30 Νοε 2007

Παρακαλώ, συνεχίστε, αντέχω



Σήμερα το πρωί πέρασα μια βασανιστικά βαρετή και χαμένη ώρα σε μια συνέντευξη στην οποία με κάλεσαν μετά από ανταπόκρισή μου σε αγγελία ζήτησης εργασίας. Βρέθηκα μπροστά σε έναν πενηνταφεύγα, ιδιοκτήτη προφανώς της εμπορικής εταιρίας που αναζητούσε διευθυντές καταστημάτων της Θεσσαλονίκης. Ο άνθρωπος ήταν χαρακτηριστικός τύπος πενηντάρη επιχειρηματία που αισθάνεται κάπως επειδή μπορεί να μην έχει σπουδάσει κάτι και οφείλει να αποδείξει ότι έχει αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο της ζωής. Το οποίο βέβαια είναι αυτό στο οποίο κανείς δίνει τις "μάχες" του, ιδίως στον ιδιωτικό τομέα, εκτός βέβαια αν αποφασίσει να ζήσει την υπόλοιπη ζωή του ως "πρόβατο" στο δημόσιο (οι λέξεις σε εισαγωγικά δικές του). Όταν είδε και τις σπουδές κοινωνιολογίας στο βιογραφικό μου σημείωμα - το έχω παρατηρήσει και σε άλλες περιπτώσεις, λειτουργούν ως διεγερτικό, αφροδισιακό θα έλεγα - του άνοιξε η όρεξη ακόμα περισσότερο για να μου δώσει να αντιληφθώ, με νέα ορμή, ότι κι αυτός έχει σπουδάσει κοινωνιολογία στο ως άνω πανεπιστήμιο και με πρακτική εξάσκηση μάλιστα. Έκανε λοιπόν μια μεγάλη "ειγαγωγή" στην κουβέντα μας, διάρκειας περισσότερο από μισής ώρας, αναπτύσσοντάς μου τις θεωρίες του περί επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, περί τεμπέληδων πτυχιούχων που τρώνε από τα έτοιμα των γονέων τους, περί έλλειψης αληθινών ανδρών σήμερα απ' ό,τι του είπαν και οι κοπέλες στο γραφείο, περί δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, περί άχρηστων ΑΕΙ τα οποία δεν ετοιμάζουν τους νέους για την αγορά εργασίας και άλλων πολλών. Κι εγώ σκεφτόμουν ότι ωραία όλα αυτά και εύστοχα, αλλά άμα ήθελα κουβεντούλα πήγαινα και με κανένα φίλο για καφέ. Η αγόρευσή του συνδύαζε κομπορρημοσύνη, φoυμαρολογία, κομπλεξισμό και πάνω απ' όλα βλακεία. Κάθε φορά που τολμούσα να τον διακόψω λέγοντας "ξέρετε, εγώ..." έσπευδε να διευκρινίσει ότι μιλάει γενικά και με έκανε ειλικρινά να αισθανθώ τύψεις που διέκοπτα τόσο ασυλλόγιστα τον οίστρο του.

Πρόκειται βεβαίως για άλλη μια περίπτωση ανθρώπου (έχω δει αρκετές μέχρι τώρα) που, εκμεταλλευόμενος τη θέση ισχύος του ως υποψήφιου εργοδότη και βρίσκοντας αναγκαστικά πρόθυμο κοινό (εμένα!), ξεσκάει για λίγο - ή και για πολύ, δυστυχώς - από την καθημερινή του ρουτίνα, επιδεικνύοντας τη ρητορική του δεινότητα και το πόσο large άνθρωπος είναι. Στο τελευταίο πεντάλεπτο μου δόθηκε η ευκαιρία να θέσω δυο-τρια ασήμαντα προφανώς για τον ίδιο ζητηματάκια όπως τα καθήκοντα της θέσης, το ωράριο και οι αποδοχές της. Έλαβα αόριστες αλλά και ταυτόχρονα πολλά υποσχόμενες απαντήσεις με την περαιτέρω υπόσχεση, κλείνοντας, να επικοινωνήσει μαζί μου μέσα σε λίγες μέρες για να ξαναπεράσω, ένα απόγευμα που θα έχει περισσότερο χρόνο (ΠΟΣΟ περισσότερο αναρωτιέμαι, τρέμω και μόνο που το σκέφτομαι!), για να τα πούμε λεπτομερέστερα.

