4 Φεβ 2008

Γιατί δεν έχω μετρητή


Δεν έχω μετρητή όχι διότι δεν με ενδιαφέρει ποιος μπαίνει ή δεν μπαίνει στο blog μου. Απλά δεν θέλω να μου γίνει αυτοσκοπός το ποιος μπαίνει και βγαίνει ή το πόσο δημοφιλές είναι. Δεν θα με πείραζε αν ήταν αλλά, απ’ την άλλη, δεν θα με ενοχλούσε καθόλου ούτε θα με προβλημάτιζε αν έμπαιναν ένας-δυο νοματαίοι, όπως άλλωστε περίπου συμβαίνει. Νομίζω ότι όποιος δεν διαθέτει ΠΟΛΥ ισχυρές αντιστάσεις παρασύρεται σιγά-σιγά και ύπουλα από τους μετρητές (τα counters) σε αριβιστικές νοοτροπίες. Τον παροτρύνουν να ασχοληθεί συστηματικά, ακόμη και σχολαστικά με την επισκεψιμότητα και να στεναχωρηθεί αν δεν μπουν πολλοί στο blog του. Αρχίζει να ‘κυνηγά’ τηλεθεάσεις, ακόμα και με τον πιο κόσμιο και αξιοπρεπή τρόπο. Ακόμα και μη συνειδητά. Χάνοντας έτσι την ίδια την ελευθερία σκέψης του. Αυτό συμβαίνει στο ευρύτερο πλαίσιο της επικράτησης μιας νοοτροπίας κοπαδιού. Μιας νοοτροπίας που πιστεύω ότι δυστυχώς συναντάται στη μπλογκόσφαιρα. Όταν κάνοντας ζάπινγκ πέφτουμε σε ένα δημοφιλές blog, αυτόματα αισθανόμαστε τυχεροί και σπεύδουμε να σχολιάσουμε ή να το προσθέσουμε στα αγαπημένα μας. Για ποιο λόγο; Διότι έτσι κάνουν κι άλλοι. Αντίθετα όταν βλέπουμε ένα ‘περιθωριακό’ μπλογκάκι με τα posts του ασχολίαστα σκεφτόμαστε ότι δεν θα πολυαξίζει τον κόπο, ότι δεν θα μας δουν ούτε θα δούμε πολλούς μένοντας εκεί οπότε… πάμε παρακάτω. Προσοχή: δεν λέω ότι ΟΛΟΙ λειτουργούμε έτσι σε ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις. Ούτε καν οι περισσότεροι στις περισσότερες. Λέω όμως ότι ΚΑΠΟΙΕΣ φορές ΙΣΩΣ να λειτουργούμε ΚΑΙ ως κοπάδι. Δε νομίζω ότι εξηγείται αλλιώς το ότι αρκετά από τα δημοφιλέστερα ελληνικά blogs (κατά την ταπεινότατη άποψή μου βέβαια) δε λένε και πολλά πράγματα από άποψης περιεχομένου, βάθους και… ύψους απόψεων. Αντιθέτως, σε αρκετά ασχολίαστα μπλογκάκια μπορεί κανείς να ανακαλύψει θησαυρούς. Συμπέρασμα; Δε θα 'λεγα, βέβαια, ότι oι μετρητές είναι σατανικές συσκευές που σκοπό έχουν να μας αλλοτριώσουν. Θα έλεγα όμως ότι καλό είναι να αντιμετωπίζονται αφαιρετικά και προσεκτικά ώστε να μην παρασυρόμαστε σε νοοτροπίες τηλεθεάσεων και σχολιοθηρίας.

23 σχόλια:

Αλεξία Ηλιάδου (synas) είπε...

Τα counters υπάρχουν και για άλλους λόγους... Να δεις: Μπήκε; Δε μπήκε; Όχι πόσοι μπήκαν. Κι αυτό το κάνουν πολλοί και κυρίως πολλές.

gerasimos είπε...

synas αν είναι να μπει κάποιος θα μπει κι αν θέλει και να ξέρεις ότι μπήκε θα σου αφήσει σχόλιο, mail κτλ. Σόρι αλλά ντεν καταλαβαίνει..

