21 Μαρ 2009

Εγνατία Οδός: οδηγός επιβίωσης



Εγνατία Οδός: ένα μεγάλο έργο με μεγάλες ατέλειες. Ατέλειες όπως η κραυγαλέα έλλειψη σταθμών ανάπαυσης, πρατηρίων βενζίνης και χώρων στάθμευσης κατά μήκος της, που έχω πολλάκις διαπιστώσει ιδίοις όμμασι. Aν μπείτε στην Εγνατία Οδό χωρίς να έχετε προηγουμένως φροντίσει να πάτε στην τουαλέτα ή με το ρεζερβουάρ μισογεμάτο, την πατήσατε. Θα αναγκαστείτε να βγείτε σε κάποια από τις εξόδους είτε για να… ανταποκριθείτε στο κάλεσμα της φύσης, είτε για ανεφοδιασμό.

Πέραν αυτού, αργεί χαρακτηριστικά η ολοκλήρωση των τελευταίων 50 χιλιομέτρων, στην Ήπειρο και στη Δυτική Μακεδονία, παρά τις δηλώσεις του κυρίου Σουφλιά τον περασμένο Γενάρη ότι: αν βοηθήσει λίγο κι ο καιρός μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου παραδίδουμε και τα τελευταία 50 χλμ. δρόμου, με τα οποία ολοκληρώνεται ο κύριος άξονας της Εγνατίας. Ολοκληρώνεται από την Ηγουμενίτσα ως τους Κήπους του Έβρου. Οι δηλώσεις αυτές είχαν γίνει Τρίτη και 13. Όπως αντιλαμβάνεστε, έπεσε να μιλήσει τέτοια μέρα ο υπουργός, ο καιρός επιπλέον δε βοήθησε – σιγά μη βοηθούσε – και βρισκόμαστε τέλη Μαρτίου στην ίδια κατάσταση με εκείνη την γρουσούζικη Τρίτη. Α να χαθεί ο παλιόκαιρος. Σα δε ντρέπεται κι εκείνη η παλιομέρα, η γρουσούζα. Ευελπιστώ ότι όταν με το πέρασμα των μηνών ξεπεραστεί η γρουσουζιά, φτιάξει σιγά-σιγά κι ο καιρός – κατά το καλοκαίρι δηλαδή –, θα μπουν στην τελική ευθεία τα έργα. Και από Σεπτέμβριο, υπερήφανος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ θα μπορέσει να κηρύξει την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού. Θα πρότεινα μάλιστα, όταν με το καλό ολοκληρωθεί το μεγάλο αυτό έργο, ο κύριος υπουργός να γίνει ο πρώτος που θα ταξιδέψει στην ολοκληρωμένη Εγνατία Οδό από τους Κήπους μέχρι την Ηγουμενίτσα ή ανάποδα. Θα απολαύσει νομίζω το ταξίδι, αρκεί να έχει εφοδιαστεί με μπόλικη ξηρά τροφή, καφέ και νερό, πάνες-βρακάκια για προστασία από την ακράτεια και αρκετά μπιτόνια με βενζίνη στο πορτ μπαγκάζ. Γιατί όπως είπα και στην αρχή η Εγνατία Οδός δεν διαθέτει πάρκινγκ, ούτε σταθμούς ανεφοδιασμού ή ανάπαυσης. Αλλά ας μην είμαστε και πλεονέκτες. Έχουμε έναν γρήγορο δρόμο, τι πειράζει αν ύστερα από κάποιες ώρες μείνουμε σ’ αυτόν κατουρημένοι, νηστικοί και χωρίς βενζίνη;

15 σχόλια:

αθεόφοβος είπε...

Σε όσα γράφεις έχεις δίκιο αλλά υπάρχει τίποτα καλύτερο από το κατούρημα στην ύπαιθρο που είναι η απόδειξη της υπεροχής των ανδρών, εσύ όρθιος και στητός και η σύζυγος ανάμεσα από τις δύο πορτες διπλωμένη στα δύο; :))

gerasimos είπε...

αθεόφοβε όχι αλλά από την Εγνατία Οδό ΔΕΝ έχεις πρόσβαση στην ύπαιθρο. Υπάρχουν ψηλά προστατευτικά τοιχία που δεν επιτρέπουν την υπαίθρια... ανακούφιση. Kαι κυρίως δεν υπάρχουν πάρκινγκ. Είσαι δηλαδή εγκλωβισμένος στο δρόμο.

Prokopis Doukas είπε...

Ως γνωστόν, από τα χωμάτινα μονοπάτια περνάμε κατευθείαν στις autostrades... Κι αυτές τις κάνουμε χωρίς τουαλέτες... :-)

gerasimos είπε...

Προκόπη στους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους θυμάμαι (από το προπερασμένο καλοκαίρι που είχα ταξιδέψει στη Νότια Ευρώπη με αυτοκίνητο) συχνούς σταθμούς ανάπαυσης όπου μπορούσε κανείς να σταματήσει για να φάει, να πιει έναν καφέ, να πάει στην τουαλέτα, να ξεκουραστεί. Αλλά στην Ελλάδα σα να μας λένε: 'δε φτάνει που σας φτιάξαμε δρόμο, θέλετε και τα υπόλοιπα;'

Locus Publicus είπε...