Πείτε μου, υπάρχει πιο ωραίος και δυναμωτικός τρόπος να αρχίσει το σαββατοκύριακο;

22 σχόλια:

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Πω πω ... έκοψες φλέβες δικέ μου!

gerasimos είπε...

άστα να πάνε ασκαρ

athanasia είπε...

Tί να πω? Ότι είναι εύστοχη η περιγραφή?

Καλή τύχη - και καλό στομάχι... :)

gerasimos είπε...

athanasia δε νομίζω ότι είμαι ο μόνος αλλά ότι εκατοντάδες, χιλιάδες άνθρωποι ζουν παρόμοιες και πολύ χειρότερες εμπειρίες στην Ελλάδα του 2007. Εγώ απλά είχα την ευκαιρία να τη διηγηθώ, άλλοι δε μπορούν ούτε αυτό να κάνουν.

Giasafox είπε...

μου έχουν τύχει πολλοί τέτοιοι βλάκες.
Νομίζουν ότι μπορούν να ελέγξουν τον κόσμο επειδή έχουν λεφτά και ότι οι εργαζόμενοι τους είναι είλωτες στην υπηρεσία τους επειδή τους πληρώνουν (να μην κάνω αναφορά για τις "συνεπείς" πληρωμές τους).

Προσπαθούσα φοιτιτιώθεν να μην πέφτω στην ανάγκη τους γιατί με πολλούς απ' αυτούς έχω τσακωθεί άσχημα.

Τεσπα, καλό κουράγιο με το υποψήφιο νέο boss. (μόνο μη μάθει ότι έχεις μπλογκ. Μιλάω για την περίπτωση που ξέρει τι είναι internet)

Meropi είπε...

Αχ βρε Γεράσιμε μου,
Πόσο σε καταλαβαίνω! Τα πέρασα κι εγώ στα νιάτα μου. Νοιώθεις να καταρρακώνεται η προσωπικότητα σου. Να κάτι τέτοια κάνουν τα παιδιά να στρέφονται στο δημόσιο τομέα. Όχι ότι δεν υπάρχουν κομπλεξικοί και σ' αυτόν (τον δ. τομέα). Κουράγιο! Σε κάθε συνέντευξη να πηγαίνεις άνετος με λίγες προσδοκίες για να μην απογοητεύεσαι μετά. Σου εύχομαι τα καλύτερα.

gerasimos είπε...

giasafox δε βαριέσαι, έχω περάσει από δεκάδες τέτοιες συνεντεύξεις. Όσο για το "ιντερνέτ" (για να χρησιμοποιήσω δική του ορολογία) νομίζω ο συγκεκριμένος μόνο στην τηλεόραση μπορεί να το έχει δει σε καμία εκπομπή τύπου Χαρδαβέλλα.

gerasimos είπε...

meropi ευχαριστώ για τη ζεστή και ανθρώπινη όπως πάντα απόκρισή σου. Μη στεναχωριέσαι, κοντεύω σαράντα και έχω πλέον πείρα από πολλών ειδών σουρεάλ συνεντεύξεις. Άσε που έχουν και κοινωνιολογικό ενδιαφέρον.

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Δηλαδή προτιμούν να βγάλουν τα απωθημένα τους, παρά να κάνουν την δουλειά τους.. έτσι Γεράσιμε;
Τι λέι η κοινωνιολογία επ'αυτού;
Κοινωνία κομπλεξικών, λέω εγώ...

diva είπε...

Θέλει αντοχές μεγάλες..

gerasimos είπε...

σπίθας η κοινωνιολογία της εργασίας (όχι ο κλάδος μου) σίγουρα θα έχει πολλά να πει επ' αυτού... πάντως για την κοινωνία κομπλεξικών δε θα μπορούσα να διαφωνήσω.

gerasimos είπε...

diva καλώς μας ήρθατε. Μπα, αντοχές όχι τόσο θα έλεγα όσο μεγάλη (και ακριβείας) αίσθηση του χιούμορ και να έχει πιάσει κανείς το αστείο που λέγεται ζωή.

αθεόφοβος είπε...