Αλεξία Ηλιάδου (synas) είπε...

Ε... ντεν καταλαβαίνει, γιατί δεν είσαι σ' αυτό το τριπ. Παίζουν πολλές "σχέσεις" στο διαδίκτυο, οι οποίες είναι χαζές και εντελώς επιπόλαιες, όμως τα κοριτσόπουλα κάθε ηλικίας πέφτουν στην παγίδα του ψευτοέρωτα. Όπου ο άλλος παίζει για λίγο και ούτε σχόλιο αφήνει μετά από κάποια στιγμή, ούτε τίποτα, αλλά αυτές μένουν κολλημένες. Μην πω... ερωτευμένες. Και ελέγχουν λοιπόν κάθε 3' το counter, να δουν αν μπήκε. Κατάλαβες τώρα;

Ανώνυμος είπε...

synas, κι εγώ δεν είμαι στο τριπ, αλλά έχω κάουντερ, έτσι...για να βλέπω ποιοι μπαίνουν. Από περιέργεια. Δεν σημαίνει ότι θα τους κολακεύσω επειδή με βάζουν στα λινκ τους, αλλά τελικά μέσα από το μηχανάκι ανακάλυψα ενδιαφέροντα μπλογκς. Εξάλλου, δεν είμαι και κάνας μπλογκόλιθος για να έχω εμμονή με την επισκεψιμότητα. Μπαίνουν μερικοί νοματαίοι που με αντέχουν ακόμη και τους ευχαριστώ που μοιράζονται τα κείμενά μου μαζί μου.

gerasimos είπε...

synas για να είμαι ειλικρινής σα χάσιμο χρόνου μου φάνηκε αυτό που περιέγραψες.

doratsirka το ποστ δε λέει 'Έχεις counter; Απολογήσου!'. Ούτε με ενδιαφέρουν - θα ήμουν πολύ αδιάκριτος - οι λόγοι για τους οποίους έχει ο καθένας counter. Άπλά εξέφρασα έναν προβληματισμό για τις συμπεριφορές που γεννιούνται με τους counters. Και γενικότερα για την υποκουλτούρα του μετρήματος, της ταυτοποίησης και της άσκοπης συλλογής περιττών στατιστικών δεδομένων. Νομίζω ότι η ζωή είναι πολύ μικρή για όλα αυτά.

Αλεξία Ηλιάδου (synas) είπε...

Αν είναι χάσιμο χρόνου; Μπα... καθόλου. Τεσπα... έτσι το είπα αυτό.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να βάλεις counter, και όντως μπαίνεις κάποια στιγμή στη διαδικασία να σκεφτείς, γιατί και πώς και μήπως να κάνεις κάτι άλλο. Πιο πιασάρικο. Προσωπικώς, μόλις έπιασα τον εαυτό να κάνει τέτοιες σκέψεις, προβληματίστηκα και αποφάσισα πως το μπλογκ δεν έχει καμιά "επιχειρηματική" αξία, ούτε αποτελεί μέτρο της δικής σου αξίας, γιατί -όπως λες κι εσύ- η αναγνωσιμότητα δεν έχει να κάνει τόσο με την "αξία" σου, όσο με τις δημόσιες σχέσεις σου. Όπως παντού εξάλλου.

Meropi είπε...

Καλησπέρα Γεράσιμε μου,
Επειδή είμαι λίγο αδαής ακόμα περί του μπλογκ, έχω μια απορία. Εκτός από το πόσοι μπήκαν, μπορείς κάποιος να δει και ποιοί μπήκαν;; Σαν κάτι τέτοιο κατάλαβα από τα σχόλια του Synas.
Εν πάσει περιπτώσει και να υπάρχει τέτοιος τρόπος δεν με ενδιαφέρει να βλέπω ποιος μπαίνει. Ούτε δίνω πολλή σημασία στο πόσα σχόλια έχω. Και τούτο γιατί πρόσεξα κι εγώ όπως κι εσύ Γεράσιμε ότι πολλά χαζοχαρούμενα μπλογκ έχουν πολλά σχόλια, ανούσια τα περισσότερα. Να σου πω την αλήθεια πολλά ποστ τα αναρτώ γιατί με ενδιαφέρει η μικρή έρευνα που κάνω πριν. Μαθαίνω κι εγώ πληροφορίες πάνω στο θέμα.