Εχετε δρόμο, μή μιλάτε. Απο την άλλη μεριά της Ελλάδας, υπάρχει στα σκαριά, η Ιόνια Οδός, εκεί να δείτε λοβιτούρα, υπόσχεση και καθυστέρηση. Ημουνα νιός και γέρασα. Μετά απο 30 χρόνια ΕΕ, ακόμα δεν έχουμε ολοκληρώσει ένα οδικό δίκτυο.

*2,000 οι νεκροί και χιλιάδες οι τραυματίες κάθε χρόνο Γεράσιμε. Τι άλλο να σκεφτούμε...

gerasimos είπε...

locus publicus εδώ ακόμα μιλάμε για τη 'νέα' εθνική οδό, αναφερόμενοι σ' ένα δρόμο παλιό και επικίνδυνο...

xasodikis είπε...

Έχω περάσει ελάχιστα και από μικρά μόνο τμήματα της Εγνατίας, οπότε αυτά που λες δεν τα είχα προσέξει. Αλήθεια είναι τόσο χάλια;;; Μου κάνει μεγάλη εντύπωση, γιατί α) νομίζω ότι υπάρχουν προδιαγραφές που προβλέπουν αυτά τα πράγματα και κυρίως β) γιατί όλα αυτά αυξάνουν το συνολικό ποσό της εργολαβίας και επομένως της μίζας, οπότε γιατί να περικοπούν...;

gerasimos είπε...

Xασοδίκη την έχω ταξιδέψει ολόκληρη και μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι τα πράγματα έχουν όπως τα περιγράφω.

Meropi είπε...

Γεράσιμε μου,
με τη βενζίνη την έπαθα πέρσι. Είχε αδειάσει το ντεπόζιτο και με τρόμο έβλεπα τα χιλιόμετρα να περνούν και βενζινάδικο γιοκ. Μέχρι να αντικρίσω ένα βενζινάδικο είδα κι έπαθα. Πω πω τι σοκ ήταν εκείνο!!!

gerasimos είπε...

Μερόπη αυτόν τον τρόμο τον ξέρω. Παραλίγο κάποτε να μείνω κι εγώ από βενζίνη στο τμήμα έξω απ' την Κομοτηνή. Αδυσώπητος δρόμος η Εγνατία Οδός.

Lampa είπε...

Το προηγούμενο σαββατοκύριακο ταξίδεψα από τη Θεσσαλονίκη στην Κομοτηνή και διαπίστωσα αυτό που λες!!

Μου έκανε τρομερή εντύπωση! Πραγματικά δεν υπάρχει ούτε μια θέση για στάθμευση. Θυμάμαι το συζητούσαμε με τον συνεπιβάτη μου και λέγαμε για το τι λαμογιές έχει κάνει ο εργολάβος μπας και "κονομίσει" κανένα € παραπάνω. Έλεος πραγματικά!

Όσο για το βενζινάδικο, έχω να πω ότι μας βγήκε η ψυχή γιατί στον γυρισμό για Θεσσαλονίκη μας βγήκε η ψυχή μέχρι να βρούμε ένα τελικά στην Καβάλα, όπου και το λίτρο κόστιζε 0,94€!!!!!!!!!!!!

Πραγματικά αυτή η χώρα είναι για κλάματα και λυπάμαι πολύ που το λέω...

gerasimos είπε...

Lampa άστα να πάνε...

Odysseas είπε...

Το Σεπτέμβριο έκανα το κομμάτι Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη. Επειδή ερχόμασταν από Αθήνα και η βενζίνη λιγόστευε, γεμίσαμε κάπου πριν βγούμε στην Εγναντία. Δεν είχαμε προβλέψει όμως την έλλειψη χώρων ανάπαυσης και... ανακούφισης!

Για να μη σταματήσουμε στη στενή λωρίδα έκτακτης ανάγκης (που βέβαια στην Ελλάδα μετατρέπεται σε λωρίδα προσπεράσματος...) βγήκαμε σε κάποια έξοδο, στο ύψος της Ασπροβάλτας αν δεν κάνω λάθος, και σταματήσαμε σε κάποιο χωράφι.

Κι εγώ τότε δεν πίστευα αυτό που έβλεπα!

Lampa είπε...

Σε συνέχεια της εγκληματικής κατασκευής της εγνατίας έρχεται το παρακάτω άρθρο: http://totefteri.blogspot.com/2009/03/blog-post_8350.html

Απόσπασμα: "το χαμηλό ύψος του φράκτη, που παρουσιάζει χαλαρή πρόσφυση στο έδαφος και αστάθεια σε πολλά σημεία, διευκόλυναν τη διέλευσή του."

Δεν φτάνουν όλα τα άλλα προβλήματα που υπάρχουν, τώρα έχουμε να φοβόμαστε και τα άτυχα ζώα που θα τύχει να περάσουν από τον κακοφτιαγμένο φράχτη.

Και πιστεύω ξέρετε όλοι τι θα πάθει ένα μέσο αυτοκίνητο αν πέσει πάνω σε έναν λύκο....

gerasimos είπε...

Οδυσσέα μελλοντικά στα διόδια της Εγνατίας Οδού θα μπορούσαν να μοιράζονται και πάνες-βρακάκια στους οδηγούς... φαντάζομαι και την τότε κυβέρνηση να καμαρώνει για το πόσο φροντίζει για την υγιεινή των πολιτών με τέτοια μέτρα.

Λάμπα αυτό μας έλειπε...