που λέγεται σύγχρονη Ελλάδα. Άραγε θα 'ναι ο τελευταίος; Ή απλώς ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα της παρακμής μας; Μια ακόμη Ιφιγένεια που θυσιάστηκε άσκοπα; Μια κοιμωμένη που έπαψε από καιρού να 'ναι κι ωραία, η σύγχρονη Ελλάδα αρνείται να ξυπνήσει, να αναρωτηθεί, να απορήσει. Ακόμη και επαναλαμβανόμενα ηλεκτροσόκ όπως αυτά των Εξαρχείων την αφήνουν ασυγκίνητη, αδάκρυτη. Όσο δακρύζουν τα παιδιά από τα δακρυγόνα, όσο δακρύζουν οι μανάδες των αδικοχτυπημένων των Εξαρχείων, τόσο αυτή παραμένει ασάλευτη. Τελικά, ποιος είπε ότι τους 'Ελληνες δε μας χαρακτηρίζει ψυχραιμία; Αποδεικνυόμαστε όχι μόνο ψύχραιμοι, αλλά στην κυριολεξία αναίσθητοι.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
12 σχόλια:
Αναρωτιέμαι πόσοι θα μπορέσουν να ταυτίσουν τα δύο θύματα, όπως, πολύ σωστά, κάνεις εσύ βρε Γεράσιμε...
Καλή χρονιά εύχομαι
Εδώ κι ένα μήνα περίπου νομίζω ότι βλέπουμε το πόσο χαμηλά έχουμε φτάσει... Έχω χάσει κάθε αισιοδοξία που είχα πως τα πράγματα μπορεί να πάνε καλύτερα σύντομα και αναρωτιέμαι μόνο πότε θα φτάσουμε στον πάτο...
Γεράσιμε σε χαιρετώ από την Κύπρο.
Είναι η αλήθεια ότι κι εγώ, όπως και ο Οδυσσέας (ο προηγούμενος σχολιαστής), δεν είμαι και πολύ αισιόδοξη, όσον αφορά την εξέλιξη των Νεοελλήνων. Θέλουμε εκ βάθρων αλλαγή νοοτροπίας. Ας αρχίσουμε από την Παιδεία, χωρίς λαϊκισμούς και αγκυλώσεις από το παρελθόν.
Τα δύο θύματα δεν είναι ίδια Γεράσιμε. Ο ένας ήταν ανήλικος και δολοφονήθηκε από κρατικό ράμπο που είχε οικογενειακά και άλλα προβλήματα και ο νεαρός αστυνομικός χτυπήθηκε από τα βλήμματα της διεφθαρμένης κοινωνίας, που δημιούρργησαν οι πολιτικοί και οι διεφθαρμένοι πολίτες.
Δενδρογαλή κάποιοι μπορεί να θεωρούν τους νεκρούς ή τραυματίες της 'άλλης πλευράς' λιγότερο νεκρούς ή τραυματίες από τους 'δικούς τους', διότι τους θεωρούν λιγότερο ανθρώπους. Και από αυτό ξεκινά ο παραλογισμός κάθε σύγκρουσης, κάθε πολέμου.
Odysseas όσο κάποια πράγματα εξαρτώνται ακόμα από εμάς, τίποτα δεν τελείωσε.
Meropi στο προηγούμενο ποστ μιλούσα για μια μορφωτική επανάσταση. Νομίζω τη χρειαζόμαστε.
mariana συγνώμη αλλά εγώ βλέπω απλώς δυο παιδιά-θύματα μιας παρηκμασμένης κοινωνίας.
Είναι και τα δυο παιδιά θύματα της ίδιας παρηκμασμένης κοινωνίας μας, της οποίας τελικά ηγείται η δική μου γενιά, η γενιά των 50ρηδων (αυτό που λέγαν παλιότερα, γενιά του Πολυτεχνείου). Και ντρέπομαι γι αυτό, και όλοι της γενιάς μου πρέπει να ντρεπόμαστε που, όχι μόνο δεν προσθέσαμε ένα λιθαράκι αξιών, προσδοκιών, ιδανικών, οραμάτων και ευγενών στόχων, παρά αφαιρούμε εντέχνως λιθαράκια, σαν εκείνο το παιχνίδι που αφαιρεί κανείς κυβάκια προαπαθώντας να μη χαλάσει τον πύργο.
Ο Λούθηρ Κίνγκ το είπε:
Το χειρότερο δεν είναι οι κακουργίες των κακών ανθρώπων αλλά η αδιαφορία των καλών ανθρώπων για τις κακουργίες των κακών!
Εκεί βρισκόμαστε δυστυχώς!
Καλή χρονιά Γεράσιμε!
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά Γεράσιμε!
doc
καλή χρονιά...
κρίση
της κρίσης
ω κρίση...
phlou...flis και η δική μου η γενιά, των σημερινών τριαντάρηδων, δεν κατόρθωσε σπουδαία πράγματα...
marianaonice τίποτα δυστυχώς δε φαίνεται ικανό να αφυπνίσει τα αδιάφορα πλήθη. Καλή σου χρονιά.
doctor καλή σου χρονιά.
akrat καλή χρονιά.
πού είναι οι γλυκιές αλχημείες? οεο?
MAD ήταν τόσο νόστιμες που... τις έφαγα. :-P
Δημοσίευση σχολίου