Σε τέτοιες περιπτώσεις αν έχεις ανάγκη την θέση θαυμάζεις την «σοφία» του άλλου,γελάς μέσα σου με αυτά που ακούς και συμφωνείς γιατί δεν πας στην συνέντευξη για να διαλέξεις έξυπνο αφεντικό.
Βέβαια όταν βρέθηκα σε μια ανάλογη κατάσταση έκανα τα ακριβώς αντίθετα,αλλά δεν αποτελώ παράδειγμα προς μίμηση.

gerasimos είπε...

αθεόφοβε η ανάγκη - για χρήματα, για μια δουλειά, για πολλά - συνιστά και το μέτρο αποδοχής ή μη μιας κατάστασης όπως αυτή. Και ανάλογα επιλέγει κανείς να συμπλεύσει ή να ανοίξει πανιά γι' άλλα λιμάνια. Φυσικά κανείς δεν πάει σε συνέντευξη για να διαλέξει έξυπνο αφεντικό. Περισσότερο την στήνει ο εργοδότης για να διαλέξει ηλίθιους εργαζόμενους. Αν και υπάρχουν και εργοδότες που δεν αντλούν αυτοεκτίμηση από την κατωτερότητα των εργαζομένων τους και δε φοβούνται να επιλέξουν κάποιον με άποψη.

Βασιλική Ν. είπε...

Τι να σου γράψω τώρα φίλε μου;
Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί τρόποι να περάσεις ένα καλύτερο Σαββατοκύριακο απ' αυτόν... Αλλά ο τίτλος του ποστ τα λέει όλα αυτά που θα έλεγα, οπότε... μόκο! Και καλή επιτυχία στα επόμενα! Να βρεθεί αυτό που σου ταιριάζει, γιατί αξίζεις κάτι πολύ καλό και το πιστεύω εντελώς αυτό.
Καλό μήνα και καλή δύναμη!

gerasimos είπε...

βασιλική να' σαι καλά, καλό μήνα και σ' εσένα. Aνέβασα αυτό το ποστ όχι από αγανάκτηση ή απελπισία - ξέρεις ότι δεν είμαι απελπιστικός τύπος - αλλά απλά για να δείξω τι κυκλοφορεί εκεί έξω...

Roadartist είπε...

ποσο σε καταλαβαίνω! Ολοι το ίδιο γελοίοι ειναι πια??... Κομπλεξισμός και αναίδια..
νομίζω οτι οι περισσότεροι ειναι σαν και αυτόν! Καλά μας κουράγια!

gerasimos είπε...

roadartist την αναίδεια όπως λες δεν την έχουν εκ γενετής... τους τη χαρίζει η κοινωνία μας. Τους την προσφέρει απλόχερα ως δυνατότητα η ίδια η καθημερινότητα. Και όπως επίσης είπες δεν είναι ένας και δυο. Αν το δεις πάντως από την πιο ανάλαφρη πλευρά του κάτι τέτοιοι τύποι, εμένα τουλάχιστο, μου χαρίζουν με τη σειρά τους στιγμές γέλιου αλλά και δημιουργικής περισυλλογής.

roadartist είπε...

Γέλιο ναι χαρίζουν αλλά ως ένα όριο Γεράσιμε. ΟΤΑΝ καταπατούν το χρόνο σου (που είμαι σίγουρη οτι δεν τον έχεις σε αφθονία) καταντά απο αστείο ---> σίγουρα γελοίο και μια έλλειψη σεβασμού. Δύσκολες εποχές. Το έχω τονίσει, το έχω πει και θα το λέω. Να σαι καλά. :))

gerasimos είπε...

Δε διαφωνώ, πως θα μπορούσα άλλωστε, αλλά μη μας πάρει και από κάτω. Από τέτοιους τύπους ποτέ δε θα περίμενα σεβασμό. Ένας ποροηγούμενος - μπροστά του ο του ποστ είναι ο λόρδος Βύρωνας - με είχε θυμάμαι και περίμενα μιάμιση ώρα πριν με δει. Ασ' τους να νομίζουν ότι επειδή έκαναν - ποιος ξέρει πως - μερικά λεφτά στέκονται ψηλότερα απ' τους άλλους. Όταν πέσουν θα κάνουν περισσότερο κρότο.

Επ! Τι έγινε το ωραίο σου άβαταρ;

Roadartist είπε...

δεν ξερω..μια εμφανίζεται μία χάνεται..απο μόνο του.. Δεν έκανα καμια σχετική ρύθμιση...
...Ξέρω Γεράσιμε αστα.. :)

Roadartist είπε...

na to pali :))