gerasimos είπε...

synas ναι, βλέπω ότι και στη μπλογκόσφαιρα όπως και εκτός μπλογκόσφαιρας οι δημόσιες σχέσεις παίρνουν τη θέση της ουσιαστικής επικοινωνίας. Φοβάμαι ότι παρακολουθώντας τηλεθεάσεις και τηλεθεατές μέσω των counters αναπαράγουμε την αισθητική, τη λογική και τη φτήνια της τηλεόρασης και των άλλων ΜΜΕ. Το κάθε blog είναι ανεκτίμητο και μοναδικό ως μέσον έκφρασης και απεικόνισης της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου. Και γι' αυτό νομίζω δε χωράνε - δε θα 'πρεπε να χωράνε - στον χώρο των blogs μετρήσεις, συγκρίσεις, στατιστικές, τοp10s ή top100s και σχολιοθηρία. Αδικούμε τους ίδιους τους εαυτούς μας με όλα αυτά. Και 'μικραίνουμε'.

meropi με ένα counter μπορείς να δεις και ποιοί και πόσοι μπήκαν και διάφορα άλλα πράγματα. Πολυ εύστοχη τη βρίσκω την παρατήρησή σου - αν και όπως λες νέα στη μπλογκόσφαιρα - περί χαζοχαρούμενων blogs με πληθώρα σχολίων. :-)

fpboy είπε...

θα ήμουνα έλευθερος να γράψω οτι θέλω μόνο αν ήξερα πως δεν θα το διάβαζε κανείς. Τώρα παίζουμε ένα παιχνίδι ,άλλοι για πλάκα , άλλοι στα σοβαρά , άλλοι για να ξεπήζουν.
Καλά κάνεις και δεν βάζεις μετρητή ....

gerasimos είπε...

fpboy το ίδιο ελεύθερος θα ήμουν κι εγώ να μπαίνω όσες φορές θέλω και σε όποια blogs θέλω, αν ήξερα πως δεν παρακολουθούνται οι κινήσεις μου. Φοβάμαι όμως ότι το μπλογκοχωριό έχει αρχίσει να γίνεται μια surveillance society.

Unknown είπε...

Γεράσιμε, είναι ένας τρόπος παρακολούθησης και δεν έχω counter, διότι δεν με απασχολεί ποιός μπαίνει και από που μπαίνει. Για προστασία μπορείτε να χρησιμοποιείτε ένα proxy server και τα περίεργα πλάσματα θα νομίζουν ότι είστε από άλλη χώρα.

gerasimos είπε...

marianafaithful ευχαριστώ για τη συμβουλή αλλά δεν θέλω καν να μπω στη διαδικασία να ψάξω τρόπους προστασίας από τα counters... καταλαβαίνεις νομίζω τι θέλω να πω. Αν ξεκινάμε ένα χόμπι για να περνάμε ευχάριστα την ώρα μας και αναγκαζόμαστε να ψάχνουμε τρόπους προστασίας από μηχανές καταγραφής των κινήσεών μας... μάλλον λάθος χόμπι επιλέξαμε. Μήπως να ξεκινήσω το ψάρεμα;

Apo_F είπε...

@ fpboy

Είσαι ελεύθερος να κρατήσεις ημερολόγιο

nanakos είπε...

Kι εγώ είμαι ενάντια του counter γιατί είμαι πολύ επιρρεπής σε ψυχώσεις τύπου "Γιατί μπήκε ένας λίγότερο σήμερα??!"
Βέβαια, πριν μερικούς μήνες έβαλα counter για μιά μόνο εβδομάδα. Δεν έπαθα ψύχωση, μου έφυγε η περιέργεια αλλά ανακάλυψα πάρα πολλά μπλόγκς που με επισκέπτονταν σταθερά αλλά δεν άφηναν ποτέ σχόλιο.
Θέλω να πω ότι πολλοί δεν αφήνουν σχόλιο και ίσως να μην βρεις ποτέ το μπλόγκ τους. Ίσως και όλοι να θεωρούν δεδομένο πως κάθε μπλόγκ έχει μετρητή.
Τον έβγαλα μετά από λίγες μέρες αλλά ξέρω πως πολλά μπλόγκς μπορεί να μην τα ανακαλύψω ποτέ.
Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, έτσι και το counter μπαίνει σε μιά προσωπική ζυγαριά.

Την καλημέρα μου!

gerasimos είπε...

Νανάκο μια καλημέρα κι από μένα! Χάσιμο χρόνου τους θεωρώ τους μετρητές. Ακόμα και ως χόμπι το να παρακολουθώ ποιος μπήκε, ποιος βγήκε, πόσο έμεινε κτλ. σα χωροφύλακα θα με έκανε να νιώθω. Και μάλιστα σαν τους παλιούς χωροφύλακες που τηρούσαν φακέλους των κάθε λογής 'υπόπτων' στους οποίους καταχώριζαν όλες τις κινήσεις τους. Εκτός αν μου έκοβε κανένα μισθό η στατιστική υπηρεσία του μπλογκοχωριού (θα υπάρχει και τέτοια δε γίνεται) οπότε αλλάζει το πράγμα!

tzonakos είπε...

Θίγεις πολλαπλά θέματα που το καθένα αξίζει διαφορετική συζήτηση.
Προσωπικά πάντα μου άρεσαν οι μετρήσεις. Στατιστικά και μόνο.
Δεν κάθομαι να παρακολουθώ και να κυνηγώ συνέχεια. Οταν το κάνω, απλα δεν εχω όρεξη για γράψιμο και χαζεύω τις μετρήσεις απλά.
Δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα την ποιότητα ούτε το βάθος περιεχομένου οι μετρητές. Απλά ειναι μία ένδειξη.
Μάλιστα για τεχνικούς λόγους έχω βάλει 3-4 μετρητές για να μπορώ να βοηθήσω άλλους μπλόγκερς τεχνικά, επειδη συμμετέχω στο blogcafe.gr
Αλλωστε λόγω επαγγέλματος ψάχνω όλη την ώρα.
Δεν επηρρεάζεται το γράψιμό μου απο καμμία επισκεψιμότητα.
Αυτο το έμαθα τον Αύγουστο, σε μήνα που όλοι λείπουν, ειχα πολλές επισκέψεις ενω αντίθετα σε άλλον μήνα με μεγάλα και δυνατά ποστς ειχα μέτρια επισκεψιμότητα. Αρα, καμμία σχέση.
Αρα, υπάρχει-δεν-υπάρχει μέτρηση δεν με απασχολεί παρα μόνο στατιστικά, ενδεικτικά.
Αυτο που κοιτάζω σε ενα μπλόγκ, ειναι ΤΙ ΛΕΕΙ και όχι τα χρώματα και τα καλούδια.
Σχολιοθηρία, πάλι δεν παίζει.
Αλλα να, όπως και να το κάνεις, το να ενδιαφερθούν κάποιοι για το κείμενο σου δεν ειναι κακό.
Αυτα προς το παρόν. Σόρρι για το σεντόνι :)

gerasimos είπε...

tzonako έχεις δίκιο, παραέγινε πολυθεματικό το ποστ. Θέλησα να εκφράσω παραπάνω από έναν προβληματισμούς αλλά δεν τους συνταίριαξα πολύ καλά. Πάντως χαίρομαι που διαψεύδεις τις επιφυλάξεις και τους φόβους μου.

marianaonice είπε...

Ομολογώ ότι ο λόγος που με οδήγησε στο blogging ήταν κυρίως για να εκφράσω εγώ αυτά που νοιώθω και βιώνω στην καθημερινότητά μου και που με πληγώνουν... Στη συνέχεια βρήκα ευχάριστο να εκφάσω και αυτά που με ευχαριστούν! Οι επισκέψεις και τα σχόλια στις αναρτήσεις μου δεν μπορώ να πω ότι με αφήνουν αδιάφορη!! Θα ήταν μεγάλο ψέμα. Μάλιστα τις πρώτες ημέρες έτρεχα κάθε λίγο να δω αν είχα καινούριο σχόλιο και χαιρόμουν σαν παιδί όταν ένας καινούριος "φίλος" είχε κάτι να μου πει!!
Δεν νομίζω ότι αυτό είναι ανάγκη για επιβεβαίωση της ...αξίας των κειμένων μου! Όχι, είναι ανάγκη επιβεβαίωσης ότι υπάρχουν και άλλοι σαν και μένα που έχουν τις ίδιες επιδιώξεις, τα ίδια ίσως προβλήματα και τα ίδια οράματα!!
Με κάνει να μη νοιώθω μόνη σε έναν άνισο αγώνα που κάνω στη ζωή μου!
Γιατί βλέπω ότι όλοι μας σχεδόν δίνουμε τέτοιους αγώνες καθημερινά, ο καθένας από το δικό του μετερίζι!!
Έξ ου και ο τίτλος μου "Ζητείται ελπίδα...".
Επομένως Γεράσιμε, η επισκεψιμότητα για τον καθένα έχει διαφορετική σημασία.
Καλό σου απόγευμα.

gerasimos είπε...

marianaonice εννοείται. Απλά η επικεψιμότητα δεν έχει και ΤΟΣΗ σημασία κατ' εμέ. Ή τουλάχιστο δε θα έπρεπε να έχει περισσότερη σημασία από όση της αναλογεί. Αλλά όπως λες ο καθένας το βλέπει διαφορετικά. Καλό σου απόγευμα.

kira είπε...

Τα πάντα εξαρτώνται από το γιατί κάνει κάποιος ένα blog και τι ανάγκες θέλει να καλύψει μέσα από αυτό. Μια βασική ανάγκη όπως βλέπω είναι η επικοινωνία και αυτή σίγουρα δεν καλύπτεται απλά και μόνο από τις πολυάριθμες επισκέψεις. Πρέπει να έχεις και κάτι να πεις με τον άλλον, κάτι ουσιαστικό. Για μένα επίσης και μόνο το να γράψεις κάτι και να φύγει από σένα είναι κάτι πολύ σημαντικό. Έτσι δε με ενδιαφέρουν καθόλου τα νούμερα, αντίθετα με ενδιαφέρει πολύ να έχω επαφή με κάποιους που για μένα είναι σημαντικοί μέσω των γραπτών τους.
Συνεπώς Γεράσιμε συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

gerasimos είπε...

Ακριβώς kira. Με την πρώτη σου πρόταση τα είπες όλα, νομίζω. Και διαβάζοντας τη συνέχεια του σχολίου σου με την οποία επίσης συμφωνώ, μπορώ να πω ότι χαίρομαι που μοιράζεσαι τον προβληματισμο μου.

Θυμήσου πως με λένε… είπε...

Εμένα δε μου αρέσει να αφήνω σχόλια όταν ήδη υπάρχουν πάρα πολλά διότι
1. κάποιος άλλος θα με έχει καλύψει
2. θα περάσω απαρατήρητη

Seagull είπε...

Γεράσιμε, καλή σου μέρα
Δημιούργησα ένα blog, με την ονομασία "Κλέφτρα Κίσσα" (http://kleftrakissa.blogspot.com/), στο οποίο "εκθέτω" κείμενα άλλων bloggers, που τους τα έχω "κλέψει".
Περισσότερα, μπορείς να βρεις και να διαβάσεις στην πρώτη μου ανάρτηση:
http://kleftrakissa.blogspot.com/2008/09/blog-post_30.html
Επειδή μεταξύ των αναρτήσεων που έχω κλέψει περιλαμβάνονται και
δικές σου, θεώρησα σκόπιμο να σε ενημερώσω σχετικώς, ώστε αν έχεις οποιαδήποτε αντίρρηση για την "κλοπή" αυτή να με ενημερώσεις και να κατεβάσω τις σχετικές αναρτήσεις μου.

Ευχαριστώ
Seagull
http://seagullstefanos.blogspot.com/

Υ.Γ. Αφήνω σχετικό σχόλιο κάτω από κάθε πρωτότυπη ανάρτηση, για ευνόητους λόγους